Mutasd

>> Szerviz2015-06-17

Hirtelen kaptam észbe, hogy 280 ezren áll a számláló. 259-el vettem, kb 260-nál volt az első olajcserém. A második 270 körül (10 ezrenként cserélem), hoppá itt az újabb csere ideje. Egy év és három hónap alatt 20 ezer km? Hirtelen nem stimmelt a dolog. Az sok. Autózgattam kicsit, jól számol a számláló. Na mindegy, bele kell törődni, talán ezután kicsit kevesebbet hajtom a gépet. Talán nem. Elszaladtam a Unix-ba, összekapartam egy MANN olajszűrő, levegőszűrő kombót, egy Selenia 20K-t, és egy MÜLLER FILTER üzemanyagszűrőt. Az üzemanyagszűrőt azért cserélem, mert multkor alánéztem, és szerintem a 20 év alatt nem sokszor néztek rá. Elszaladtam a szerelőhöz, gyorsan lecseréltük.
HA ÜZEMANYAGSZŰRŐT VESZÜNK:
Benzines autóban az üzemanyagszűrő cseréje nem annyira éles dolog, mint gázolaj hajtotta gép esetén. Az alapvető különbség nem a benzin és dízel "tisztasága" között van. A gázolaj hidegben ledermed, ez szerintem ismert. Itthoni klíma mellett azért ez nem mindennapos télen sem. Viszont ami mindennapos az az, hogy a gázoljaban hideg hatására kis kristályok keletkeznek. Ezek a kis kristályok elindulnak az befecskendezőrendszer felé, és találkoznak a szűrővel, ami természetesen úgy van kialakítva, hogy ezeket felfogja. Ezek a kis kristályok hosszú távon komoly károkat okoznának a motorban. Szóval ezek fennakadnak a szűrőn, így két olajcsere között komoly módon "elkoszolják" a szűrőt. Benzines autó esetén ez nem áll, tehát itt a szűrőnek csak az üzemanyagban lévő szennyeződéseket kell kiszűrni. Ez azért egy normális kúton tankolva nem nagy fenyegetés. Ha ismeretlen eredetű üzemanyagot tankolunk, fordítsunk nagyobb hansúlyt a szűrő cseréjére. Én 90%-ban OMV-n tankolok. A használt szűrőt azért majd felnyitom, kiváncsi vagyok rá, hogy mennyi dzsuva van benne. A km számláló kb 281000-nél jár.