Mutasd

>> Szerviz2011-04-28

Az előző blogbejegyzésben mutattam be, hogyan alfásítottam az alufelniket, és készítettem fel a kerekeket a nyári üzemre. Mivel ezekhez azért kellett némi idő, csak most jutottunk el odáig, hogy a leszedjük a téli kerekeket, és felkerüljenek a nyáriak. Ha már megyünk a szervizbe, ezen kívül egy két dolgot még szeretnék megejteni:

- váltó-olaj csere
- kormány szervó-olaj csere
- új csavarok a kerekekhez
- kerékőr
- klíma tisztítás

Az első két pontot azért érzem szükségesnek, mert az előző tulajék ki tudja mikor csináltattak ilyeneket utoljára. A kormány a végpontokban bugyborékoló hangot ad ki, úgyhogy szerintem indokolt a csere, a váltó meg miért ne alapon :) Természetesen mindkét esetben csak gyári Selénia olaj jöhet szóba.
Az új csavarok a kerekekhez azért kellenek, mert a régiekkel ugyan semmi baj sincs, csak látványosan nem újak, nem mutatnak túl szépen a felújított kerekeken. A kerékőr pedig ugye azért hogy nagyobb biztonságban legyenek a szép kerekek :) (ezeket magam vásároltam egy másik helyen). Klímatisztítás pedig, mert jön a nyár, és legyen rendben :)

Költségek:

Kerékmosás: 1400 Ft
Centrírozás (alu): 5200 Ft
Alufelni szerelés: 2600 Ft
Csavarok (16 db): 8320 Ft
Központosító gyűrű (4 db): 4000 Ft
Selénia Tutela Car ZC 75 Synt 75/W80 GL-5 (2 liter): 8790 Ft
Váltó-olaj csere: 4400 Ft
Klímatisztítás: 7500 Ft

Ezen kívül észrevették a szervizben, hogy a benzincső betöltőnél mintha nem lenne jó az illesztés és kis benzin szivárogna betöltéskor. Ezt egy új bilincs felrakásával orvosolták.

A figyelmesek észrevehették, hogy a kormány szervo-olaj cseréről nem tettem említést, erről némi meglepetés miatt a következő blogbejegyzés fog szólni.

Km óra állása: 175 828