- Típus:156 1.6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Matt fehér - fekete tető
Nem akarok sok szót fecsérelni az utolsó szervizről, mert egy kicsit sokáig tartott a szerelő miatt. Jó benne voltam én is, hogy kb. két hétig nem volt meg a csere váltó. Vagyis az első az gyorsan megérkezett, csak nem az enyémbe való volt...de ez akkor se jelenti azt, hogy még 1 hónapig álljon a kocsi. Ami nem tetszett, hogy, amíg váltóm nem volt (ami beállt és csak harmadikban tudtam hazajönni, utána már abból ki sem jött. Lásd előző blogom), addig el lehetett volna kezdeni az olaj, szűrő, levegő szűrő, gyertya, kormány (bőr kormány a fa helyett), első fék, hátsó fék, fék csövek, fékolaj cseréjével. De nem! Először váltó kell és utána a többi.
Az egyik nap szólt, hogy menjek segíteni és ha összerakjuk (persze velem, munkadíjat meg fizessek neki), akkor vigyem el kipróbálni és majd a fékek cseréjével később visszamegyek. Mit ne mondjak, nem csak a fékek hiányoztak akkor. Semmi nem volt kész. Azt hitte hajnalig ott várok. Akkor jeleztem neki, hogy ezt az autót, akkor hozom el tőle, ha minden meg lesz csinálva, amit a kis füzetébe felírtam - én! mert írni se tud! Ezen a nap nem vittem pénzt, hogy nehogy adjak neki, mert már egy 20-as volt a zsebébe előlegként váltóolajra, szelepfedél-tömítésre és még pár szilentre, amit a végén ki se cserélt, mert azt mondta, hogy jó. Csak nem tudom mitől javult meg két hónap alatt (anno mondta, hogy cserés - nem én mondtam, hanem ő)
Március 3.-tól egy kicsit sok víz folyt le a Tiszán április 4.-ig.
Pár nap múlva kész lett a kocsi. Hívott és okoskodott, hogy 96 munkaóra van benne. Ezt azért fejtette ki, mert kérdeztem mennyivel tartozom. Mondta, hogy amennyit gondolok. Tájékoztattam, hogy örüljön, hogy nem verem meg és úgy mentem oda, hogy beülök és elhozom a kocsit fizetés nélkül. Elkezdett számolgatni, meg jöttek a szavak, hogy haverok vagyunk, stb stb. Felvilágosítottam, hogy akármennyit számol, csak annyit fog kapni, amennyi a zsebembe volt. (ott csak 35ezer volt). Számolt 45-öt, mert haverok vagyunk. :-D Ezt úgy, hogy már kapott egy laptopot, vagcom és egy elm327 kábelt. Érdekes, ezeket elfelejtette...Elővettem a 35öt és adtam belőle egy húszast. Mondta, hogy majd behozom a többit. Nevettem megfogtam a vállát és közöltem, hogy majd esetleg 2 hónap múlva és gondolkodjon el.
77.900 HUF
50.000 km gyertya
olaj, olajszűrő, levegőszűrő , fékolaj, első fékcső, Selénia 5L, első fék (betét, tárcsa), hátső tárcsa fék (nagyobb)
Itt meg is jegyzem, hogy hátul lecserélődött a fékem. 251 mm-ről, 276 mm-re nőtt az átmérője. A hővédő lemezzel is kellett játszani, mert a régi szét is volt rohadva és kicsi is volt. Kaptam kettőt. :-D Egyik se volt jó...apám megoldotta, a peremet levágta.
Szóval kész lett a kocsim. A dübbenés indítás után elmúlt. Sokszor beszéltem róla, de sokan hülyének néztek. Helyette lett cicergés, ha a kuplung nincs kinyomva. A kormány enyhén balra áll, mert a szerelő szerint nem lehetett középre rakni. (a kocsi nem húz semerre)
Akihez nem kell vinni a kocsit az: Molnár Sándor sajószögedi műhelye. Úgy tudom nem én voltam az első ilyen. Szívesen idefűzöm más infóját is.