Blog

Blogajánló

Magyar megoldás egy olasz helyzetre: ha nincs Blue&Me az autódban, akkor a Loudlink tudja a megoldást. Tapasztalatok Tedi MiTójából rovatunk következik. Tovább

ystuc // 2016-05-30 18:48:19

Az Alfa Amore néhány tagja meglátogatta az aresei Alfa Romeo múzeumot. Íme pár kép és egy rövid beszámoló! Tovább

//
>> Tuning és extraAlfaboooy // Alfa 146 2.0 TD // 2017-09-23

...

 
>> EseményPiritu // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-09-23

Találtam egy motoros oldalt, ahol hágókat gyűjtenek: klatty
Gyorsan két környékbeli pontot fel is vettem a listámra, hogy ma a jó időre való tekintettel PHuBi-val elindulhassunk első hágóvadászatára.
4 nevezetes pont került bejárásra:
807 m Gschaid
943 m Schoffereck
1.038 m Kreuzwirt
719 m Wenzelanger Sattel
Útközben találtunk egy csodaszép vas völgyhidat is (Rohrbach)
Sose fogom megérteni, hogy hova lesznek a kátyúk az utakról ha átlépjük a határt, hogy aztán Kőszegnél visszatérve rögtön előkerüljenek...

Más:
Ma a kulcsban kimerült az elem. Nem zár, nem nyit, sőt még a LED sem villan fel a kulcson. Mindkettőben cserélni fogom.

 
>> Tuning és extrapinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-09-23

A hónap elején kétnapos villanyautó oktatáson kellett részt vennem, melyre kivételesen céges tesztautóval mentem, így remek alkalom nyílt az Alfa belterének apró csinosítgatására. Mindkét első ülésben az idő, és a több mint 300 000 megtett kilométer martalékává váltak az oldaltömések, így az indulás előtti nap parkolópályára tettem a gépet, és kiürítettem a belteret. Az egész hóbelevancot kollégám Traficjával elvittem egy kis renoválásra, a hozzá nem férhető helyekről pedig végre ki tudtam takarítani az évek folyamán felgyülemlett mocskot. Az üléseket ahol szükséges volt újratömték, a kormánykereket pedig bebőröztettem a már ismert emberrel. Nem lett olyan, mint anno az E46-é, a perforált rész is lemaradt róla (pont nem volt olyan anyaga, heteket meg nem tudtam várni), ettől függetlenül nagyon jó a fogása, és feldobja belteret. Örültem is a végre vállalható beltérben eltöltött minden percnek, egészen addig, míg az utóbbi napok egyik nagyobb esőzése után ismét vészjósló foltok jelentek a tetőkárpit hátsó részén. Világos volt, hogy most már nem a korábban vízhatlanná tett tetőablak lesz a ludas, így figyelmem a tetőantennára irányult. Lebontva a tetőkárpitot a csomagtartó felől gyanúm beigazolódni látszott: vízcseppek, folyásnyomok, és egy még mindig nedves elvízkövesedett antennát rögzítő anya jelezte, hogy jó helyen keresgélek. A tetőablaknál már bevált szilóval (persze nem ecetsavas, hanem fekete RTV szilikon) jól aládolgoztam, s telenyomtam az antenna talpat is, hogy azon keresztül se kerülhessen nedvesség az utastérbe. Azóta volt eső, és autómosás is, hogy kiderülhessen ha baj van, de - lekopogom - úgy néz ki végre teljesen inkontinens a tetőlemez. Aztán, hogy szégyen, vagy sem, de a már fentebb említett kárpitosmunkának köszönhetően esett csak le így fél évvel a vásárlás után, hogy nem véletlenül vannak ott azok a ledek az ülések oldalán, ugyanis gyárilag fűthető mindkettő. Elbeszélgetnék avval az olasz mérnökkel, aki meghatározta a fűtéskapcsolók helyét fittyet hányva az ergonómia legapróbb csírájára is - a belső sínnél teljesen láthatatlan módon előrefelé néznek. Ha nem szedem ki az üléseket, a helyükön soha nem találtam volna meg őket. Mivel a világ egyik legjobb dolgának tartom, nagyon megörültem, de sajnos csak az anyósoldali működött. Ha már van, s jön a tél, kell hogy működjön mindkettő, így pénteken ismét szét lett borítva a vezetőülés, s kicserélték benne a fűtőpárnákat. Nagyon jó lett, így már tényleg csak az alvázvédelem van hátra, mielőtt beköszönt a tél...

>> SzervizBécó // Alfa 156 sw // 2017-09-23

250000 km, elérkezett a vezérlés cseréje. SKF vízpumpát, DAYCO vezérlésszettet kapott. Anyagköltség kb. 50% kedvezménnyel 35000 Ft, a munkadíj pedig 15000Ft volt. Hűtőfolyadék is lecserélve, 5000 Ft. Remélem a következő 100000 km alatt is ilyen remekül fog gurulni.

