Mutasd

>> Tuning és extra2019-08-08

Az autóval kapott JVC cucc nem volt túl nyerő, egyrészt kontakthibás az előlapja, másrészt meg nem tetszik. Két gagyi 4x6 inches koax volt benne, hírek hallgatására pont elég volt.

Eleinte arra gondoltam hogy nem is kell ide rádió meg zene, mert úgyis majd élvezzük busso hanghatást. De amikor a Grossglocknerre még a zárás előtt oda kell érni, akkor bizony autópálya van, zárt tető, és jól jön a zenebona hosszú távon.

A két koaxot kihajítottam, és belekerült egy Hertz ESK 130.5 szett, a 13-as hangszórónak megfelelő adapterrel. (1. és 3. kép)

Eddig jó, de csináljunk mélyeket is anélkül hogy csökkenne a csomagtér. Kerestem D osztályos 4 csatornás erősítőket, amit el tudok dugni valahol. A csomagtartóban a szövetkárpit alatt bal oldalon üres tér volt néhány biztosítékkal, ez megfelelő helynek tűnt egy mini erősítőnek. Ide került egy Hertz DPower 4, kompakt kis cucc, pont elfér. A biztosítékokat áthelyeztem egy 156-ból átalakított tartókonzollal, így a Spider gyári konzolja a polcon van, ha vissza kéne alakítani valaha is. Nem melegszik nagyon, úgyhogy nem lesz gond felrakott kárpittal sem remélem. Ha jól gondolom, itt lenne a tető hidraulikus modulja.(2. kép)

A mélyeket illetően olyan woofert kerestem ami extrém kicsi, zárt ládában is tud dolgozni, mivel a kalaptartót nem voltam hajlandó megfúrni egy reflexcső miatt. Igy találtam a JL Audio 6W3v3 4 ohmos verzióját. Magyarországon nem láttam hogy kapható volna, és a Cseheknél is igen furán néztek rám hogy van olyan élő ember akinek ilyen kell. Két hét alatt meg is jött, és tegnapelőtt két munka között 16-os MDF lapból csináltam neki a gyári ajánlás szerinti 6.2 literes ládát. Ha valakinek kellenek a pontos méretek, szóljatok.

Ahhoz hogy a láda beférjen, az Airbag ECU védőlemezét kb 1 centivel lentebb kellett vinni. Az, hogy ne legyen ott a védő nyilván nem opció, szerintem az ECU-t védi mindeféle EM sugárzástól, meg a ráeső csomagoktól. Nem szeretném ha a légzsákok egyszer csak véletlenül rámdurrannának, szóval a lemezt kicsit átalakítva, színre fújva visszatettem.
(4. és 5. kép)

Végül kárpitoztam a ládát, és a hangszóróval együtt helyre tettem őket. A láda belülről jön, a woofer kívülről. Ez utóbbi miatt ki kell szerelni a könyöklőt, mivel akkora a mágnese hogy másként nem fér be. Sajnos ez azt is jelenti, hogy az akksicsere a könyöklő kiszerelésével fog kezdődni, de 5 évente egyszer ez nem gond. Ráadásul így van jó okom egy rendes csepptöltő beszerzésére télre. (6. 7. 8. kép)

A kalaptartó rekeszben lévő gyári kárpitot egyelőre eltettem, nem szabdalom fel ezért. Majd szerzek másikat amit nem sajnálok szétvágni (ha valakinek van eladó, pü please!).

Első körben elfogadható a zene. Még bejáratódik.
Valahogy az ajtópanelben lévő akusztikai rövidzárat kellene megszüntetnem, de erre nincs ötletem. Az ajtópanelt nem akarom fúrni - az, hogy az autó gyári maradjon mindennél fontosabb.