Blog

Blogajánló

Magyar megoldás egy olasz helyzetre: ha nincs Blue&Me az autódban, akkor a Loudlink tudja a megoldást. Tapasztalatok Tedi MiTójából rovatunk következik. Tovább

ystuc // 2016-05-30 18:48:19

Az Alfa Amore néhány tagja meglátogatta az aresei Alfa Romeo múzeumot. Íme pár kép és egy rövid beszámoló! Tovább

//
>> Egyébgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2017-02-20

Sok minden történt. Nem igazán volt időm vezetni a blogot, megpróbálok mindent összeszedni.

- teljes kipufogó rendszer, a Jano Dobnál. Végeket beigazították, minden kipuf tartó a helyén, és megerősítve nehogy leessen még egyszer, ami miatt vinnem kellett...

- Jobb oldali lengőkar csere, ette a gumi belső felét, ez meg is oldódott.

- jobb oldalon a féknyereg kisebb kátyúknál "csilingel", mivel lassan megy fel előre a nagyfék nem igazán foglalkoztam még vele. Ez marad hibának egyenlőre.

- Felszültség mérő ment az óra helyére, Gyújtásra bekapcsol, zölden szépen digitálisan írja. Ez csak kis próba, nem biztos hogy marad, egyenlőre bejön.

- Műszaki megvolt 2017.02.14, minden fasza, minden jó.

- Benzinmhttp://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1487603908-10382-blog.jpgutató nem igazán működött, ugrált, mutatott mindent ami nem volt valós, és volt hogy az üzemanyag lámpa sárga villogása az indexszel megegyező ütembe történt.
Azt hittem kábel, zárlat de nem. A műszerfal volt gebaszos, kapott új "Super"ből való műszárfalat, ami sziper szuper. A kilóméter még át tekerem a valósra és a borítása mivel az újnak kuka, ezért azokat át kell szerelnem a régiről.

-A kocsi Bognár Zolinál, Kuplungszett (Luk), ami már régóta várat magára az olaj dekni mivel a mostaniba a leeresztő bele van szakadva. Persze akkor már Motul 10w40, olajszűrő, persze akkor már váltóolaj.

- Hütő elkezdett csöpögni, még várat magára de hamarosan azt is megcsinálom.

- Keresem a vadi új 4 nyári gumit. (Uniroyal talán)

-Roli csinált pár képet dobok fel egyet-kettőt.

Hirtelen ennyi. Ha valami még eszembe jut írom :)

 
>> SzervizZsoltikj // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2017-02-04

Enyhén elkezdett búgni az egyik hátsó csapágyam, így cseréltem mindkettőt ha már nekifogtam. Nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű feladat, csak egy 19-es imbuszkulcsot kellett vennem hozzá, azzal nem rendelkeztem, kb egy óra alatt végeztem mind a 2 oldallal.
A kuplungom is rakoncátlankodott már kb a fele pedálút holtjáték volt, kuplung főhenger volt a gyanús nekem, így azt is kapott újat a Piros. Ennek a cseréje és légtelenítése tovább tartott mint a hátsó csapágyak cseréje. Mostmár rendben van 2-3 cm max csak a pedálon a holtjáték.

 
>> SzervizZsoltikj // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2017-01-10

A folyamatos alapjárat ingadozás miatt úgy gondoltam időszerű lenne gyertyákat cserélni, kapott is újakat a Piroska de a jelenség továbbra is megmaradt, már épp kezdtem rákészülni, hogy ez komolyabb gond lesz, mikor is egyik napon nem a Shel-en álltam meg tankolni hanem egy pár kutas magánkúton, ott nézem hmm a 98-as csak 3 Ft-al drágább.
Na akkor menjen az bele, Meg is szűnt az ingadozás, megállt stabilan 800-850közt.
Azóta is ott tankolok. Egy tankolásom volt a kagylóson azóta, el is kezdett ingadozni utána az alapjárat. Úgyhogy visszatértem a magánkutas 98-ashoz.

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-02-20

Hosszas keresgélés után rá jöttem miért is nem szól a rádió....
Szoval csere érett lett a talp és az antenna is...

 
>> Szerviztomie90 // Alfa GT 1.9 JTD 16V M-Jet // 2017-02-20

Az autó egy hete van meg, kb 300km-t mentem vele eddig, de úgy látszik muszáj volt felszentelnem.1 év alatt ez volt a második defektem, igaz két külön autóval. Tegnap vettem észre teljesen véletlenül, hogy a bal első gumiba valami fénylik. Igazából messziről virított, hogy van ott valami, hát volt is, egy apróbb lemezcsavar. Nem eresztett, így valószínűleg észre se vettem volna még. Ma azzal kezdtem a napot, hogy meglátogattam a gumist, és rendbe rakattam a gumit. Nem volt nagy művelet, Csabi máskor is segített már, pikkpakk lekapta, eltávolította az idegen testet :D ...aztán gyors szakszerű javítás... meg sem látszik, hogy bármi is lett volna, és már gurulhattam is :) Egyébként igen érdekes, hogy a 156-osnak is a bal eleje kapta be fémrudat, és a GT is a bal elejével horgászta a csavart, és mindkettő pont akkor mikor új gumik lettek rajta :S :D Pech... lényeg, hogy nem történt baj, gond elhárítva és olcsón megúsztam :)

 

Yani volt olyan rendes és hozott egy pár Pioneer kiszedőt, így ki tudtuk venni.

