Tagok >> Szabeee >> 156 2.0 Twin Spark Blackline >> Blog
- Típus:156 2.0 Twin Spark Blackline
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Grigio Chiaro
Történt az, hogy Laci barátom rászedett, hogy kitisztítsuk az üzemanyag-szivattyú belső szűrőjét. Tegnap (2013. 07. 17.) szétszedtük a fél autót, kiszereltük a subwoofert erősítővel, a csomagtartó szőnyeget, a hátsó üléseket és úgy kb. mindent. A szivattyú kiszedése nem okoz nagy problémát, szétszedni viszont nem könnyű (legalább is nekem nem). A 3 kis kampót kiakasztottam, majd óvatosan az üzemanyag szintjelző mellett kihúztam a szivattyút. Az alján található meg a szűrő, amit egy lapos csavarhúzóval óvatosan le lehet pattintani. A képen látszik, hogy mennyire volt koszos, illetve az egész "kosár" mennyi szemetet tartalmazott. Összerakni már könnyebb volt, mivel a szintjelzőt már ki tudtuk tolni a helyéről.
A móka ekkor kezdődött számunkra igazán. Miután helyére raktuk a szivattyút szerettük volna a benzincsövet becsúsztatni a helyére. Valami úton-módon viszont az a drága dugasz nem csatlakozott rendesen. Erőlködés nélkül szerettük volna levenni, amelynek az lett a vége, hogy az egész benzincső csatlakozó része letört a háztól. Öröm és boldogság, meg az összes égi földre hívása... Még tegnap próbáltam megragasztani, teljes sikertelenséggel. A projekt eltolódott egy nappal tovább, azaz...
Ma (2013. 07. 18.) azzal kezdtem a napot, hogy a csomagtartóból kiszedtem minden maradék kárpitot tisztítás és szellőztetés céljából. Ha már így kiürült a csomagtartó gondoltam, hogy azt is rendesen kipucolom. Ma még 1 ragasztás próbát megejtettem, ami ismét sikertelenül zajlott. Nem volt kedvem (és pénzem sem) kicserélni a működő szivattyút, így északi szomszédainktól (Lengyelország) vett megoldással rendeztük a dolgot. A szivattyú tetejét átfúrtam egy 10-es fúróval, amin keresztül egy szilikon csövet átvezettem, egyenesen a szivattyú kimenetére. Az autó benzincsövéről levágtam azt a derékszögű csatlakozót, majd méretre vágtam a szilikoncsövet. 2 bilincs és kész. A tátongó lyukat piros szilikonnal tömtem be, hogy ne szivárogjon a benzingőz az utastérbe.
A probléma ugyebár ilyenkor jön:
Első körben túl hosszú volt a szilikoncső, amit levágtam, így a szivattyúnál megtört, és ahogy elkezdte nyomni a benzint a szivattyú, rögtön eldurrant a cső. Nagy volt az ijedtség, hogy most vajon mit kúrtunk el. Semmi pánik, cső van... kicseréltük. Visszatettük a szivattyút a helyére, kulcs gyújtásra, a szivattyú meg se nyekken... na ekkor jött az idegeskedés, hogy mi a fenét rontottunk el... Szivattyú ki, a csatlakozója szétcsúszott (whew, ennyi legyen a legnagyobb baj). Miután az utastérben figyeltük, hogy minden rendben van-e elfeledkeztünk arról, hogy egy utólagos benzinszűrőt beépítettem még tavaly tavasszal, ami kb. eddig bírta. A nyomástól egy helyen kilyukadt és okádta magából az aranyat érő folyadékot. Miután eltüntettem a szűrőt volt egy kis mókám az összerakással. Próbakör előtt még azt leszögeztük, hogy hátul valami tutibbat kell még kitalálni, hogy biztos ne legyen szivárgás, de ezt a projektet elnapoltuk holnapra.
Az üzemanyag szivattyú kiszedésének legegyszerűbb módszere:
1. Hátsó üléssor ülőlapjának kiszedése (lábaknál 1-1 csavar)
2. Hátsó üléssor fejtámlájának kiszedése
3. Hátsó üléssor háttámlájának leszedése (1-1 csavar a két kampó közepén, majd felfelé tolva kiakadnak a felső kampók, miután már csak a C oszlopnál fog szorulni)
4. Síalagút kiszedése műanyagostól mindenestől
5. a csomagtartó alsó lapján van 2 csavar, azt kiszedni és felhajtani a "szőnyeget"
6. 6 db anya lecsavarása, miután már gond nélkül hozzájutni a szivattyúhoz.
7. A csatlakozót lehúzni
8. lapos csavarhúzóval picit a szigetelés alá nyúlni, majd az egészet felemelni.
Az üzemanyag szintjelző lehet, hogy be fog akadni, akkor picit meg kell dönteni a házat és rendben ki fog jönni a helyéről. Ha ajánlhatok, mindenképpen érdemes zacskóval vagy celofánnal letakarni a lyukat és picit rácsavarni a nagy gyűrűvel, hogy ne az utastérbe párologjon a benzin. A nagy fehér leszorító gyűrűt egy lapos csavarhúzó és kalapács segítségével engedtem meg.
Képek:
1. Szivattyú kiszerelve
2. Szűrő koszosan kb 15 év működés után.
3. A szivattyúház a szivattyú kiszedése után.
4. A szűrő kitisztítva, mint az új.
5. A ház tisztítás után.
6. A "lengyel" megoldás, szilikoncső egyenesen a szivattyú kimenetén.
7. Beépítve a helyére, tesztüzemben.