Tagok >> Blade >> 147 GTA 3.2 V6 Q2 >> Blog
- Típus:147 GTA 3.2 V6 Q2
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Nuvola Bianco Mettalico
Részt vettem az Alfás különítménnyel a második MTA kupán, amit a Time Attack Slovakia-val közösen rendeztek. A szabályzat a szlovák kupa szabályzata volt, ami gyakorlatilag csak a kategória besorolásban tért el. Gépátvétel is volt. Két fő csoport létezett, a széria autók és a módosított azaz "S" és "M". Ezeken belül a súly/teljesítmény alapján rangsorolódtak az autók, én az S3-ba kerültem, volt még S2 és S4 is. A nevezett többség a módosított kategóriákba került. A hivatalos díjazás is a szlovák szabályzat szerint történt.
Ezen a Time Attackon az új kiváló Michelin Pilot Sport CUP gumikkal vettem részt. 225/40R18-as méretben. Rengeteg volt a várakozás részemről a gumikkal kapcsolatban és a kérdőjel is. Vajon jobb lesz mint az Advanok? Egyáltalán lesz olyan a teljesítményük? Vagy jobb is? Milyen nyomáson működnek jól? És milyen hőmérsékleten? Hát ez nem könnyítette meg a napot.
Újak a felnik is, TD matt fekete versenyfelni, 8x18-as méretben. Hőkezelt, nagy szilárdságú alu ötvözet, és könnyűűűű.
A lebonyolítás szerint délelőtt két szabadedzés jutott minden kategóriának, délután pedig szintén két alkalom az időmérős versenyre. Az időjárás már túl sok volt, délelőtt is hatalmas volt a meleg, és az aszfalt hőmérséklete is. Ami délutánra sokkal jobban fokozódott. Meg is látszott az időeredményeket, délelőtt szinte mindenki jobbat futott.
Hogy még jobban nehezedjen, a fékek is újak voltak, amiket be kellett koptatni. Új tárcsa az új karbonos betéttel úgy viselkedik, mintha olajos lenne a tárcsa.
Az első szabadedzés ezzel is telt, lassú köröket mentem,és a fékeket koptattam, ami nem sikerült száz százalékosra. Kalácskával átbeszéltük a dolgot, illetve elmondta, hogy hogyan is kell ezt, neki már nagyobb a tapasztalata ezekkel a betétekkel. A második szabadedzésen már kezdtek tökéletesek lenni a fékek. A legjobb időm 2.38.811 lett. Ez ~ egy másodperccel jobb mint az eddigi legjobb volt ezen a pályán. Azonban hozzá kell tenni, a hőmérséklet nem kedvezett ellentétben az egy másodperccel gyengébb időhöz képest, viszont a gumik most jobbak voltak. Amiben látványosan jobb volt az új gumi, az a kanyar bemeneti sebesség, és a gurulási sebesség. Szerintem ha nem hatvan fokos az aszfalt, akkor még jobb lehetett volna az időeredmény. A guminyomásról nem is beszélve, ami (azóta kiderült) túl magas volt.
Következett az ebédszünet, ami mi elhűsöltünk a boxunkban.
Délután kezdetét vette az első időmérős verseny. A monitoron a boxunkban összesítve láttuk az eredményeket. 2.39.3-as kör sikerült, érezhető volt a további melegedés.
A második és utolsó, mindent eldöntő etapban 2.39.018 lett a legjobbam, ami egy harmadik helyezést jelentett:) Kaptam egy szép kupát, és egy 10%-os kupont:) A második helytől ~ fél másodpercre maradtam le, amit egy Z4M-mel futottak. Mivel ez sokkal gyorsabb autó, nem vagyok elégedetlen:)
Az MTA besorolás szerint is volt eredményhirdetés. Itt negyedik lettem, pontosan 147 ezredre lemaradva a dobogóról, amit Kalmár "PE" Krisz szerzett meg, gratula neki!:)
Óriási öröm volt a dobogón állni és kupát kapni. Mindenképpen szeretném "megszokni" az érzést!:)) Sajnos amíg széria autóval megyek, a hazai MTA szabályzat nem kedvez e célnak.
Tervek vannak, és csak megvalósulnak egyszer!:)))
Promó videó