Tagok >> Blade >> GT 3.2 V6 Q2 >> Blog
- Típus:GT 3.2 V6 Q2
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Grigio Lipari Metallizzato
A vásárláskor Pirelli PZero Rosso 225/40R18 szinte vadi új gumik voltak az autón. Lecserélni nyilván nem akartam mert ez egy kiváló gumi, azonban az én kedvencem a Michelin Pilot Sport. Ilyen gumit használtam eddig a 147 - 156GTA-án , akkor még Pilot Sport 2 illetve Pilot Sport 3 típusok voltak. A 156GTA-án kipróbáltam a Pzero Rosso-t is, így közvetlenül össze tudtam hasonlítani a két gumit, és a következőket tapasztaltam:
Merevség: A PZero keményebb, feszesebb felépítésű gumi, a Pilot Sport rugalmasabb.
Tartósság: PZero bírta tovább a Pilot Sport 2 és 3 típusokkal szemben is. Ez a legújabb Pilot Sport 4-nél már a Michelin és a tesztek szerint is sokkal tartósabb, a kategória társaihoz képest ez a legtartósabb gumi. Ez majd kiderül. Mindenesetre a PZero ~ 50.000km-t bírt.
Tapadás: Itt egyértelmű a Pilot Sport fölénye, mind a 2 és a 3 is jobban tapadt mint a PZero. A Pilot Sport 4 pedig különösen, növelték a tapadó felületet is az új mintával (Formula-E). Csere után azonnal érezhető volt a tapadás, jobban mint amit érezni kellett volna csak attól, hogy a kopott gumi le lett cserélve. A kormány "nehezedett", precízebb lett, tökéletesedett a kormány visszajelzése is, semmi rezgés nem érezhető. A vizes tapadásáról híres volt mindig is a Pilot Sport, hihetetlen önbizalmat tud adni vízen, ezt semmilyen más gumi sem tudja. Nagyon hasonló az érzés a Michelin superbike utcai gumijaihoz.
Komfort: a Pilot Sport rugalmasabb félépítése miatt ez sem kérdés
Gördülési ellenállás: A PZero elég durva ebből a szempontból , még anno mértük.
Zajosság: Sokkal csendesebb az új minta miatt (is) a Pilot Sport, a tesztek is ezt mutatják
Köridő: tesztek szerint a Pilot Sport 4 a leggyorsabb gumi a kategóriájában, és ez szerintem is így van. Egyszer mindenképpen meg fogom nézni, de valószínűleg nem a GT-vel, hanem valami mással :)