- Típus:Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:Bianco Ghiaccio
A kálvária tavaly egy "sötét" novemberi estén kezdődött: rokonlátogatóba menet egy ismeretlen, újjáépített körforgalomban sikerült eltalálni a sávokat elválasztó beton "félgömböket" a bal első kerékkel. Nagyot szólt azt hittem kiszakad a felfüggesztés de óvatosan továbbhaladva kis morgáson kívül semmi jel nem utalt arra, hogy komoly lenne a baj.....pedig az volt! A gumin és a felnin akkor a sötétben nem látszódott sérülés nem eresztett le meg is nyugodtam, hogy megúsztam, hazajöttünk. Pár napra rá nekiálltam, hogy átcserélem a téli kerekeket és megvizsgáljam a futóművet ekkor döbbentem rá, hogy a bal első felni belső pereme csúnyán deformálódott és a bal hátsó sem úszta meg sérülés nélkül igaz "csak" a festés sérült azonban a két gumi amit tavasszal vettem kuka, megsérült az oldala ezért az is cserés, nem biztonságos. Számolgattam és arra jutottam, hogy cascóra megcsináltatom mert az önrész levonással is jobban kijövök mint ha görgőzöm a felnit meg veszek gumit.
A biztosítóval való "harc" 4 (!) hónapig tartott, először szokás szerint megpróbáltak bepalizni de résen voltam hála a DAS-nak és egy karosszériás barátnak no meg egy kis leleményességnek. Minden sérült alkatrészről begyűjtöttem különböző szakvéleményeket (felni javíthatatlansága, kerékcsapágy morgása) ami alapján végül sikerült egy új felni, 2 új gumi és egy új gyári kerékcsapágy cseréjének költségét megtéríttetni a biztosítóval illetve a másik sérült felni fényezése is javítva, lakkozva lett. Javaslom mindenkinek, hogy ne hagyjátok magatokat, harcolni kell a biztosítóval és ha keményen léptek fel akkor sikerül minden fillért kiszedni belőlük.