 
>> SzervizTommaso 147 // Alfa 159 SW TI // 2017-09-03

Pestre mentünk mégpedig utánfutóval és családdal.
Mikor "döglik" be a verda, háát persze, hogy ekkor...

Tünet: minden előjel nélkül, indításkor, iszonyat remegés, csattoggás, de be nem indult az autó. Mint egy rémálomban, de csak megpróbáltam még egyszer.
Semmi. Gondoltam nagyobb kárt ne tegyek, egyből hívtam egy barátot, aki bérelt Miskolcon egy horgos mentőt, így mindent sikerült egyszerre hazavinni.

Vasárnap késő este értünk haza, a szerviz elő tudtuk nyilván csak letenni az autót.
Itt már gyanús volt, hogy gyenge az akksi, mert az ablakokat is alig bírtam felhúzni, pedig figyeltem arra, hogy rádió, belső világítás és persze a tompított se menjen a fel és lepakoláskor.

Másnap mondom a szervizes ismerősnek, hogy próbálja beindítani, hogy ő mit gondol, de már az elektromos kormányzárat sem oldotta az akksi.
Volt neki bikaakksi, beletettük, csont nélkül indult, majd persze probléma nélkül ment az autó.

Biztos ami biztos, mivel minden addigi előjel nélkül szart be az akksi, ami egyébként a ráírt dátum szerint 3 éves lehetett, mértünk egy generátor töltést is ami alapjáraton több, mint 13 V volt. Így megnyugodtam és vettem bele egy 75 aH és 750 A-os akksit.

Én ilyennel még nem találkoztam, ezért már kettőstömegűre, vezérélésre és minden jelentős kiadással járó problémára felkészültem a hazaúton, de így apró pénzből megúsztam.

Akksi: 20.000 ft
Km: 223.000

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 Ts 16v // 2017-09-22

Sokat nem haladtam a motorral,ugyanis nincs nekem megfelelő főtengely. Ezért átkell gondolnom más lehetőségeket is. Vagy egy fűzött blokk vagy egy komplett motor a lehetőség. Ha komplett motor,akkor esetleg 1.8 vagy 2.0 liter is szóba jöhet.Természetesen a pénztárca szabja meg a határokat.
Addig is a motoralkatrészeket takarítgatom. Az is kiderült,hogy az olajpumpa is kuka.
A törött levegőszürőház is meg lett műanyagozva,így már az is "hibátlan".

 
>> SzervizSWut // Alfa 159 SW 2.0 JTDm TI // 2017-09-22

A törött jobb hátsó spirálrugó a mai napon ki lett cserélve, illetve egy általános átvizsgálás történt a szerelő részéről.

Mivel TI futóműves az autó így gyári rugó kellett vennem, amit párban árulnak.
A folyamat a műhely leterheltsége illetve a gyári rugópár esetleges kiváltására tett keresési kísérletek miatt két hetet vett igénybe, amiből az effektív munka 1 nap volt.

A rugók cseréjén kívül futómű beállítás lett elvégezve.

Dömpi (il dottore) cartárs volt olyan rendes, hogy egy kellemes beszélgetés mellett rácsatlakozott az autó ECU-ra és ránéztünk, mi a helyzet odabent. Szerencsére semmi rendkívüli nem mutatkozott.

Átlag DPF regenerációs ciklus (utolsó 5 regen): 470km
Átlag DPF regenerációs időtartam: 565s= 9,4 perc
Regenerációs hőmérséklet: 630 °C

Az adatok kiolvasását és a kellemes beszélgetést ezúton is köszönöm.

Gyári TI rugó adatok:
Cikkszám: 50515191
Ár: 38500 HUF/db

>> EgyébHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2017-09-22

Mióta felraktam a telefonomra az ios 11-et nem igazán akart az autóval kommunikálni. Így gondoltam bár régóta halasztom a sok negatív tapasztalat miatt, frissíteni kéne. Elolvastam pár oldalt és nekiláttam elsőnek az 5.5 re frissíteni. Persze hogy nem sikerült. Aztán jobban belemerültem, és írták, hogy a réggebi autóknál kell elsőnek az 5.5 re. Azt hittem nekem régebbi autóm van. Hát nem nekem újabb van mint kiderült. Így jött az 5.6 ami simán felment. Ha már így belemerültem gondoltam mi lenne ha németűl karattyolna hozzám. Bár nem értem miért nem így beszélt hisz Piritu perfekt német. Nekiláttam és sikeresen felraktam a nyelvi frissítést is. Öröm és boldogság!