Mutasd

>> Szerviz2017-12-31

Kegyetlenül bosszantó volt, hogy álló helyzetben füstszagot lehetett érezni az utastérben. Már kb. augusztustól fennállt ez a probléma, de annyira nem foglalkoztam vele, mert megvettem a Fiatot, így az alfával alig jártam. Az unalmas téli napokat viszont mindig színessé tudom tenni, ha hozzányúlok az alfához. Kezdetben azt gondoltam, hogy a kipufogó tömítésem szállt el, ott fúj ki (mert csattogott is), ám levettem a műanyag motorburkolatot és csodát láttam. A második henger körül egy csodálatos 5 cm átmérőjű fekete koromfolt bámult vissza. Mindenhol koromlerakódás a burkolat alatt, így kezdetét vette a befecskendezők tömítésének cseréje. 5-ből 4 befecskendező könnyen jött ki, ám a másodikkal elég sokat szenvedtem. Kellett is egy rakás speciális szerszám, mire kiimádkoztam a helyéről. ;) A művelet után pár napos pihenő következett, majd nekiugrottam a tömítések kiszedésének. Ezek a kis réz karikák sokkal nehezebben jöttek ki, mint maguk a befecskendezők. Azt hiszem mondanom sem kell, a második hengerrel volt a legtöbb problémám. Sebaj, egy rakás speciális szerszámmal és kellő elszántsággal minden karikát kiszedtem, majd új BOSCH tömítésekkel helyettesítettem. Az összerakás közben sikerült eltörnöm az utolsó befecskendező túlfolyó műanyag könyökét, így ismét letettem a szerszámokat és az újévre hagyom a befejezést. Remélem ezzel már megoldódott a csattogó hang, az undorító keserű füstszag az utastérben. A féltengelyekkel még mindig nem jutottam sokkal előrébb, az autó gyakorlatilag még mindig használhatatlan, ha 50%-tól jobban nyomom le a gázpedált.