Mutasd

>> Szerviz2016-08-30

A turbó javításakor láttuk, hogy a 10 tőcsavarból az egyik beszakadt és sajna sehogy nem lehetett kiszedni. Eldöntöttük, hogy egyelőre nem visszük gépműhelybe, hanem pasztával megoldjuk.

Nos ez tartott idáig, sajna eljött az idő, amikor 1Bar felett már fütyült az autó, és kifújt a leömlőnél. Így elvittem a jól megszokott szerelőmhöz.
Hengerfej le, majd irány a gépműhely.
A gépműhelyben sajna kiderült, hogy repedt a hengerfej ( hurrá! ), így további műhelybe szállítás következett. Amikor ők készen lettek, visszavittük az eredeti gépműhelybe, ahol szikraforgácsolóval kiszedték a beszakadt csavart.
Nyomáspróba után, minden rendben találtatott, visszakaptuk a hengerfejet.

Tudni kell, hogy a tőcsavar probléma jellemző a 2.4 20V konstrukciónál, ezért akinek még nem jött elő, inkább cserélje le. Olcsó a tőcsavar cserébe egy nagyobb műtéttől kímél meg. Átlagban 100k km-ként érdemes cserélni, különben a nagy hő elvégzi a munkáját.
További jó tanács: Ne használjátok a gyári tőcsavarokat. Sajna új korukban is képesek törni, így a szerelőm is egy más méretű csavart rakott be, amit már egy korábbi 2.4-esen teszteltek.

Miután ez a rész készen volt, amúgy is esedékes volt a kötelező szervíz, így közös döntéssel azt is megoldottuk:
- Olaj, olajszűrő
- Légszűrő, pollenszűrő
- Gázolajszűrő

Ezen felül kiírásra került az EGR is. Azóta kicsit jobban füstöl, cserében jobban is megy.

Alkatrészek és a műhelyek teljes díja ( plusz szerelési díj ): 238.000Ft
EGR kiírás: 15.000Ft