20 év benzines alfázás után átülök egy dízelbe (is).
Vásárlás napja: 2019.06.12
km óra állása: 218986
Vásárlás napja: 2017.07.16
Km állása 138582
Trafó csere után ismét megy mind a 4 henger. Megkapta az új olajat is. Mivel múltkor is ezt kapta és nem volt vele gond, így ismét Castrol Magnetic 10W40 olaj került bele.
A következő javítás a bal féltengely lesz (már beszerezve)
km óra állása: 195765km
Végre bekerült az új Valeo kuplung szett. Most már még könnyebb benyomni a pedált.
Szett: 35e
Munkadíj: 15e
Kmóra állása: 187059
Végre volt időm szerelni és az időjárás is "jó" volt hozzá. Már nagyon ideje volt, mert az utóbbi időben nehézkes volt az egyes és rükvercbe is csak álló motornál tudtam betenni. Már egyszer megpróbáltam, de meg se mozdult. Nagyon nem akartam vele szenvedni, mert ha vmi gubanc lett volna és másnapra húzódik, akkor mehettem volna busszal dolgozni és időm se lett volna befejezni. Na meg a WD40 is elfogyott:) Újabb adag WD40-el már sikerült megmozdítani és nagyobb szenvedés árán ki is jött. Persze azért a vége se ment egyszerűen, mert elnyalódott a légtelenítőcsavar. Na, de ezért áll 3 donor sprint az udvarban:) Szerencsére amire ma szükségem, az mind egyezik a 145-ével. Így a költségem is 0ft:)
És az eredmény?:
-puha kuplung (pedig volt lábedzés rendesen)
-erőlködés nélküli váltás
A műszaki vizsga lejárta előtt (2011.12.03) felmértük, hogy mi az ami csere érett. Bal lengőkar, jobb szilent, stab., rudak, bal kormányösszekötő, jobb féltengely (erről már régóta tudtam, kanyarodáskor volt hangja rendesen). Mivel csak későbbi időpontot kaptam a szervizre, addig kénytelen voltam úgy használni az autót:) Addig Alexandro-tól sikerült elég jutányos áron beszereznem féltengelyt és mellé a már régóta tervben lévő hátsó ablaktörlőt és jobb e.ablak kapcsolót. 12.08-án került sor a javításra, de a berohadt csavarok miatt még másnap is csinálták. Sor került futóműállításra és a műszakira is. Persze zöldkártyán piros plakettet kaptam. Volt még közben 2 gumifékcső csere is, ami nem volt előre tervezve a költségekben. Így alakult a végösszeg: alkatrészek (20%-os kedvezménnyel)+ futóműállítás+ munkadíj+ műszaki vizsga+ Alexandro-tól kapott motyók= 70e ft. De már végre csönd van elől és nem kell égő fejjel kikanyarodni a parkolóból:)
Amit a közel jövőben cserélni kell: állítólag gyenge a hátsó fékem (szerintem még így is jó). De ami a legsürgősebb: kuplungmunkahenger csere. Már kezd szivárogni és levegősödik a rendszer. A munkahenger pont olyan, mint a sprintbe való. Abból már ki is szedtem, kb 6-8e km-t futhatott. De ebbe úgy bele van rohadva, hogy semmivel se tudom megmozdítani. Majd visszatérek rá, ha lesz több szabadidőm. Addig marad az "indítás előtti sebességbe teszem", hogy ne tegyek mást is tönkre.
A műszaki utolsó napján elértük ezt a szép kerek számot. Jövő héten vizsga, de addig még pár dolgot cserélni kell:
-jobb féltengely
-bal alsó lengőkar
-jobb alsó lengőkar szilent
-stab.rúd szilentek
-jobb kormányösszekötő gömbfej
Már múltkor észrevettem, hogy a generátor ékszíjon van egy repedés. Leginkább a vízpumpa miatt aggasztott a dolog, ezért beszereztem egy újat. Vettem a szervóhoz is, ha már az előtte van. De nem bántam meg, mert azt is megette az idő. Sok km-t nem futottak, de nem mai darabok lehettek.
Km állása: 182856
Már elterveztem, hogy ehhez az autóhoz írva lesznek bejegyzések. Eddig egyéb dolgok miatt elmaradt, de most pótlom az e heti történésekkel.
Hétfőn megvolt az olajcsere: Castrol Magnatec 10W40 + olajszűrő+ levegőszűrő
Csütörtökön szélvédő csere volt: már úgy vettem, hogy középen függőlegesen végig volt repedve. Az utóbbi időben mintha vízszintesen is megindult volna. Nem nagyon hiányzik, hogy 30 akárhány fokban berobbanjon és az ölemben kössön ki. Ezért inkább Vácra elvittem egy cserére.
Mai napon (szombat) ültem volna a kocsiba és látom, hogy a bal első teljesen lapos. Egy ék alakú vastüske állt ki belőle. De ezt már tegnap délután felszedhettem, mert elégé csikorgott a gumi hazafelé. Azt hittem, hogy a nagy meleg és a téligumi, de valószínűleg már akkor laposabb volt. Úgy vettem az autót, hogy hátul szinte új 195/50 R15-ös nyárigumik voltak, elől pedig 195/60 R15 téligumik. Bele is ért a doblemezbe, mikor álltam ki a garázsból. Először még tervben volt ennek cseréje, de aztán úgy gondoltam, hogy télire a Sprintről leszedett 14-es kerekek mennek fel, akkor meg ezt nyugodtan lekoptathatom nyáron. De a sors máshogy hozta. A lyukas gumit felesleges lett volna megcsináltatni, de mivel a heti költekezés miatt újra már nem volt keret, így kénytelen voltam használtra vadászni. Szombati korán zárások miatt ez nem is volt egyszerű, de végülis találtam. 4000e ft/db áron, szereléssel, kaptam Cooper Zeon XTC gumikat. Persze már jó méretűt választottam. Még a jövő évi szezont is kibírják. A felnik is ütöttek, ezért felgörgőzték őket. De csak az elsőket.
Árak: -olaj+ szűrők ~10e
-szélvédő+ keret+ munkadíj 32e
-gumi+ görgőzés 14e
km óra állása: 181800
Következő (nem tervezett) munkák már kisebbek, de előbb azokat szeretném és utána jöhetnék az esztétikai dolgok. Cserélnem kell: féltengely gumiharang, jobb oldali e.ablak kapcsoló, hátsó ablaktörlő, olajbeöntő sapka. Aztán jöhet a hővédő fólia. Ezt most akartam, mert ebben a melegben meg lehet pusztulni a fekete autóban, de majd talán a következő hónapban.