Tagok >> GTPeti >> 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec >> Blog
- Típus:156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:blu cosmo metál
Előszó
Nem cél a 100%-os fényezés elérése, csak egy elfogadható szint.
Mit jelent a 100%? Természetesen a 100%, az az, amit egy jó kezű fényező jó felszereléssel, tisztességes időráfordítással és korrekt munkára való törekvéssel el tud érni.
Erre sajnos nem garancia az, hogy valaki hivatásos fényező.
Hogy miért hámlik az én lökösöm? Mert a fenti paraméterek nem mind teljesültek. És az egészben az a szép, hogy az ilyen probléma nem azonnal jön ki.
Úgyhogy úgy döntöttem, hogy adok magamnak egy esélyt.
A projekt
Folyamatban van az első lökhárító megszépítése. Elsősorban a lepattogó festék által okozott esztétikai hibák lesznek kijavítva. Ha jobban belegondolok már 6 napja gittelek és csiszolok... Hiába a jó előkészítés fél siker. Amúgyis ez a dolog teszi ki az idő kb. 70-80%-át. A 10% a maszkolás és 10% a fújás.
Hozzávalók:
- fényezendő elem
- türelem
- még 1 kis türelem
- kézügyesség
- színre kevert festék (spray-ben, vagy festékesdobozban)
- átlátszó védőlakk (szintén spray-ben, vagy festékesdobozban)
- lágyító (opcionális)
- edző (opcionális)
- csiszolópapírok 240/400/600/800/1000 finomságban
- finomtapasz + edző
- műanyagalapozó
- szórógitt (opcionális)
- fényezőpisztoly + kompresszor + védőmaszk (ezek a profibb megoldást jelentik)
- papír a takaráshoz + festőszalag
- sör (opcionális)
A scudetto mögötti rész majdnem kész, már "csak" készre kell polírozni. Még narancsos a felület. A védőlakknak legalább 72 órára (vagy hőkamrára) van szüksége a kikeményedéshez.
A készrepolírozás vszínüleg csak Esztergom után történik meg...
A jobboldali ütközőcsík kiglettelése majdnem kész. Viszont úgy döntöttem, hogy otthon, pisztollyal fogom lefényezni. Szóval sajnos Esztergomban nem lesz túl fotogén az autó. Ez van. :(
Update: Mivel volt 1 apró baleset, úgy döntöttem, hogy egyben lefényezem az egész első lökhárítót. Előtte persze orvosoltam a rendszám feletti ütközőcsík körüli hámlást. Az eredmény elég jó lett (bár nem tökéletes). És ami a legfontosabb: nagyon sokat tanultam ebből a munkából. Kép jön...
Csiszolópapírból elég sokra szükség van, a szükséges mennyiséget a saját tapasztalatom alapján nagyon könnyű alábecsülni. Még az is kiderült, hogy a fényezési szakboltban kapható 3M papír sokkal használhatóbb, mint az OBI-s Lux papírok. Valahogy többet lehet vele csiszolni. Talán jobb az "öntisztulása". Mindenesetre valami trükk biztos van benne. Ha tehetem, legközelebb 3M-ből fogok betankolni.
Folyt. köv.
Kieg.: fony72 cartárs blogját is ajánlom tanulmányozásra! :)