Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Kazes☻2017-10-23 00:19:39 // 894
ATE TR2017-10-22 20:34:09 // 893
Ez a divat most, mint a buzulás. :-)
ATE TR2017-10-22 20:32:26 // 892
Ok! Nekem tuti nem lesz egy ideig. Nem is gondolkodom rajta. Valami nagy benzines viszont jó lenne.. :-)

De amúgy hol tölteném? Este az ágy mellett? Arra nincs időm, hogy az akus csavarozót dugdossam a malacba... biztos van egy feelingje, de még nem nőtt be a hülye fejem. Van ennél számomra fontossabb dolog is.

Szólj majd, ha bezárják az összes szennyköpő gyárat itt mellettem. Azok ellen senki sem mer fellépni
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-22 20:02:59 // 891
Miért használnánk? Nincs értelme. A környezetre gyakorolt hatásáról elmondtam a véleményem. Megtérülés szempontból pedig értelmetlen. Feleségem viszi a gyerekeket oviba, suliba autóval napi szinten. Hol éri meg a több milliós befektetés egy ilyen autóba?
Laca156Sw2017-10-22 18:42:42 // 890
Mivel napi 600 km autózom, aszem vilany autó kilőve...
Nem nagyon értem mi is a probléma...valaki ezt használja valaki azt, valaki ezt tehetei meg valaki azt...a világ nem ettől lesz jobb
Kár is ezen vitatkozni...
Csabo222017-10-22 18:24:58 // 889
Zoéval.
Feltettem a kérdést, amiről 2 ember nyilatkozott kb 7ből. 1 gyalogol, 1 autózik.
Sztem innen kezdve tárgytalan a téma. főleg úgy, h nem is használtok e-autót.
Coyote2017-10-22 17:09:32 // 888
Szép és jó dolog a környezet tudatoosság. Ám a mai ember sajnos ettől még elég messze van. Jó dolog ez az akkumulátoros autóka, izlésesen van csomagolva és nagyon jó a PR-ja. Sajnos jeleneg ez a technológia egyelőre többet árt mint használ. Gondolok itt arra, hogy jelenleg nem vagyunk felkészülve az elhasznált akksik tárolására, újra hasznosítására, a bennük lévő savak és nehéz fémek pedig jobban szennyezi a környezetet mint bármelyik dizel. Nem mellesleg az ilyen akksik feltöltéséhez a plussz energiát jó pár fejlet országbam szilárd tüzelésű erőművekben állítják elő. Így még több széndioxid kerül a levegőbe.
Ezzel pedig tovább romlik a helyzet...
ATE TR2017-10-21 21:47:42 // 887
Osztan' megkérdezhetem, hogy mivel villanyozol? ;-)

