Zsoltikj ૐ - főkép
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 TS 8V // 2017-03-15

Januárban sikerült hozzájutnom egy garnitúra nagyon jó állapotú 16os Momo felnihez, igaz egész fehérvárig mentem el értük. Itthon szépen megszabadítottam a centírsúlyoktól letakarítottam a ragasztómaradványokat majd fel is gumiztattam a meglévő nyárigumijaimmal. Méregetés számolgatás után gyártattam nyomtávszélesítőket mivel az Oz felnijeim ET42-esek a frissen beszerzett Momo-k meg ET40-ek, igy nagyon bent voltak a kerekek főleg hátul a sárvédő széléhez nézve, előre 12mm-t hátra 22mm-t gyártattam, az Oz-k agymérete 68 igy az lett a tehermentesítő mérete és rendeltem még mellé a Momo-khoz 72,2-ről 68,1-re tehermentesítő gyűrűt.
Momo felnik 60e/4db
nyomtávok alumíniumból 35e
tehermetesítő gyűrű 3e/4db
hosszabb mozgókúpos csavarok 11e
(a vogtland ültetőrugóim pedig már úton vannak)

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 8V // 2017-02-04

Enyhén elkezdett búgni az egyik hátsó csapágyam, így cseréltem mindkettőt ha már nekifogtam. Nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű feladat, csak egy 19-es imbuszkulcsot kellett vennem hozzá, azzal nem rendelkeztem, kb egy óra alatt végeztem mind a 2 oldallal.
A kuplungom is rakoncátlankodott már kb a fele pedálút holtjáték volt, kuplung főhenger volt a gyanús nekem, így azt is kapott újat a Piros. Ennek a cseréje és légtelenítése tovább tartott mint a hátsó csapágyak cseréje. Mostmár rendben van 2-3 cm max csak a pedálon a holtjáték.

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 8V // 2017-01-10

A folyamatos alapjárat ingadozás miatt úgy gondoltam időszerű lenne gyertyákat cserélni, kapott is újakat a Piroska de a jelenség továbbra is megmaradt, már épp kezdtem rákészülni, hogy ez komolyabb gond lesz, mikor is egyik napon nem a Shel-en álltam meg tankolni hanem egy pár kutas magánkúton, ott nézem hmm a 98-as csak 3 Ft-al drágább.
Na akkor menjen az bele, Meg is szűnt az ingadozás, megállt stabilan 800-850közt.
Azóta is ott tankolok. Egy tankolásom volt a kagylóson azóta, el is kezdett ingadozni utána az alapjárat. Úgyhogy visszatértem a magánkutas 98-ashoz.

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 8V // 2016-12-10

tutela 80w90
az előzö motorolajcserekor elmaradt váltóolajcserét megejtettem ma
már porosodott a polcon a 2 flakon :)
nem tudom mikor cserélék a váltóolajat de leeresztéskor nem tűnt túl réginek

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 8V // 2016-09-17

271900km olajcsere
Selenia 20k for AR (megint fémdobozos 2literesek, hogy legyen maradék ismét utántöltésre)
levegőszűrő
olajszűrő

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 TS 8V // 2016-08-12

Gondolkodtam a Zender-ek lecserélésén 16-ost akartam és azokat meg sajnáltam volna télinek használni, ezért miután rátaláltam egy OZ superturismo R16-os szettre (sok felnit megnéztem de ez az egy amit el tudtam képzelni rajta) gumistól (jó áron), a gondolatot tett is követte. A Zendereket eladtam Joe-alfa75 cartársnak (ezután már egy 75-ösön szolgálnak tovább) és lecsaptam az OZ szettre amin fél éves Barum bavurisok 3-ak vannak. Szükség volt még mozgókúpos csavarokra, igy ha azzal számolom, hogy a Zender-re kellett volna vennem egy új gumit a múltkori defekt miatt amikor valami kihasította az egyiket (fél éves gumik) akkor a postaköltség árába került a cserém.

 
>> AutóápolásAlfa 155 2.0 TS 8V // 2016-07-04

Elengedte a ragasztás a tetőkárpitot, elöregedett a szivacsréteg, csak a szélei tartották már, így mielőtt még teljesen le nem esik nekiálltam kárpitost keresni aki megcsinálná, sajna a 2 közül ami itt van helyben egyik sem vállalta el még úgy sem hogy kiszedem és úgy kapja meg.
Ezért úgy döntöttem megcsinálom én magam a C oszlopok borításával együtt.
Tegnap délután kibontottam ma délelőtt 10-kor pedig nekifogtam délután 3-ra vissza is raktam.
Elporlott a szivacsréteg kézzel le lehetett dörzsölni a nagyját, a maradékot ledrótkeféztem, portalanítottam majd ragasztóspray-vel (2 flakon 4000Ft) szépen felragasztottam egy sima sötétszürke szövetet (1,5*2m 3000Ft), igy mostmár harmonizál a tető és a C oszlop is a recaro-k szürke színével.

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 8V // 2016-05-02

Szombati utamon hazafele Mezőtúron azt vettem észre, hogy egyre nehezebb a kormány, havernál megállva rá is néztem a szervoolaj tartályra, hát habzott az alján a cucc (egy hete ellenőriztem a szintet) na irány a legközelebbi benzinkút szombat délután, vételeztem egy liter mol-os szervóolajat feltöltöttem és irány haza, mire hazaértem újra nehéz a kormány tekerése, pff gondoltam elfosta magát a kormánymű, lélekben neki is készültem a vasárnapi kormányműcserének de vennem kellett még egy liter olajat mert fél liter oda lett, és 1,3 kell a műszaki adatok szerint. Vasárnap reggel bal első kerék le mivel ott volt a folt alatta, kormány jobbra ki, balra ki nézem kormányműnél semmi olajfolyás, ellenben a váltóról csepeg rendesen. Na akkor bontás, akksi ki aksitartóról minden le aksitartó ki. nézem a csöveket a visszafolyó ág csöve adta meg magát. Piroska maradt az udvarban ma megvettem az új csövet és ha már a visszafolyó ág 2 méteres csövet cseréltem akkor a szivattyúba menő 40 cm-est is lecseréltem. Úrja tökéletes.

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 8V // 2016-04-23

2 hete felvillant a fékolajszintjelző lámpám, arra gondoltam a fékcsövek cseréje után a légtelenítés végeztével biztos elfelejtem feltölteni max-ig, gyorsan pótoltam, de egy hét múlva ismét felvillant. Na irány a piroska alá fékolaj nyom sehol viszont a váltó tiszta olajsár (thx Marklar az infót, hogy nézzek rá a kuplung munkahengerre is). Benyúltam a munkahengerhez a porvédőhöz, tiszta olaj, öröm és boldogság megvan a hiba, munkahenger megrendel, ma pedig ki is cseréltem, el is használtam a fékcsőcserekor maradt fékolajam. Sokkal hamarabb légtelenítődött a rendszer mint a fékcsőcsere után valószinű már akkor problémás volt csak nem vettem észre :(

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 TS 8V // 2016-04-23

Decemberben eladtam az FK rugószettet, de csak visszahúzta a szivem a mélyeben ülés :) igy mivel sikerült találni véletlenül Eibach első rugópárt (nézegettem az adok-veszeket és Szatyi épp árult egyet) a hátsó Eibach párhoz ami még a 146-ból megmaradt.
Így hát ezen a szép napsütéses tavaszi napon újra lecsüccsentünk 4 cm-et.

Eibach szett eladva, így normál magasságon fut ismét (tervben van egy új lengéscsillapítós komplett ültetőszett vásárlása)