Mutasd

>> Szerviz2009-07-02

Az új erőre kapott motor, a rossz állapotban használt kuplungfőhenger miatt nem megfelelően összenyomott kuplung és a hosszabb, így nehezebben kihajtható ötödik fokozat együttesen fellépő hatásainak nyomán ötödik fokozatban a nyomaték hirtelen megnövekedésének pillanatában a kuplungom elforgott időnként. Mivel a váltót javító ember sem végzett tökéletes tömítési munkát, így a két dolgot gyorsan össze is kötöttem. A váltó kiszerelésre került, majd szétszerelés és gondos eltakarítás, precíz összeszerelés, szimeringezés után mehet vissza a helyére. Azaz mehetne, ha végre meglenne az új kuplung, aminek a felderítése és megszerzése még a profiknak is komoly fejfájást okozott. Nem mennék bele a húzó- és nyomókuplung közti különbségbe, de a gyári "kotta" alapján adott kuplung sajnos húzó volt, míg az én autómban nyomó szerkezet van. A katalógusok a kiszerelt kuplung cikkszámára keresve sorra rossz kuplungszettet kínáltak fel. Az Elaforg gárdájának szerencsére nem szűnő segítőkészsége addig vezetett, míg kb 6 különféle szettből próbáltuk meg az eredeti darabok segítségével kiválasztani a megfelelőt. Legnagyobb sajnálatomra ez nem sikerült. Bár ezután sikerült egy gyári kuplungszettet felkutatni az olaszoktól, de a szerelőm addigra új és furcsa, ám annál izgalmasabb ötlettel állt elő. Mivel a kinyomószerkezet állapota kifogástalan, így csak a csapágy szorul cserére, amit az Ő beszállítója holnapra leszállít. A tárcsát pedig egy speciális szakműhelyben kevlárbetétesre cserélik. Számomra ez az infó új volt, ám utána rákerestem és érdekes dolgokat olvastam. A kevlár tárcsák kevésbé kopnak és jóval nagyobb nyomatékot elviselnek, mint hagyományos társaik. Mivel eddig szerelőm még hülyeséget és felesleges költséget soha nem sózott rám, így hiszek az ötletében. Ráadásul egy hatkerekű katonai terepjáróba nemrég ugyanezt építették, amit volt szerencsém extrém körülmények között járatva látni. Impozáns, az tuti. Kíváncsian várom mi lesz az eredmény. Még a végén lesz egy tuning kuplungom :D