Genf 2011 - Bemutatkozott a 4C

2011-03-01  Tedi
Az Alfa Romeo bemutatta a 4C tanulmányt a Genfi Autókiállítás sajtónapján. Hátsókerekes, középmotoros, 0-100 km/h: 5 mp alatt!
Hírek >> 2011  

A sajtótájékoztatón Harald Wester, az Alfa Romeo vezérigazgatója hosszasan sorolta az elmúlt évben elért eredményeket. Majd ezt követően rátért a 4C bemutatására.

Az addig fekete lepel alatt lévő új koncepció végre megmutatta magát, és véget vetett több hónapnyi pletykának. Azt tudtuk, hogy terveznek egy középmotoros, hátsókerekes autót, de kétségek merültek fel azzal kapcsolatban, hogy elkészülnek-e vele. Úgy tűnik összekapták magukat Torinóban, és Genfre tényleg elkészült a Dallara közreműködésével fejlesztett középmotoros sportautó.

A fényezés az eddigektől merőben eltér, mattpiros árnyalatot kapott, a felnik pedig polírozott füstszínben virítanak. Az autó annyira alacsony, hogy még a nem túl magas növésű hosstesszeknek is csak a derekukig ér.

Az orrát a scudettóból húzott ív a motorháztetőn, illetve a lámpák határozzák meg, rövid orra hirtelen ér véget, akár csak a 8C-é. De ezen kívül semmilyen hasonlóságot nem mutat az ottocsivel. Az oldalablakok nagyon kicsik, már-már az új Lancia Stratost idézik, a kilincset az oldalsó, karbon levegőbelépőbe rejtették. A Centro Stile Alfa Romeo logója maga az index, a tükör karbonbetétjét pedig olasz zászló díszíti.

A hátsó traktust a kerek lámpák, illetve a csomagtartó fedelére húzott határozott ív uralja. Annyira kicsi, mégis annyira kompakt, igazi sportautós arányai vannak, nem csak a fenekének, hanem az egész autónak.

Bár az ajtókat nem nyitották ki (csak később, erről is lesz fotó), azért így is sikerült némi képanyagot gyártani a belsejéről. A Ferrarihoz hasonló kijelző került az autóba, a kör alakú cső végében a kilométeróra, a téglalap alakú szomszédjában pedig az egyéb adatok olvashatók. Turbótöltés, vízhőfok, és egyebek.

A technikai adatokról nem sok minden hangzott el, így azt sem tudni, hogy lesz-e nyitott tetős változat Abarth néven. Annyi biztos, hogy az Alfa jelenleg azon dolgozik, hogy szériamodellt készítsen belőle 2012-re, és nemcsak Európában, hanem az USA-ban sőt Kínában is piacra dobnák.

A sajtóanyag adatai szerint a 850 kilós 4C-t a már ismert 1750 köbcentis turbómotor 200 lóerő feletti változata hajtja, az erőátvitelről a 6 sebességes duplakuplungos TCT váltó gondoskodik. Wester az autó súly-teljesítmény arányát hangsúlyozta, amely 4 kg/LE alatti, részben ennek is köszönhető, hogy a 4C 5 másodperc alatt futja meg a 100-as sprintet, és 250 km/h feletti végsebességgel büszkélkedik. A kétüléses roadster éppen 4 méter hosszú, 2,4 méter a tengelytávja, karosszériája szénszál-erősítésű, súlyelosztása 40/60 arányú.

Harald Wester nagyon komoly utat szánt a 4C-nek, hiszen - mint mondta - ezzel a modellel folytatják azt az utat, amit a MiToval elkezdtek, nyitnak a fiatalok felé, és visszatérnek a gyökereikhez. Ez az autó nemcsak egy kísérlet, azon dolgozunk, hogy 2012-re megvalósuljon a szériamodell - hangsúlyozta Wester.

Az Alfa Romeo elmúlt egy évével kapcsolatban azt mondta, hogy 2010-ben megismételték a 2009-es eladási számokat, az új évet pedig 40 százalékos plusszal nyitották az egy évvel korábbi szinthez képest. Ebben Wester elmondása szerint nagy szerepe volt a fél éve piacon lévő Giuliettának. Egy évvel korábban a kormányok által adott roncsprémium kedvezmények miatt nőttek az eladások, de 2010-ben ezt a támogatást megvonták, így tehát egyértelmű a Giulietta sikere.

A vezérigazgató bizadalmát fejezte ki az idei és a következő évek eladási számaival kapcsolatban. Mint mondta, azokkal a fejlesztésekkel, amelyek az Alfa Romeo előtt állnak, biztos lehet a vezetés abban, hogy elérik a kitűzött eladási számokat.

Az Alfa Romeo standja a 4C-n kívül Giuliettáknak és MiTóknak adott helyet.  Az előzetes tervekben, és a sajtóanyagokban még egy 159-est is kivittek volna, de a 4C érkezése miatt már nem maradt hely a középkategóriás modellnek a tavalyihoz képest kissebb standon. MiTóból a QV, illetve az 1.4-es turbós 2011-es verziója mutatta meg magát, utóbbi bronz színben. Giuliettából szintén két darabot állítottak ki, de fél éve piacon lévő autóban nem mutattak be újdonságot.

Kapcsolódó írásaink:

Kapcsolódó galériák:

Írta:
Tedi