Kiderült, hogy azért nem volt jó a rádió vétel mert Holland barátunk nem tette bele a fantomtápot. Ezt polcról pótoltam, így már vele van a (tér)erő.

Van benne TMC vevő ami jelenleg nem működik, erre még megoldást kell találni.

A képen látható régi kormánygomb vezérlő van benne, ezt cserélni fogom erre, mert ez elvileg tudja használni a telefon gombot is. Továbbá azt is várom tőle, hogy az autó leállítása után addig villany alatt tartsa a fejet, amíg a kulcsot ki nem húzom...

Jelölt alkatrész megadta magát. Leömlő felöl jövő visszatérő cső gyorscsatlakozója anyagában elporladt, minek következtében majd három liter hűtővíz elfolyt. Gyári alkatrész megrendelve, de összerakható volt egy sima 16-os bilinccsel ideiglenesen.

>> Tuning és extraNgynrbrt // Alfa 156 1.9 JTD S.Wagon // 2017-02-19

Nem írtam még eddig blogot, de mindig is szerettem volna. 8 hónapja van meg az autóm, az első autóm. A kötelezőket azonnal megcsináltam rajta, az egyik kerékben több mint 4.5 bar volt, annak nem nagyon örültem, illetve a kuplung valamiért vacakolt, nem lehetett szépen kiengedni, és ha csak kuplunggal indultam el, rázott, ami egyre inkább fokozdott, oktoberben pedig megadta magát, nem vette a sebességet.. Szétdobtuk, a kinyomócsapágy egyik füle letört?? nem tudjuk hogy, talán rosszul rakták össze mikor kettőstömegűt cserélt az előző tulaj. 7 ezer volt egy használt, de jó, ezt is megvan legalább. A hátsó fékbetétek egyik napról a másikra elkoptak, a tárcsák szinte újak, ja és a vicc, hogy a betétek is egyik oldalt, de nem baj, cseréltem mindkettő oldalt, nem értem kinek érte meg ennyit spórolni.. Kellett télre valami papucs, 35-ért sikerült megszereznem 16-os alukat teligumival, talán meg 2 szezont is elvisznek, én festettem. A belseje fekete , vagy sötétszürke valami spéci anyag volt, szerettem, de jobban kellett a bőr, amit szinte vicc áron, 20 ezer forintért elhozhattam, hibamentes, már-már patináns, és az érzés.. Ha a ferrariban mustársárga bőr belső van, akkor ebben is az lesz! Nagyon szeretem, persze vannak hátrányai, de nem számít. A küszöb mindig is foglalkoztatott, és a közelben 2hete találtam 10ezerért egy párat, gyors elmentem érte, 7ezerért el is hozhattam, a műanyagosnak volt munkája vele, de megoldotta, most szárad a festék rajta, jövőhéten azok is fent lesznek. Az eleje nagyon befejezetlen volt a szememben, így vettem rá Leon Cupra koptatót, 1 óra alatt felraktuk, nagyon kellett rá! 17ezer forint volt szállítással. Közbe az emblémát is kicseréltem az eredetivel megegyezőre, 1200 forint. Jövőhéten szeretném az elején a krómokat lefesteni feketére, kis fiatalítás sose árt, nyáron pedig lehet kicserélném az egész pajzsot, lakatos műhelyünk van otthon, könnyen tudnánk csináni bele valami Gulias hatásút. Az ültetés nagyon kellene, de drága, ki kell fognom valami használt ültetőrugót.. Bőr kormány szintén a tervek között!
Röviden ennyi a költekezésem mióta megvettem. Minden nap bolgan ülök bele!

 
>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-02-19

Még a facebook-os Alfa csoportban láttam,hogy sokan árulnak u.gy. emblémákat.Nem tudtam milyen minőségű lehet, de olcsón találtam egy párat amivel annyi baj van,hogy a kereszt része nem piros. Így arra pont jó lesz, hogy kipróbáljam mennyire bírják ezek a kínai cuccok. Én Brigitől rendeltem,így nem kellett heteket várnom mire Kínából megjönne. Ma ki is cseréltem őket.

A környezetvédelem jegyében 1. rész
Szelepfedél tömítés csere .