Mutasd

>> Szerviz2019-04-10

2019. március 22-én vittem a megbeszélt időpontban "CZ Tuningman" Gabihoz a kocsit. Azt már korábban a vezérműtengely jeladó és a MAP-szenzor takarításánál "Kiko" cartárssal megállapítottuk, hogy a leömlő környékéről jön a sivító hang. Jó volt a sejtésünk, 2 db csavar bele volt törve a leömlőbe és annyira el volt vetemedve, hogy 2 órát síkolták a gépműhelyben, mire jó lett. Kiderült, hogy korábban itt is kókányoltak, mert a 8-as méretű csavarok helyett 10-es méretűek vannak becsavarva. Ez a tőcsavar törés állítólag az 5 hengeres motorok típushibája, most orvosolva lett. Ha már adott volt a lehetőség, akkor az EGR-szelepen található meneteket is újra fúrták, mert a négyből kettő kuka volt, illetve ki lett takarítva a szívósor és le is lett falazva az EGR-szelep, amit korábban Manky cartárs kiírt a rendszerből. Kapott a motor egy új gyári vezérlést és vízpumpát, amit az Elaforg-tól szereztem be. Azóta nincs az indításnál hallható "cicergés" és a motor járása is nyugodtabb lett. Gabi szerint el volt rakva a vezérlés egy foggal. No comment! :-))
Átnézettem a hűtőrendszert, a vízhőfok néha picivel 90 fok fölé megy, de hibátlan a vízkör és nem ereszt a hűtő, ezek szerint ez természetes tartósan nagyobb tempónál. Megnyugodtam! :-))
Az olajhűtő csövezésén találtunk még olaj kicsapódást, de az sem vészes, ezért tartalékolom még az "Alfi156" cartárstól vett vadiúj olajhűtőt.
Érdekes módon a szervóolaj fogyására nem találtunk semmilyen nyomot, mondjuk jó ideje már tényleg nem kellett utántöltenem Tutela GI/A-t, de azért furcsa a dolog...
2019. április 05-én hoztam el az autót a műhelyből, pont aznap, amikor a kis Fiat Cinquecentónk 13 hónapnyi lakatolást követően friss műszaki vizsgát tett! :-))