Tagok >> hg6idn >> 156 SW 2,0 JTS >> Blog
- Típus:156 SW 2,0 JTS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Grafit metál
Eljött a vezérlés csere ideje, Transzfogaras túra miatt kitolva kb. 58000 Km körülire, jelenlegi futás: 209000 Km. Már régebbi terv volt a szívósor tisztítás megejtése, JTS problémák miatt. Az autóban, mióta nálam van fekete az olaj:(, olajcseréket 10-12 000 Km periódussal végeztem, Selénia Racing, Xado 10W60, majd Gulf 10W60 került bele. Olajfogyasztásom kezdetektől magas? volt, 5-8 dl/1000Km. Talán Xadóval volt a legkevesebb. Javítások után elmondhatom, a motor zajos volt mindig. ECU szerint 270 sec volt maximális fordulatú üzem, kipörgések száma maximumon... Szívósornál látható volt olaj kicsapódás, autópályás 170 körüli sebességnél füstölt a motor, szokásos időszakos füstölések, olajos fojtószelepház, gyakori katalizátor hibajelzés, picit növekvő fogyasztás jellemezte az elmúlt Km-eket.
Fojtószelep olajosságot azt hiszem sikerült megoldanom, tavasszal tisztítottam ki a PCV szelepet a szívó soron, bontáskor pici feketés lerakódás volt kb 5000 Km futás után, hurrá!
Szereléstechnikával nem untatok senkit, szokásos Alfa trükkök gyakorlatlanoknak. Volt szentségelés gyöngyöző homlok, és sok idő után sikereke:)
Szétszerelés utáni állapot:
- szívó oldali vez. tengely 3-as hengernél csúnya kopás
- a környékén 6 db hidrotőkén kisebb nagyobb beverődések, bemarások, a többi OK
- szelepvezetők kopottak
- vezérlés alkatrészei kopottak, de alapvetően rendbe voltak
- balansz tengely nem korrekt jelen volt (ezt éreztem is finomrezonanciában)
- szívó torkon, szelepeken gyurma szerű lerakódás, csökkent szívó keresztmetszet
- olajteknőben 1-2 mm olajsár, de a szívó kosár tiszta volt
Javítási munkák:
- hengerfej gépműhelyes teljes felújítás, tisztítás
- vez. tengely javítva lett hegesztéssel köszörüléssel, szakműhelyben (csak új alkatrész volt elérhető horror áron)
- 6 új hidrotőke, a többit teljesen szétszerelve tisztítottuk a fekete olajtól
- dugattyúk, gyűrűk pénzügyi lavina elkerülése miatt bontatlanok maradtak, előzetes ellenőrzések szerint állapotuk elmegy:)
- alapos tisztítás szívósornál, olaj járatoknál, olajteknőnél, benzin, féktisztító felhasználásával
- új termosztát is került be, a régi 1,5 évet működött
Első indítás:
öblítésként 5W30 olaj került az autóba, kb 30 perc alapjárati üzem és 10 Km óvatos hazaút után olajcsere, Gulf 10W60. Már a indításnál más hangja volt a motornak, beindulás után még percekig csattogtak a hidrotőkék, míg meg nem teltek olajjal. A friss olaj után igen szép hangja van a motornak. Sokkal dinamikusabb, csendes az utastér. Az eddigi 3000 ford. körüli pillanatnyi torpanás elmaradt.
Még csak 30 Km -t sikerült mennem, de kíváncsian várom az olaj, benzin fogyasztási tapasztalatokat. Isten káromlás elkerülése céljából a kuplung főhenger csrélyét pár héttel elhalasztottam:)
Költségek:
gépmunka: 50.000.- Ft
alkatrészek (tömítések, vezérlés, termosztát stb): 100.000.- Ft
vezérműtengely javítás: 13.000.-
Olaj, szűrők: 13.000.-
Munkadíj: 0 .-, (valami finomsággal köszönöm meg Feri szomszédnak a feláldozott hétvégi napokat, estéket, műhely használatot:) )
Pár kép a műtétről: