Mutasd

>> Egyéb2022-08-07

Már egy jó ideje játszottam a gondolattal, hogy vegyek egy Alfát is a Fiat és a Toyota mellé harmadik hobbi autónak.

Nézegettem jópár Alfát amik tetszettek, de mindegyikből hiányzott az az érzés, hogy ez kell nekem.

Ákost, már egy jó ideje ismerem, és tudtam, hogy van egy keveset futott jó állapotú 145-je 1.6 boxer motorral, de tudtam, hogy ő nem válik meg tőle. Nem tudom megmondani, hogy miért, de mindig vonzódtam a 145-ösökhöz.

Ahogy már írtam, úgy volt, hogy Ákos nem akart megválni tőle, de úgy alakult, hogy egy autónak mennie kellett a a családi flottából. Ekkor megindult nálam a vezérhangya és megkérdeztem Ákit, hogy nem adja-e el nekem a 145-öt. Ezt követően, kb. 2-3 hét egyeztetés után meg is közöttük a deal-t és idén Augusztus elején Alfa tulajdonos lettem.

Első utunk Budapestről Pécsre vezetett, amit gond nélkül teljesített a 26 éves kis sárkány.

Amit érdemes tudni róla, hogy ő egy 1996-os példány egy 1.6 boxer motorral és kb. 48.000 km-el. És igen, ő az aki 2012-ig Bécinél volt, aki blogot is vezetett az autóról itt az Amorén. Az autó 2020-ban került Ákoshoz, aki Bécihez hasonlóan szeretettel bánt az autóval, de az azt megelőző 8 évben picit hányatott lehetett a sorsa, aminek a következtében a picit megöregedett.

Fényezése szinte az összes vízszintes felületen lehámlott, és egyéb nyalánkságok is vannak vele, mint felületi korrózió az alján, és a váltó is lóg egy picit, plusz a resztli...

De ezeket leszámítva remek kis vas a maga 3 cm ültetésével, a mustársárga Momo bőrülésekkel, a 15-ös Teledial felnikkel, sötétített ablakokkal, és bőrkormánnyal. Olyan igazi vagány ki olasz vas.

Őszig még használgatom, hogy jöjjön ki rajta minden hiba, aztán télre megy a garázsba, ahol nekiállok szétszedni és rendbe tenni. Elég nagy meló lesz, de megéri, és remélem, hogy 2023 tavaszára, már egy remek állapotú kis vasat varázsolunk belőle, hiszen egy remek alap hozzá.