Kidobtam a reflektorból a kékre festett, állítólag xenon-hatású izzókat (pffffeeeejjjjjjjj).
6000K-s xenont pakoltam bele. Még a holtakat is felébreszti, úgy hasítja a sötétséget :))
Hidegen egyre nehezebben indult, illetve nem melegedett eléggé a hűtővíz. LMM cserével megoldódni látszik a hidegindítási probléma. Az alacsony hőmérséklet oka a termosztát hibája, miszerint túl korán nyitott. Ez is megoldódott egy cserével. Hibakeresés közben ránéztünk a gyertyákra is, bizony megszolgálták az idejüket. NGK platina szett került bele. Egyúttal az olajcsere is megtörtént.
Ismét a jó minőségű magyar utak b*sztak ki velem.
Menet közben hatalmas koppanás...jobban megnéztem, már 10 centis repedés a szélvédőn. Biztosító persze nem fizet.. :(
Mire hazaértem kb. 500km után, már 30 centis volt a repedés, és csak kúszott tovább.
Megint Andorék, újra itt vagyok, szélvédő kellene :)
Közben dekorációsokkal megcsináltattam a Cuore Sportivo matrinyákot, ne legyen csupasz a kicsike.
Ha már ismét szerviz, akkor az aktuális olajcserét kicsit előrehoztam, Selenia Goldot kapott a Vas.
Hűtőrendszer fagyállóval feltöltve. (151.300 km)
A futóműből eredő zajok csökkentek a kopott szilentek cseréje után, de még mindig zavaró hangok törtek elő.
Újra ellátogattam Andor-fivérekhez, keressék meg a hibaforrást.
Kiderült, hogy a lengéscsillapítók fáradtak el...jó magyar utak...
Csere után végre csendes lett az eleje. (147300km)
Vezérlés, szimeringek, első futómű(szilentek, stabilizátor, porvédők)
Annyira gyarapodnak a megtett km-ek, (143.700km) hogy ez is elérkezett.
A vezérlés adott, a futómű viszont egyre zajosabb lett, orvosolni kellett.
Köszönet FalcoKC, Whiteskull (Andor-fivérek) Cartársaknak a gyors, pontos munkáért!
Köszönhetően a megnövekedett rendőri állomány nyomásának, xenont cseréltem. Persze a hatékonysági is egy szempont volt. Fehérebb, és erősebb szettet kapott a Vas.
A rend éber őreinek a kékség nem tetszett a fényszórómban(b*sszák meg). Miért mindig a kisembert basztatják...meg amúgy is kinőttem már a suttyó, feltűnősködő korból :)
Másik fontos érv a csere mellett, hogy projektoros lámpám van, a 35W-os helyett 55W-os került be. Plusz 33% fényerő azért meggyőző. Nem csak papíron, már tapasztalatból is állíthatom, hogy ilyen típusú lámpába 55W-os xenon való.
Lefestettem a féknyergeket.Többen a spray-t ajánlották, de inkább kerestem ecsetes festéket. Szerintem annyival szebb is, mint amennyi időt igénybevett.(1napos meló)
Először csináltam, ahhoz képest jól sikerült.
Egy kis design, egyben rozsdastop is :)
Hosszas kínlódás, agyalás után végre a mai napon sikerült bevarázsolni a helyére egy Simota direktszűrőt.
Megszenvedtem érte, de az a hang, amit most produkál, mindent megért :)
Gondoltam, megosztok Veletek egy "tanulságos" történetet...
Aki elvitte, fáradtságot, energiát, és pénzt nem kímélve újra összerakta. Meg is örvendeztetett néhány képpel javítás közben, és a végeredményről is.
Itt jegyezném meg halkan...csúnya dolgok derültek ki róla.
Miután karamboloztam (légzsák ki sem nyílt, döglött volt a szenzora, egy később itt említendő esetből kifolyólag)..holott arra lenne hivatott, hogy valamennyire megvédje az életem, kiderült, hogy már egyszer átélt egy hasonló erejű, vagy még nagyobb sérülést a kocsi. Persze elhallgatták előlem...(kisebb sérüléseket bevallottak mondván, ennyi idős autótól ne várjam, hogy tökéletes, sérülésmentes legyen) Trehány, monyák munkával (szar hegesztések, gittelések) összehányták. Maga volt a gyakorló életveszély.
A nagyon veszélyes és kritikus, a kerékjárati dobban a lemezeket sem húzatták össze, három-négy helyen 10-20 mm-es lyukak, pedig ez a torony-doblemez-fülke összekötési pontja (bal első kerék rugózása, húzása gázadáskor, nyomása fékezéskor), gyakorlatilag folyamatos és dinamikus, váltakozó irányú terhelésnek kell tekinteni. Ennek semmi jelét nem észleltem, szerencsére nem is jött elő...Jó, hogy nem szakadt ki a kerék...
Hab a tortán, hogy pont annál a biztosítónál volt az, aki okozta a balesetem, ahol már egyszer 2003-ban totálkárt fizettek. Annak az összegnek a 10%-át rögtön levették rólam...
A motorban kiolvasáskor 255ezer kilóméter volt, szemben az általam ismert 120ezerrel...ezzel nincs vége. Az évjárat a forgalmihoz képest +2év! Ja, és a gyár teljesen más motorszámmal adta ki. Mindez a Fiat adatbázisából, tehát gyári adatok. Ekkora lehetett a baj, hogy a motort is ki kellett dobni?
Az eladó pedig név nélkül, mert nem vádolok bizonyíték nélkül senkit...egy általatok is ismert Alfa márkakereskedés.
Mit tehet az ember mindez ellen a vásárlás után egy évvel? Gyakorlatilag semmit!
Ez Magyarország...