Tagok >> Blade >> 147 GTA 3.2 V6 Q2 >> Blog
- Típus:147 GTA 3.2 V6 Q2
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Nuvola Bianco Mettalico
Tréningeztünk egyet a további fejlődésért:) Wéber Gabival ismét, ezúttal a Slovakiaringen. Haladó tréning volt, alapfokún is vettem részt már, ez azonban sokkal személyreszabottabb és pontosabb volt. Többet is tanultam.
Az elméleti résszel kezdtünk, ami egy órás alapos, mindent kivesézős elmélet volt. Átbeszéltük az íveket is, és örömmel vettem tudomásul, hogy az elképzeléseim helyesek voltak az ideális ívekről:))
A gyakorlat is más volt, sokkal többet töltöttünk a pályán.
Előbb a gumikra fordítanék pár szót.
Ez volt a második alkalom a Michelinekkel. A guminyomást az első alkalomkor magasan, hidegen ~ 2,4 báron hagytam. A gumihoz adott gyártói utasítás szerint a legalacsonyabb nyomás 1,8bár, innen indultunk. Ez melegek ~ 2.2-nek felel meg.
Ezen az alacsonyabb nyomáson iszonyatosan másképpen viselkedtek a gumik, mint a múltkori alkalommal. Ami őszintén szólva kissé bele is zavart a tréningbe, vagyis nem is kissé. Emiatt nem is tudom pontosan, hogy a tréning időben mérve mennyi fejlődést hozott, pláne ha a sokkal kedvezőbb körülményeket (alacsonyabb levegő és aszfalt hőmérséklet) is figyelembe vesszük. Eddigi legjobb időm ugye a Time Attackon futott 2.38.811 volt, a nap végén 2.36.488 lett. Nem mondanám azt messze sem, hogy ez az időeredmény javulás a tréningnek a hatása lenne. Ez csak a következő tréningen derülne ki, így hogy már van tapasztalat az új gumikkal. Nem is olyan egyszerű a gumikérdés ilyen körülmények között, mint azt az ember gondolná. Itt kevés az, hogy "húú mekkorát tapadt a hétvégén a szerpentinen waze" :)))
Az utcán fényévekkel kevesebb tapasztalatot kell szerezni egy gumival, gyakorlatilag nem is nagyon kell.
Szóval a tréning gyakorlat.
Először közösen mentünk, én vezettem és Gabi írta a tapasztalatait, amit átbeszéltünk. Aztán csere, Gabi vezetett. Majd ismét átbeszélés. Majd csere, én vezettem. Ennek az eredménye olyan köridők, amik között Gabi legjobbja és én legjobb időm között csak pár század különbség volt. Ez számomra mindenképpen hatalmas pozitívum volt:) Közben az autó határait is sikerült azonosítani ezen a pályán.
A tréning többi részében szisztematikus fejlődés volt a cél, ami szintén tökéletesre sikerült. Feladatokat kellett elvégezni a pályán, majd újabb feladatokat, csak más részén a pályának. Gabi elmondása szerint a legnagyobb siker ő számára az volt, hogy a kért feladatokat (amiket meglepő pontossággal "saccolt" meg időben, az a gyakorlatban is annyi időt hozott) sikerült megvalósítani.
Mindenképpen hasznos volt a tréning, ez elvitathatatlan. További közös terveink is vannak, de ezt majd amikor megvalósulnak:))
Ismét a gumi. Mivel ezen a pályán a leggyorsabb kanyarok mint jobbosak, és azok is amik a legnagyobb terhelés teszik ki, a bal első gumi tropára is ment. A futófelület és a perem találkozásánál teljesen vászonig kopott, sőt a futófelület oldaláról is eltűntek a feliratok! Képeket majd készítek. Hogy miért? A nyomás miatt? Vagy a pálya karakterisztikája miatt? Esetleg mindkettő? Vagy egyik sem? Hát, további gumitapasztalatokra van szükség:)
Onboard