Mutasd

>> Tuning és extra2012-03-11

Hosszas agyalás, és a gyári vég árának megismerése után döntöttem. Megkerestem a gyárihoz legjobban hasonlító rozsdamentes kipufogóvéget, és valahogy felszereltem a vasra. A feladat távolról sem tűnt egyszerűnek, mert a gyári Ø63 mm-es végnek kb. egy 45 mm-es egyenes szakasza volt, melyre lehetett szerelni. Mókolni és hegeszteni pedig, nem akartam.
A dupla saválló vég, ugye 200 Ló felett alap. Ezeknek a fotóit és a katalógust nézegetve a véget kör alakúnak, 80 mm átmérőjűnek és az enyémhez képest +10-20 mm-es kilógásúnak találtam. A netet bújva először ilyen 10k környékén levőkbe botlottam, amikor is rátaláltam a Paragi 80-as végére. Ekkor szembesültem azzal, hogy a gyári vég nem is egyenes, hanem ferde levágású.
A kiszemelt áldozatom (1. kép) kb. 3 hét várakozás után meg is érkezett a helyi autósboltba.
Ára: 5.590,-Ft volt.
Update 2012.04.21..:
De pl.: itt is meg lehet rendelni. Ár: 5.000,-Ft + 1.800,-Ft a szállítás.
Mivel nem akartam autóm végére fellépőt, ezért először levágtam (2. kép) kb. 40-50 mm-t, majd a levágott hátsó szűkítő részt, 120°-os osztásban kifúrtam, és belülre hegesztettem 3 db rozsdamentes M5-ös anyát, amibe rm. csavarokat raktam (3-4. kép).
Az így elkészült véget felpróbáltam és majdnem sírva fakadtam. Két esztétikai probléma is volt: Az egyik, a még mindig túlzott kilógás (a gyári, + 40 mm), a másik pedig a vég belső felének túlzott kilátszódása. Rátolni a véget, csak a belsejében levő szűkítőig lehet.
Döntenem kellet (5-6. kép), elveimet felrúgva vissza kellet vágnom a kipufogót 25 mm-rrel. A művelethez a hátsó 4 db kipufogót tartó gumit kiakasztottam, lejjebb engedve a rendszert.
A visszavágás sajnos nem bizonyult elégségesnek. El kellet készítenem a végen, a felfele meginduló cső áthatását köszörüléssel. Ekkor sajnos, el kellet köszönjek a felső két rögzítő anyától is. Ekképpen a rögzítést is hegesztéssel kellet megoldanom.
Tehát vágtam, mókoltam és hegesztettem is, de az eredmény kárpótol (7-9. kép), valamint a cél szentesítette az eszközöket is!
A munkám során csak saválló és rozsdamentes segéd-, és hozaganyagokkal dolgoztam, minimalizálva a rozsda kialakulásának esélyét.