Szilárd2006-02-05 21:49:53 // 1322
Mit kéne szólnunk??
Sajnos már ez sem a régi:(((
Tedi2006-02-05 20:05:58 // 1321
Már vége a második WRC futmanak is és senki nem szól egy szót sem? :))))
Tedi2006-01-27 10:46:17 // 1320
Most lestem le a vezess.hu-ról. Örömhír, legalábbis a rally fanoknak :))
Szerencsések a magyar szurkolók, hiszen hazánkban rendkívül erős a rali mezőny és a pilóták jobbnál jobb autókkal próbálnak nyerni. Szinte az összes WRC-t láthattuk már itthon is: Peugeot 206, Ford Escort, Ford Focus, Skoda Octavia, Hyundai Accent, Subaru Impreza. Ám az utóbbi években fejlesztett kocsik közül néhány még hiányzik a repertoárból, ilyen a Citroën Xsara vagy a Peugeot 307, de ez a jövőben megváltozik.
A Spitzmüller Csaba - Kazár Miklós kettős a 2006-os idényben egy Peugeot 307 WRC-vel száll harcba az abszolút bajnoki címért. Az autó a jelenleg bérelhető modellek között a legjobbak között van. Tavaly Marcus Grönholm ezzel a kocsival nyerte meg a Finn Ralit. Az autót jelenleg a Peugeot Sport átépíti a 2006-os szabályoknak megfelelően, nem lesz benne első és hátsó aktív differenciálmű, és vízbefecskendezés sem.
"Szerettünk volna továbbra is együtt dolgozni az olasz Grifone csapattal és végül ők ajánlották a Peugeot 307 WRC-t. Az autót még nem tudtam kipróbálni, hiszen jelenleg a Peugeot Sportnál építik, de amint elkészül, tartunk Olaszországban egy tesztet. Szeretnénk az első futam előtt Magyarországon is tesztelni vele, hogy Egerben már egy olyan autóval állhassunk rajthoz, amit ismerünk." - mondta Spitzmüller Csaba.
Navigátora így beszélt az új helyzetről: "Nagyon sok segítséget kaptunk a Grifone csapattól, még két olasz partnert is találtak az autóra, amivel hozzájárultak a költségvetésünkhöz. A Monte Carlo Ralin bemutattak minket a Peugeot Sport képviselőinek, azt mondták, hogy biztosak benne, ezzel az autóval bajnokok leszünk."
Tavaly az év elején még kérdéses volt, hogy Peugeot 206, vagy Toyota Corolla WRC-vel menjenek-e. Akkor a Grifone vezetői rábeszélték őket a Corollára, mondván a "tanuló évben" ez az autó is elég lesz. Ám első WRC-s évükben rögtön a harmadik helyen végeztek, úgy hogy két versenyt meg is nyertek. Most hogy egy top autóval vágnak neki a futamoknak, a bajnoki címre is nagyobb az esélyük.
Mike.2006-01-10 09:10:55 // 1318
És van újjabb halálos áldozata a Dakar rallynak. Egy ausztrál motoros. :-(
Mike.2006-01-10 09:05:27 // 1316
bb182006-01-09 18:41:44 // 1315
két kérdés:
Ki tud pontos infokat és esetleg dokumentáciot ( video, kép ) a Budapest -Bamakorol ?
Ki tud olyat aki a 2006-os Budapest-Bamakon megtámogatna egy indulot ? mondjuk engem. az alap egy olyan auto ami utcán sem gyakori, versenyautoban is csak egyet tudok a világon. igaz be kell vallanom hogy nem alfa, és ezért szégyenlem is magam.
bb182006-01-08 10:24:52 // 1314
persze vannak félrenyulások. nálunk a hajtás vagy abbol adodott, hogy a szerviz elhuzodott és be kellett hozni valahol az idöt, vagy direkt rövid idöt adtak, de az mindig olyan helyen volt ahova arend ébber örei be sem tudtak jutni. erdöben, mezö szélén stb.
volt hogy egy etapra 60 km-re 1 ora vot az idö, ami nem is lett volna baj, de az egész ut erdöben elég szigoru földuton ment. aki vezetett már ilyen helyen az tudja hogy ez mit jelent. itt gyakorlatolag special tempot kellett menni és igy is mindenki késett valamennyit.
