Mario Monti miniszterelnök úgy döntött, hogy nem kíván többé német autót látni a kormányzati flottában és a jövőben kizárólag olasz gyártótól szerezhetik be a szervek a flottákat. Talán (nem) meglepő, de a világon az olasz kormány rendelkezik a legnagyobb autóparkkal, 2010-ben 629.000 járművet számláltak. Ez tízszerese egy átlag európai kormányflottának, de még az amerikai flotta méretét is sokszorosan túlteszi.
Forrás: The Economist
Monti elődje, Silvio Berlusconi nem volt szűkmarkú, mikor autóvásárlásról volt szó, ám nem is volt lojális hazájához. A kormány 2009 és 2010 között naponta 56 autót vásárolt, ebből 43 import autó volt, de még a legfelsőbb vezetők autói is ritkán kerültek ki az olasz gyárakból. Maga Berlusconi is szívesebben járt az Audi A8-assal, mint a páncélozott Maserati Quattroporte S1-el, amit személyesen Di Montezemolo adott át neki.
Ezzel az örökséggel Mario nem kíván tovább élni, így azon kívül, hogy racionalizálja a flotta méretét, utasításba adta az összes német állami autó értékesítését. Mivel ez sok autó kiesését jelenti, nem rest leporolni a régi flottát. Saját maga első napján Lancia Thesissel érkezett Rómába, de előveszik a régi Fiat Cromákat, Alfa 166osokat és Lancia Kappa, Lybrákat is.
Jelenleg egy apró bibi van, amit ez a bátor és látványos lépés remélhetőleg hamar orvosol: az olasz autóiparban jelenleg nincs igazán megfelelő állami flottába való modell az öregecske Quattroportén kívül. Ám ez a lépés új ösztönzést adhat a régóta halogatott nagyautós olasz megújulásnak, beleértve a nagy Alfa Romeo modelleket és az újabb Maserati modelleket is.