Mutasd

>> Szerviz2023-09-21

Az előző poszt óta nem sokat mentünk. December óta 1000 km ha belement (úgyis felírom majd, ha nem felejtem el megnézni a kilométeróra állását (felírtam)), az is februárral bezárólag. Akkor tettem le az autót a mélygarázsba, és lélekben készültem a téli-nyári gumicserére. Erről majd a mai poszt végén.

A leállítás után úgy esett, hogy egy hónapig a garázs felé se néztem. Aztán kettőig, aztán fél évig... Amikor pedig mentem volna autózni, a (viszonylag) új akksi annyira le volt merülve, hogy a távirányítóra se reagált. Beülve pedig konstatáltam, hogy a kuplung pedál beesett, úgyhogy bikázni se lenne sok értelme. Végül speckó autómentő húzta ki a mélygarázsból, mert rendesnek esélye se lett volna lemenni érte, pláne kikanyarodni az épületből az utcára, ahol sokszor akkor is ipszilonozni kell az út szélén parkolók miatt, amikor saját erejéből mozog az Alfa. Lényeg a lényeg: kitetrisezte, és elhúzta a Kén utcáig. Nem olcsón.

Szép új TRW munkahengerrel gazdagodott az autó, és ha már ott volt, frissre cserélte a 10W60-at és minden mozdítható szűrőt. Beugrott mellé egy klímatisztítás is, ami szintén nagyon ráfért. Még aznap kész lett, de hagyományosan csak másnap, azaz ma, tudtam érte menni.

Az első út a kútra vezetett, elaltatni a világító csórólámpát. Aztán felhívtam a gumist, hogy bepótoljuk azt a tavaszi gumicserét.
- Nyáriról télire?
- Nem, téliről nyárira.
- BSOD...

Per pillanat ott tartok, hogy bepakoltam a gumikat az Alfába, de van még egy órám az időpontig. Utána letakarítom bő fél év porát, élvezkedek egyet valahol a Vértesben, aztán frissítem a posztot.

Eddig 45000 volt az autómentés és 148000 a szerviz. A gumicserét majd felírom, ha már megvolt.

Kis esti addendum: Megesett a gumicsere, 16000 pénz maradt a gumisnál. Utána pedig a külső-belső takarítás, szóval most nemcsak jó az Alfa, hanem szép is.

Kilométeróra állása: 229 132