Tedi2006-01-07 20:03:55 // 1313
Az etapidő megszabását azért én néhol kicsit érdekesnek találom. Nem egyszer fordult elő, hogy a szervezők nagyon rövidre szabták meg az etapidőt és hajtani kellett, mint állat, hogy időben beérjenek az időellenőrzőre. A rend éber őrei pedig ezt kihasználva beálltak trafizni. Volt, akinek el is vették a jogsiját ott helyben. Mindez a Miskolc Rally-n történt
Mike.2006-01-07 19:57:39 // 1312
Na kérem. A Kiss páros tegnap beért a célba és az autót elkezdték újraépíteni, de végül csak feladták a versenyt. Az alváz annyira megsérült, hogy veszélyes lett volna vele versenyezni. :-(
bb182006-01-07 11:45:36 // 1311
csak összegezve néhány aproság :
minden olyan versenyautonak amely nyilt pályán ( tehát közuton ) is közlekedik, meg kell felelnie a kresz szabályainak. vagy rendesen vizsgával, vagy gépkönyvvel ( eredetigazolással ) + rendszámmal ( probarendszám ). ilyenek a terep rali, és rali autok, amik a kötöttidejü etapokon ( összekötö szakaszokon ) is haladnak, ezek jo része közut. itt nem lehet áthágni a kresz szabályait, a szint idöket ugy határozzák meg hogy teljesithetö legyen. büntetés jár azért is ha tul hamar teljesitik, de a késésért is.
ezért tévedés vagy keveredés az, hogy a francia autopályán mint speciálon haladtak. az nem lehet speciál. ezt csak olyan helyen lehet rendezni (ami lehet közut is ) a forgalomtol akár ideiglenesen el van zárva. akár rendezök, akár a rendörség álltal. a speciál keresztezhet is közutat ilyenkor ideiglenes zárás van amig az egyes autok áthaladnak. ezekre verseny elött mindig kitérnek az eligazitáson.
speciálon nincs sebesség vagy egyéb korlátozás.
raliban egyszerü, hiszen álltalában ki vannak szalagozva az utk, terepraliban más. ennek a megfogalmazása : hosszu távu tájékozodási terep autoverseny. ebböl adodik, hogy a szalagozás nincs meg mindenütt, hiszen itiner alapján ( vagy gps, esetleg iránytus tájolás ) kell menni és tájékozodni.
ha még valami kérdés van szivesen válaszolok.
Balage2006-01-06 22:06:25 // 1310
MNASZ Szabályzat
Ha esetleg valakit érdekel.
Tedi2006-01-06 21:56:12 // 1309
Ez itthon is így van. Csak itthon kicsit gecibbek és beállnak sok esetben trafizni. Hiába, etapon KRESZ szerint kell menni...
kando.2006-01-06 21:30:45 // 1308
Értem már, értem..:))
Most már emlékszem, a WRC-ben is volt ilyesmi gond az ausztrál futamon, ha túl gyorsan mentek vagy koszos volt a kocsi, az ottani yard is el akarta vontatni a versenyautókat...
Mike.2006-01-06 21:29:41 // 1307
De európában közúton is van verseny, oda meg kell. :-)
Balage2006-01-06 21:26:59 // 1306
Nem, mindegyiknek meg kell lennie a rendes műszaki vizsgának is, hiszen az összekötő szakaszokon ugyanolyan közlekedőnek számítanak mint a bantu-néger a teveháton :-)))
Tavaly meg is büntettek több versenyzőt még Fr.országban, mer az autópályán kijelölt speciáls-szakaszon kicsit sem tartották meg a sebességhatárokat.
kando.2006-01-06 21:24:41 // 1305
Még ennek a versenyautónak is rendesz rendszám kell ???
Azt hittem, ami ilyesmi rallye-gép, azt viszik-hozzák...
Mike.2006-01-06 21:21:48 // 1304
Meg gondolom a szponzornak is meg kell felelni.
Az ismerősöm az autó elején a QULITRANS CARGÓ, egy kamionos cég, egyik vezetője.
farki2006-01-06 21:21:06 // 1303
Ahhoz, hogy holnap továbbversenyezzenek, ma célba kéne érniük!
Azt meg elég nehéz elképzelni ezek után. :-((
Tedi2006-01-06 21:20:56 // 1302
Baze a bantunégerek azt hiszik, hogy vészjelzést adtak le :)
kando.2006-01-06 21:20:15 // 1301
Ez a járművük ? :-))))
Akkor remélem, sikerül csodát művelni és valamilyen úton, de folytatják a versenyt, küzdelmet ;-))))
Hajráá !!
Balage2006-01-06 21:17:59 // 1300
Szerintem meg óriási emberi jellemet, és kitartást jelent, ha ezek után is versenyben folytatnák tovább! Hajrá srácok!
