Mutasd

>> Szerviz2022-04-29

Cikkszáma: 50529315
A szerelés ideje Kb. 40-60 perc

Az antennatalp beázása típushiba. Ha beázik, tönkremegy benne a jelerősítő, ami a talpban van. Tünetei: városon kívül szinte semmilyen adót nem fog a rádió, esetleg beázás nyomok a hátsó üléssor fölötti világítás körül.

Vannak modellek, ahol a hátsó szélvédőben is fut antenna. Mielőtt berendelnéd az alkatrészt és lebontanád a fél autót érdemes utánanézni, hogy a Tiéd ilyen modell-e. Ezeknél a jobb hátsó kábelátvezetőben is megy antenna kábel, ami - a többi átvezetőben lévő kábelhez hasonlóan - hajlamos megtörni.

Amire a szereléshez szükséged lesz:
- patentkiszedő (erős, jó minőségű);
- 22-es villáskulcs (max. 10-15 cm hosszúságú, mert a szűk hely miatt ennél hosszabb nem nagyon fér be a kárpit alá);
- csillag- és torx bitfej készlet;
- kárpittisztító hab és 2 db mikroszálas törlő. A legnagyobb gondosság ellenére is össze fogod koszolni a tetőkárpitot.
Nekem a W5 (Lidl sajátmárkás termék) hab vált be. Vizet, erősebb vegyszert, gyerektörlőt NE HASZNÁLJ hozzá, mert ezek foltot hagynak a szöveten.

1.) Szedd ki a hátsó üléssor fölötti lámpát. Ha már cseréltél benne izzót, akkor szabadkézzel is kipattintható. Ha még nem volt benne izzócsere, akkor a hosszú, egyenes patetntkiszedőt használd. A lámpatest két szélén van 1-1 fül. Ha sikerült kiszedni, húzd le róla a csatlakozóját.

2.) A tetőkárpitot hátul 2 db patent tartja. Ezeket szedd ki.

3.) A tetőantenna csatlakozójához a kiszedett lámpa nyilásán keresztül hozzáférsz, húzd le a csatlakozót.

4.) Vedd le a hátsó kapaszkodókat, ehhez kell majd a torx bit.

5.) Hajtsd le a hátsó üléstámlákat. Oldalt a fekete műanyagot 2 db csavar tartja: az egyik látszik, a másik az üléstámla rögzítő fül körüli takaró alatt van.

6.) Most jön a csomagtérkárpit műanyag borításainak lebontása:
- vedd ki a kalaptartót,
- az oldalsó műanyagok fekete részét 2 db csillagcsavar tartja,
- az alsó fekete rész és a felső (nálam) szürke műanyag egyben van. A szürke borítást 3 db patent tartja: 1 patent csak a helyén tartja.
A másik 2 patentról óvatosan csúsztasd le a szürke borítást. Ha ez megvan, akkor a karosszériában maradt 2 db patentot szedd ki és rakd vissza a szürke borítása.
Ha ez megvan, akkor csúsztasd le a műanyag borítást (óvatosan, mert alatta mindenféle kábelek, csatlakozók vannak) annyira, hogy a tetőkárpit hátsó-oldalsó része szabaddá váljon.
A másik oldalt is így bontsd le. A tetőkárpitot most már csak körben, a kédergumik tartják.

7.) Hátul (a csomagtér tetejénél) és a hátsó ajtók felső és hátsó részénél húzd le a kédergumikat.

8.) A tetőkárpit most már csak elől van rögzítve, hátul óvatosan (nehogy megtörjön) engedd le amennyire lehet. Elárulom, hogy nem sokat enged. A kezed épphogy be fog férni a 22-es villáskulcsal.

9.) Vakon kitapogatod az antennatalpat (nem lesz nehéz), amit belülről egy perselyen lévő 22-es anya tart. Tekerd le az anyát. Kb fél fordulat után szabadkézzel kitekerhető.
Az anya nem tartozéka az új antennatalpnak!

10.) Az antennatalpat belülről (a talp menetes részének két oldalán) kettő apró fehér karom is tartja. Nem biztos, hogy sikerül belülről kiakasztani. Felülről egy határozott, függőleges mozdulattal kiszedhető a talp.

11.) Rakd be felülről az új antennatalpat, belülről tekerd rá az anyát. A perselyen van egy horony, ahol átjön a talpból jövö kábel. Erre figyelj, hogy jó helyen legyen. A 22-es kulcsal érzésre húzd meg. Nagyon megtépni nem kell: ha elkezd szorulni, akkor egy kicsit még húzz rajta.

12.) Kívül tekerd vissza az antenna szárat és belülről dugd össze az antennatalp csatlakozóját.

13.) Mielőtt mindent visszaépítenél, próbáld ki a rádiót.

Sok sikert!