Blog

Blogajánló

Magyar megoldás egy olasz helyzetre: ha nincs Blue&Me az autódban, akkor a Loudlink tudja a megoldást. Tapasztalatok Tedi MiTójából rovatunk következik. Tovább

ystuc // 2016-05-30 18:48:19

Az Alfa Amore néhány tagja meglátogatta az aresei Alfa Romeo múzeumot. Íme pár kép és egy rövid beszámoló! Tovább

//
>> Tuning és extraATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-03-29

Közeledik...utána lökös, küszöb javítás...

>> AutóápolásLakatos Norbert // Alfa 156 2.4 JTD SEDAN // 2016-11-09

Mikor megvettem a gépet azóta sokat romlott a látása az autónak és már ugye akkor se volt jó,így segítettem rajta egy lámpa polírozással,ráadásul a téli hidegben,hát mi tagadás nem bírtam meg állni hogy ne rakjam rendbe!Kezdtem vizpapírral,800,1200,1600,végül 2000.Már ekkor látszott hogy nem lessz az rossz,aztán rámentem a fúróra rászerelhető kicsit keményebb hatásu polír koronggal és durvább pasztával,ezek után a puhábbal és a féldurva pasztával!Az eredmény szerintem megfelelő egy kezdőhöz képest,és még jobban is látok ki! :)

 

A jobb oldali fényszóró egyik tartó füle le volt törve. Ez elvileg egybe van építve a fényszóró házával, de rövid keresgélés után a ePER-ben találtam javító fület hozzá. Az új fület a fényszóró házához kell rögzíteni, ehhez ki kell szerelni a lámpatestet. A lámpatestet a két motorházból is elérhető csavaron kívül, alul egy harmadik is tartja, az ehhez való hozzáféréshez le kell venni az elülső lökhárítót. Nem nagy dolog, de elsőre elbíbelődtem az egésszel pár órát. Miután a lámpatestet kiszedtem, a javító fület két csavarral lehet rögzíteni a lámpatesten.

Ezeket a füleket rendeltem hozzá:
Javító fül

 
>> SzervizLakatos Norbert // Alfa 156 2.4 JTD SEDAN // 2016-10-15

Elérkezett ez a pillanat is hogy végre letudjam cseréltetni a vezérlést és amit szükségesnek tartottam a motoron,mivel már a tél közelettével egyre jobban ciripelt,és az olaj folyás is aggasztott a szelepfedélnél!A kézifék bowdent azért cseréltettem mert többször kellett behuzni hogy elkapja a szorítást!Egy szerelő/tűzoltó ismerős csinálta kedvezményesen de hát így is zsebbe nyúlós történet aki tudja...de ez is le lett tudva végre!- 5 nap nélküle.. :(

 
>> Szerviztomie90 // Alfa GT 1.9 JTD 16V M-Jet // 2017-03-29

A 156-osom után megmaradtak az alig egy szezonos Barum Bravuris 3-as nyári gumik. Ez most pont kapóra jött mert a GT jelenleg 16"-os felniken gurul. Ma reggel elgurultam a szerelőhöz, vittem magammal a 4 felnit gumival együtt. Hihetetlen hogy a GT-be végre el lehet dönteni az üléseket és simán befértek a kerekek. A 4 felniről a gumik lekerültek, majd a kocsiról is egyenként lejöttek a felnik, azokról is gumi le, nyári gumi fel.. Úgy döntöttem a Speedline (Selespeed) felnik eladásra mennek, a téli gumikból pedig mivel egy új volt egy meg még egész tűrhető ezért ezt a 2-t megtartottam, de télre szerintem veszek majd valami nem túl drága de használható gumi szettet, jövőre pedig meg próbálok beruházni egy 17"-os nyári szettre :)
A félre kopások miatt azért megnéztük a futóművet, biztos ami biztos, hiszen a jó magyar utaknak hála rendszeresen elmászik a futómű. Pár mm eltérések voltak, de gyorsan belőttük őket, most már megint szépen feszül az útra mindenféle helyzetben. A Barum gumik is marha jól tapadnak, a tavalyi tesztelések során is helyt állt melegben és esős időben is. A következő lépés a vezérlés és olajcsere lesz most már, aztán egy ideig a GT letudva és zavartalanul élvezhetjük a kilométereket :)

 
>> EseményNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-03-29

Hosszas keresés és nézelődés után megtaláltuk amit kerestünk.

 
>> Szervizredbulz // Alfa 159 SW 2.2 JTS // 2017-03-28

A nyöszörgő szilent is orvosolva, legalábbis egyelőre csöndben van, remélem így is marad :)

Tegnap reggel indítás után jött a meglepetés. Az autó nem megy. 2000 fordulatszám fölé nem lehet vinni. A végsebesség 30km/óra, 2es fokozatban. A hiba feltárása folyamatban.
Eddig cseréltem vákuum szelepet, Map szenzort.Most a légtömeg mérő következik. A diag ezeket dobta fel hibának...
Km óra állás: 253455km

 
>> Tuning és extraLakatos Norbert // Alfa 156 2.4 JTD SEDAN // 2016-08-28

Mikor megvettem sajnos a ködlámpák betörve,elmattulva a hütőrács hiányos állapotban gyors kötegelővel felfogatva.Így hamar véget vetettem a csúnyaságoknak ezeket cseréltem is bontott árura :) Gondoltam feldobom a gyári tojástartó felniket egy feketére festéssel,szerintem jobbak lettek... ja még kapott egy háromszögben lévő lóherét is és egy Devil tuningos fekete füst index búrát :) alakulunk...

 
>> SzervizLakatos Norbert // Alfa 156 2.4 JTD SEDAN // 2016-07-20

1-2 hónap elteltével miután megvettem,jobbra illetve balra kanyarodásnál recsegő,ropogó hang hallatszott elölről,illetve a fékfolyadékom is szivárgott a kuplung munkahengernél!Egy ismerősöm ajánlott egy szerelőt na hozzá vittem,kicsit érdekes fószer viszont elég megbízható!Kiderítette a problémát, a féltengely csuklók ropogtak,illetve a felső kuplung munkahenger megadta magát!ez mind cserélve lettek,most már nem kell mindig utántöltögetnem a féklötyit :D na meg a kanyarba se recsegünk :) Mit mondjak nem volt egy olcsó művelet....