Mike.2006-01-06 21:03:32 // 1299
Ezt mondtam én is az ismerősnek, hogy ezt olvastam a neten 1 órája. Ő pedig 1/2 órája beszélt velük. Na mindegy majd meglátjuk. Ha versenyben is megy tovább már nagyon jó eredménye nem lesz. :-)
farki2006-01-06 21:00:30 // 1298
Azt nyilatkozta, hogy a szervízúton mennek Dakarba, mert innen már nincs visszaút.
Mike.2006-01-06 20:57:40 // 1297
Egy friss infó. Egy ismerősöm az egyik szponzor a Kiss és Palik autón. Azt mondta, hogy telefonon beszéltek, és az autót újraépítik a holnapi pihenő napon és így lábon megy Dakarig. Azt nem tudom, hogy versenyben vagy csak szervízúton?
Balage2006-01-06 20:41:29 // 1296
Nekem ok. Próbáld meg:
jobb egér klikk, mentés másként... gombbal.
bb182006-01-06 20:37:17 // 1295
ezek nekem miért nem jönnek be ?
rákatt és semmi...
Balage2006-01-06 20:34:53 // 1294
Balage2006-01-06 20:30:39 // 1293
Chagin... :-))))
Idióták! :-)))
bb182006-01-06 20:17:13 // 1292
hozzáteszem, hogy a Kiss-t is ismerem személyesen, és teljesen normális EMBER akivel lehet beszélgetni is és nem nézi le a kisebbet a pályán.
Amugy ez igaz a magyar mezöny szinte teljes személyzetére. de az igazi nagyokra mindenképpen.
persze van nehány kivétel, de azt nem részletezem.
csak egy érdekesség:
a mezöny egyik tagja kimondottan alpári modon beszél, mindenkivel k.rva anyázik stb. amikor az elsö versenyünkön beértünk a célba az alfával, könnyes szemmel szorongatta a kezemet és azt mondta: ezt azért nem gondoltam volna. igaz nekem is könnybe lábadt a szemem...
egy másik alkalommal egy szervizen: az anyám b@sszam meg, ha nem jobb autokat veszek be bontásra. ezek meg nemhogy bele mernek ülni még végig is mennek vele a versenyen. Töle talán nagyobb dicséretet nem is kaphattunk volna. :-))
farki2006-01-06 20:10:24 // 1291
Baxa meg!
:-(((((((((((((((((
bb182006-01-06 20:09:30 // 1290
és amikor fütyül a füled mellett a két mozdony méretü turbo, és gyorsulásnál 500 m alatt elvált vagy 6-ot-7-et.
na az az igazi.
meg amikor még nem látod csak hallod... és csak jön-jön feléd. aztán amikor elfordul idöben akkor egy nagy kö gördül le a szivedröl. :-))
Balage2006-01-06 20:01:55 // 1289
épp most néztem meg az oldalad. Azért az egy nagyon király gépsárkány. Azért ott szívesen használnám a C-kat jogsimat :-)))
bb182006-01-06 19:55:48 // 1288
amugy az oldalamon van egy kép arrol a bizonyos 3 évvel ezelötti dakaros kamaz-rol ha valakit érdekel. meg itthon még van a schlesser röl is, meg néhány nagyrol. Figyelem: saját készitésüek !!
bb182006-01-06 19:51:43 // 1287
a Budapest-Bamakot figyelemmel követi valaki ?
esetleg olyat aki beszállna némi sponzorálással a 2006-os futamba ?
adok hozzá egy spec felkészitett autot ami addigra megépitek+ magamat.
bb182006-01-06 19:50:06 // 1286
na szerencsétlek Kissék kiestek. az a marha belmondo gyerek felboritotta öket rendesen.kiváncsi vagyok ilyenkor van-e valami kártéritési ügy belöle. egy ilyen auto min 50-60 milla szárazon és akkor még az egyéb károkrol nem is beszéltünk...
Balage2006-01-06 17:55:42 // 1285
Kilo166 (Droid#1)2006-01-06 17:33:22 // 1284
Ekkora balf*szt mint ez a Belmondo. Azt, hogy elnézte a navigációt az OK, mindenkivel megesik, de hogy nem vesz észre egy nagy porfelhőt az nevetséges. A kesztyűtartóban matatott? Vagy rá akart gyújtani? Hülye f*sz.
Mike.2006-01-06 16:15:48 // 1283
Hát ez elszomorító hír. Pedi bennük bíztam, hogy megdöntik a magyar helyezési csúcsot.:-(
Belmodó meg ..... ah inkább le sem írom.
Balage2006-01-06 15:57:17 // 1282
Kis Sándor és Czeglédi Péter egyelőre úgy tűnik sérülésmentesen úszta meg a karambolt, köszönhető ez, a rendkívül jó geometriával és biztonsági felszerelésekkel ellátott autójuknak.
