Tagok >> Arnie >> 156 SW 1.9 JTD >> Blog
- Típus:156 SW 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Ezüst
Sajnos nagyon kevés időm van az autóval foglalkozni, még az olajcseréig sem jutottunk el, 3 hónap után.
Viszont a nagyobb gondokat megoldottam:
-Rángatás 1800-3000 között. Semmilyen adalék nem segített, természetes, hogy nem lerakódás vagy ilyesmi okozta. A XVII. kerületi Fiatalkatreszek.hu segítségével sikeresen megoldottuk. A vadi új, de utángyártott légtömegmérőt teszt célból kicseréltük egy gyári-bontottra. Mindezt megengedték, hogy először kipróbáljam, majd csak később fizessem ki (letétet hagytam). A rángatás ezzel meg is szűnt, viszont padlógáznál ugyanúgy motorhibát jelez.
2. Ez a P0235 túl nagy turbónyomás. A MAP szenzort (és az EGR-t is) már megpucoltam. Gondoltam a felújított turbó lehet a gond. Szóltam is az előző tulajnak, hogy adja meg a felújító elérhetőségét, de ezt a mai napig se kaptam meg. Végül is mind1, mert Frici barátom segítségével sikerült megértenem és letesztelnem a VGT Turbó működését. Az én 105 Le mocim még csak két csöves VGT (nyomásszabályzó szelep a hőtő tetejénél) tartalmaz, így ennyivel kevesebb a hibalehetőség. A lényeg az, hogy ezek a szelepek általában átlyukadnak és nem tartják a nyomást. Az enyém tartotta, viszont van olyan eset is, amikor nem megfelelően engedi vissza. Magyarul a szelep behúzza a turbó tengelyét maximumra, majd az ECU parancsai szerint engedi vissza a tengelyt, miközben a szelep folyamatos vákuumot kap. Van olyan eset, hogy ez a VGT szelep tengelye megragad és nem tud annyit visszaengedni a turbó tengelyén, mint amennyit kéne. Ez elég veszélyes, mivel viszonylag hamar tönre tudja tenni a turbót. Az érzés olyan így menni, hogy az alsóbb fordulatokon, kb. 2000-ig elég jó, viszont e felett az ECU már elveszi az üzemanyagot, hogy védje a turbót. Magyarul el-erőtlenedik a gép. Kisebb dombokra alacsonyabb fordulaton, nagyobb emelkedőkre padlón lehet felmenni. Ez így nem jó, hisz nincs köztes teljesítmény, nem beszélve mondjuk egy előzés problémájáról. Nem hittem hogy a motornak, vagy részegységeinek valami komoly problémája lenne, mivel padlón nagyon jól ment. A megoldás szerint vettem egy ilyen új Pierburg nyomásátalakító szelepet, és azonnal megoldódott az utolsó probléma is az autóval. Most teljesen gyári. Igaz még csak 146 000 km van benne, de se vizet, se olajat nem eszi. A gázolajat se nagyon szereti, abból 6L-el járok, városban