Mutasd

>> Esemény2012-12-29

A vásárlás.
Ez volt az első autó, amit megnéztem. Nem volt nagy véleményem róla, mivel tudott volt eleve, hogy törött volt, szorul is egy kicsit a jobb első ajtó, meg az eleje is kicsit csálén áll, de csináltam már ilyet, szépen össze fogom rakni majd tavasszal. Fura volt, hogy eleve le volt húzva a légtömegmérő, de az eladó szerint csak "véletlen" lehetett, az össszerakás folyamán. Aztán a vásárlás után kiderült, hogy "véletlen" rángat a kicsike normál gázadásnál kb. 1800 rpm-3000 rpm tartományban. Amennyiben 2000 rpm-ig, vagy padlógázon autózom, úgy teljesen hibátlannak tűnik. A közbenső szabályzott szakaszban jelentkezik teljesen konzekvensen a hiba. A multiecuscan erre nem írt ki hibát, de ha padlón megyek, akkor a egy P0235-t bedob. Viszont a grafikonokat elemezve azt vettem észre, hogy a tényleges turbónyomás legalább 10, de inkább 15%-al nagyobb a számítottnál. Mivel a karambol során valószínáleg megsérült a turbó is, így fel kellett újítani. Ezt még az előző tulaj végeztette el, de úgy néz ki nem teljes sikerrel. Eddig arra volt időm, hogy az EGR-t és a MAP szenzort megpucoltam, de még olajcserére sem... szóval folyamatban a hiba elhárítása, de nem sokára lesz egy csere autóm talán.
Van más is. Az eladóval megállapodtam, hogy nem kell a fél csomagtartót elfoglaló mélynyomó ládája és erősítője, mert engem nem érdekel. Itt követtem el a hibát, mert ő a kiszerelést úgy oldotta meg, hogy kiráncigálta a kábeleket ezekből... Nem lehet egy nagy zseni, hisz az akkura kötött direkt 12V-t otthagyta a csomagtartóban. Így utólag leizzadtam, ha rágondolok, hogy nem sokon múlott hogy reggelre egy kupac hamut találjak az autó helyén! Annyira nem volt időm, hogy nem is foglalkoztam ezekkel a kábelekkel, gondoltam nem okozhatnak problémát, ha az emberünk még egy kis szigetelő szalagot se tekert a vezetékek végére... De hát ugye ne magából induljon ki az ember! Amikor bepakoltam a csomiba a cuccaim, indítás után fura szag és füst kezdett el kavarogni az utastérben! Mivel tudtam már mi történhetett, ajtó kivág és rohan hátra! Cuccok kikap és a szikrázó kábeleket eltávolítom. Nagyobb baj nem keletkezett, mert még csak nem is a kárpiton történ az eset hála istennek, hanem egy műanyag dobozon. Viszont volt következménye... Azóta a műszerfalon villog a hátsó ajtó nyitva állapotát mutató kis jelzés. Elkezdtem nyomozni, de először azzal kezdtem, hogy az erősítő és mélynyomó kábeleit eltávolítottam, ezek egy részen bele is ÉGTEK a padlólemez hangszigetelésébe...
Hurrá, de a hiba azóta sem szűnt meg. Ebben az a jó, hogy nem tudom használni a riasztót és a központi zárat sem. A nyomozást folytatom
Hogy csomó jót is mondjak, az autó pöcc-röff indul -12 ben is. Gyönyörű, egészséges hangja van, kivéve a futómű. Ez egy programozott futómű, mivel a vásárláskor teljesen hangtalan, tökéletes volt, 1 hétre rá már nyüszögött, recsegett, kopogott. Nem tudom hol lehet resetelni?
Az utastér gyári állapotú és a gyári diag szerint valós 144e km van az autóban, amit igazol az általános állapota is, ami talán átlag feletti. Igaz nem túl nagy felszereltségű a darab, de legalább gondos gazdái voltak, úgy néz ki. Nálam jó sora lesz, az biztos, mindent megkap, mint eddig minden (még az a szemétbánya 307 is, ami 2 hónapot töltött családunkban...). Ha már autóra költeni kell, akkor legalább a 156 legyen! Ez egy olyan öltöny, amit rám szabtak, nincs jobb