Paul Belmondo, akinek vezetési szokásait ki-ki kedve szerint ítélje meg, balról érkezett a szabályosan irányt tartó egyébként 145 km/h – val "repülő" Kisék dzsipjébe. Az eredmény: 2 fő a végtelenségig elkeseredett versenyző, akik az összetettben 25., egyébként pedig a legjobb magyar állásból kell, hogy búcsúzzanak az idei Dakartól, 1 darab súlyosan megrongálódott versenyautó, az anyagi kár jelentős. Kell-e emlegeti a vezető magyar hely eszmei értékét?
Kis S.: "Még nem nagyon tértem magamhoz, csak arra emlékszem, hogy egyszer csak a semmiből, egy nagy porfelhőtől övezve előbukkant Paul és az ajtóm felé közeledett. A következő, amire emlékszem, hogy földet értünk. Siralmas állapotban van a versenyautónk, egy ajtónk sincs, amit be tudnánk csukni. A négy futóművünk a szélrózsa négy irányába szállt el.
Fel kell adnunk a versenyt!! Most mit mondhatnék? Vissza kell evickélnünk Zouérat-ba, ahol örülök, ha két nap alatt olyan állapotba hozzák mesterembereim a dzsipet, hogy le tudjuk Dakarba, ugyanis most már nincs visszaút, oda kell mennünk a szervizúton, s csak onnan mehetünk haza.
PÉTER IS ÉS ÉN IS NAGYON KÖSZÖNJÜK A SOK BIZTATÁST ÉS ERŐT OTTHONRÓL! Nagyon jól esett, ezért is tudtunk ekkorát teljesíteni. Nagyon szomorúak vagyunk, hogy egy fantasztikus teljesítményt kell félbeszakítanunk és egy évet várni kell arra, hogy folytatni tudjuk a Dakart. Emiatt a karambol miatt ugyanis feladni kényszerülünk a versenyt. Amikor kiszálltam az autóból, megköszöntem a Jóistennek, hogy mindkettőnket megóvott."
Mint megtudtuk, Belmondo navigációs problémáktól vezérelve szállt bele Kisék autójába. Neki nem esett baja, a navigátora, Bernard Irissou, az ujját törte a balesetben.
Viktor852006-01-06 14:35:07 // 1281
Dakar: Belmondo rommá törte Kisék autóját
Kisék állítólag 110 méteren keresztül bukfenceztek autójukkal. A 341-es rajtszámmal versenyző francia, szintén Nissant hajtó, 36. helyezett Paul Belmondo oldalról merőlegesen szállt beléjük. Kisék szabályosan haladtak a mai speciális szakasz 10. kilométerénél. Az ütközés Kis Sándor ajtaját érte. Az autó rommá tört.
Az MTI információi szerint amellett, hogy mindketten feladni kényszerültek a versenyt, Belmondo nyílt kézfejtörést szenvedett, a versenyzőt mentőhelikopterrel szállították el.
Tedi2006-01-04 20:53:31 // 1280
Szerintem ha tajgai klímához lennél szokva, tuti, hogy Te is strandpapucsban nyomnád a sivatagban :)))
Kilo166 (Droid#1)2006-01-04 20:33:22 // 1279
Nekem az tetszett, mikor tavaky az egyik orosz kiszállt papucsban és atlétában. Nagyon komolyan vette a futamot. :))))
Kilo166 (Droid#1)2006-01-04 20:26:44 // 1278
Látom egy húron pendülünk... Asziszik van lóvé, lehet menni a Dakarra, pedig ott tudni kell ám. :))))
Jövőre nem nevezünk be a Gumball 3000-re :)))) A 166-ossal szerintem nem is maradnánk el annyira. :)))
gsx-r2006-01-04 20:20:02 // 1277
Remélem nem bántottam meg senkit,léptem bye
Tedi2006-01-04 20:15:00 // 1276
Mindig tanul valami újat az ember :))
Azt tudtam, hogy az orosz egy fura nép, de hogy ennyire :)))
gsx-r2006-01-04 20:13:56 // 1275
Abban meg is haltak mind a ketten
Balage2006-01-04 20:12:44 // 1274
Hát sajnos fejből nem emlékszem a pontos adatokra, de néhány éve építettek egy verseny Kamazt, dupla!!! motorral, kb. 1500 össz. teljesítménnyel. És a homokban is vígan szaladt 180-nal!
A nap végén Vaszilij meg mezítláb járkált a táborban, élvezte a pihenést...
Tedi2006-01-04 20:09:21 // 1273