Blog >> ablakemelő >> ajtó

Nos, a főkolompos osztóléc kapott két réteg Hammerite-ot, mivel nem látható helyen kellett festeni. (Egyébként is idén számoltam le a többrétegű - többkomponensű festegetésekkel, mivel rendszeresen elakadt félúton a projekt és kezdte elölről a rozsdásodást...)

Próbáltam gyorsan megoldani a dolgot, de a festegetések miatt muszáj volt várni itt-ott (még jó, hogy a kilátszó piros színt - bár praktikus lett volna - nem most akartam eltüntetni, még most sem lenne kész...) így megesett, hogy vagy kilincs, vagy rosszabb esetben az ajtó teljes üvegezése nélkül utaztunk - persze csak rövideket...:-)

Röviden tehát:
-kibeleztem a komplett ajtót, kitakarítottam belül, az alján lett néhány Hammerite-os javítőpötty., illetve eltüntettem a kilincslyuk peremén a "bibit"
-visszakerült letakarítva és szépen beigazgatva a külső takaróléc és a megkent zár.
-a kilincset szétszedtem, megtakarítottam és zsíroztam, a rozsdás apróságok le lettek passziválva (rugó, zéger)
-az ablakemelőt megtakarítottam és megkentem olajjal( éppen nem vagyok benne biztos, hogy nem zsír kellett volna, elvileg az ajtó pormentes - ha minden rajta van! :-)
-a külső, vízelvezető fóliát megtaláltam, de csak mintának kellett: sittes-zsákból remek replikát készítettem és fel is tettem.
-az üvegek is egész másként takaríthatók kiszerelt állapotban - csillogtak is vagy fél napig Bence fiam balján! ;-)
(ez vicces volt: anyósék viskója előtt az autó, a kérdéses ajtó üvegek nélkül. Én bent a fa árnyákában a komplett üvegtáblákkal matatok. Egy ismerős nő néz, aztán megkérdi: te így szoktad a kocsi ablakait megtisztítani??? :-DDD)
-visszament a belső hézagtakaró, az osztósín és mindkét üveg, sajnos a felülről rögzítő csavar feje szétbarmolódott a kiszedésnél, illetve egy picike műanyag hézagtakaró meg a beszereléskor tört ketté - de ezek vagy nem látszanak, vagy nem okoznak gondot.*
-végül a kilincs is a helyére került
-rögzítettem az ablakemelőt... (érdekes: régen nehezen járt, első körben a szerkezetet kentem meg kiszerelve - úgy magában könnyen szaladt. Beszerelve ügyeltem, minél kevésbé befeszülős pózban legyen rögzítve - ennek ellenére igencsak győzködni kellett magam, hogy "ez bizony jobb lett" :-p Azóta viszont annyi történt , hogy az ott ülő 2,5 éves fiam is rákapott az ablaktekergetés ízére :-) Vagyis annyira nem lehet nehéz, ha ő is lehúzza, igaz felhúzni mindig én szoktam, és mintha javult volna mégis valamit :-)

Persze mindebből az átlag földi halandó mit sem vesz észre, az ő tekintetét csak a rozsdás sárvédő vonzza... Mondtam is nekik: ez a ti bajotok, nem a jót látjátok, csak a rosszat! Csak a korróziót bámuljátok, mit nektek cserélt hibátlan osztósín, újragyártott fólia, helyére igazított takaróléc, meg felújított kilincs! :-p

*kicsit elkettyentem miattuk, de egy hétre rá - ahogy nyugtattam is magam a már káreseménynél - benéztem a bontóba, 10 mp alatt levettem a hibátlan cuccokat, zsebrevágtam, aztán kábé ugyanennyi idő alatt otthon fel is szereltem - mert megérdemlem! :-DDD

Délelőtt keresztfater összetoldotta (forrasztás + zsugorcső) a zármotor testkábelét.

Délután, már a garázsban beszereltem a motort, rákötöttem a zárat - szerencsére terhelés alatt sem produkál hibajelenséget :-)
Egy apróság van csak: ezen a J1 ajtón a gombot lenyomva záródik az összes ajtó, de felhúzáskor nem nyitja az egész kocsit, csak saját magát, ez vagy így normális, vagy ennyi hibája van a vett motornak vagy esetleg a kikötött kulcszár/eltávolított himba miatt is lehet?!

Az ajtón matatva sok tennivalót fedeztem fel, először is az ablakot emelő lemez félig le van csúszva az üvegről, talán ezért nem volt minden kerek arrafelé, holnap Nyék, pont jó alkalom megcsinálni.. Vissza sem tettem a behúzót.

A másik dolog nem új felfedezés: ez az ajtó cserés volt valamiért - éppen ezzel semmi baj. '90 előttit tettek bele - ez sem probléma, teljesen kompatiblis a későbbivel és mivel ablakemelővel együtt cserélték, látható, hogy a régin szinte minden - pl. az említett emelősín is - fém, ami az újakon műanyag - NO COMMENT!
Aztán: ez az ajtó eredetileg piros volt - ez sem kardinális kérdés, mivel erre találták ki a festés nevű "szpesziális " eljárást...
Ami viszont újabb "szerelői" baromság, az a következő: nem várták meg a száradást az ajtó bezárásával, így sikerült egyrészt a kéder-gumit összekenni még pirossal (!) is, természetesen szinkronban az ajtó gumihoz csatlakozó felületein látható festékhiányokkal :-(
Korábban már szereztem egy első és egy hátsó gumit, de az elsőt az enyémre szántam (szakadt a sok ki-és beszállástól), a festékeset meg higítóval lemostam volna. Ma döntöttem: a hígítózástól csak tönkremegy az amúgy sem fiatal gumi, az enyémre majd szerzek valahonnan (pl. akár a bontóból is...) a festékes helyére pedig már Nyéken felficcen a pótgumi.

Később pedig: festőfóliát veszek, az ajtó ablakkeretére belülről felrakott síneket valahogy leszedem, majd - remélem van még/nem döglött be a színspray-m - lefújom a hibás részeket. Remélem nem áll elő olyan hülye szitu, hogy száradás előtt nekem is el kell indulnom vele :-X