Én kocsival járok melózni, de amíg nem tudom magam teleportálni, addig sajnálni fogom rá az időt, hogy sétálgassak. Inkább ebbe az irányba kellene, hogy menjenek a fejlesztések. :-)
Zsolt1552017-10-21 21:06:12 // 885
A világot az mozgatja. Akinek meg nincs az vegyen fel hitelt.
Zsolt1552017-10-21 21:05:22 // 884
Nem biztos, hogy aki csak részben ért veled egyet ebben a kérdésben, azt mondjuk nem érdekli a környezetvédelem, vagy úgy gondolja "... h én úgyis kevés vagyok, szal szarok az egészre ..." . :-))
Csabo222017-10-21 21:02:46 // 883
Látom nagy úr a pénz :D
Főleg akinek nincsen...
Zsolt1552017-10-21 20:58:28 // 882
"... nem ott jelentkezik közvetlenül ahol használják ..."
Csabo222017-10-21 20:58:20 // 881
Vannak akik akarnak tenni és tesznek is a tisztább jövőért, és vannak akik azt mondják, h én úgyis kevés vagyok, szal szarok az egészre.
Eszükben sincs legalább hybrid autóval közlekedni, nemhogy e-autóval vagy bringával/villamossal/trolival.
Vannak az innovátorok, akik észreveszik, h nem jó amit a többség tesz. ők már váltottak.
Igen, jobb lenne ha nem a kamionok okádnák a füstöt az autópályákon, és a buszok a fővárosban de ez ellen én hiába kiabálok, senkit se fog érdekelni.
Nemtom bontottatok-e már autót? én igen. munka közben felmerült bennem a kérdés, h egy új autó előállitása mennyi energiába került? biztos töménytelen sokba. amiket eddig elpucoltam, egyik sem ment 160e km-nél többet, és benzines volt. a 400 ezres tesla még állitom a mai napig megy.
És mig az áramot elő lehet állitani akár tisztán is, a kőolajjal akár egy egész mexikói öblöt likvidálni lehet. Persze, az akksikat is elő kell állitani, de még mindig kevesebb energiába kerül fajlagosan egy e-autó e világon léte, mint egy kőolaj hajtásúé.
Továbbá mennyi vesztesége van egy kőolajos és mennyi egy elekromos autónak? De mind1. én villanyozok, a többiek meg füstölögjenek. Ez olyan mint a nyilt forráskódú SW vs licenszes.
Zsolt1552017-10-21 20:56:27 // 880
Kinek és miért jó a városi közlekedésben az elektromos autók elterjedése:
Az államnak: Több autót adnak el, több adóbevétel, plusz az elektromos autók esetében a megtermelt energia ára is a zsebben marad és nem kell függeniük más országoktól. Szinte minden ország képes valamilyen szinten az előállításra, így a bevételekből is nagyobb arányban részesülnek, mint mondjuk a jelenlegi üzemanyagok esetében.
Azért nincs adócsökkentés, mert fejleszteni kell, hogy aztán az abból a pénzből felépített erőművekből megtermelt áramot eladhassák neked, aminek ismét van adóvonzata.
Az erőművek üzemeltetőinek: Gyorsabban térülnek meg a fejlesztések, beruházások mint ahogy tervezték, mert a fogyasztás folyamatosan növekszik..
Az autógyártóknak: Sokkal rövid időn belül cserélik le az autóikat az emberek, mint jelenleg. Csak Európában több mint száz millió autót kellene lecserélni pár év alatt. (Ha sikerül egyáltalán.) Ez gyár bővítéssel jár, ami persze nagyobb hasznot is jelent.
A bankoknak: Ennek a sok újonnan legyártandó autónak a leendő tulajdonosainak hitelt kell nyújtani. Plusz sok autógyárnak is, ami hatalmas profit.
A tulajdonosnak: Mert elhiszi, azzal hogy nem a helyszínen pöfög az autója, akkor védi a környezetét. Igaz, a környezetszennyezés nem ott jelentkezik közvetlenül használják, hanem ott ahol előállítják, megtermelik az elektromos áramot. Max most vidéken lesz szmogriadó.
Zsolt1552017-10-21 20:26:16 // 879
Amíg a városi közösségi közlekedés üzemeltetőinek a nyereségesség a cél, addig ne is várja senki, hogy tömegek ülnek majd át az autóikból.
Zsolt1552017-10-21 20:20:58 // 878
Ilyen apróságokon nem akadnak fent a jóléti országokban.
enzo2017-10-21 19:35:09 // 877
Szívenből szóltál!
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-21 16:12:03 // 876
Egyébként nem cikkek alapján vannak fenntartásaim. A Tesla vezért jó üzletembernek tartom, jó szervezőnek, de semmi újat nem talált fel az elektromos autókkal kapcsolatban. Pénzt tett egy bizniszbe és sikerrel felfuttatta. Szakmailag nem tudom megítélni, biztos toppon van, szívesen beszélgetnék egyszer vele :-)
Viszont a kínai expo buszok a szuperkapacitoros megoldással lényegesen innovatívabb technológiát vonultattak fel anno 2010-ben (?) mint a Tesla. A megállóban töltött, annyi idő alatt, míg az utasok le-fel szálltak.
De egyébként ha ennyire fontos a tiszta városi közlekedés, akkor kérdem én: hol vannak az új villamos vonalak, trolibusz vonalak? Itt Debrecenben 4-5 villamosvonallal lényeges munkába járó tömeget lehetne kiszállítani az autóból. Anélkül, hogy kobalt és lítium bányák kérdésével kellene nyomasztanunk magunkat.
Hol a környezettudatosság, amikor az EU autópályái tömve vannak dízel 10 tonnás kamionokkal? Volt valaha olyan, hogy Ro-La. Nem támogatták, nem fejlesztették, pedig pár tíz kamion helyett egy villanymozdony dolgozott volna. Ezt fejleszteni környezettudatos volna.
És amíg az akkumulátor technológia megreked ezen a Li-Ion szinten, addig sokak számára nem lesz vonzó az elektromos autózás. Amíg a nyersanyagok bányászata környezetszennyező és életek árán történik, addig pedig csak önbecsapás környezettudatos technológiának nevezni. Nem rosszabb, nem is jobb, mint egy mezei dízel.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-21 15:52:40 // 875
Én gyalog... :-)
Csabo222017-10-21 15:06:31 // 874
Kiváncsi lennék itt közülünk ki az aki városban kerékpárral közlekedik akár munkába járásból, akár munkavégzésből kifolyólag?
Laca156Sw2017-10-21 08:46:01 // 873
Akkor ezt a cikket, a másik oldal firkásza írta :)
Véleménye mindenkinek lehet...kinek ez, kinek az.
Részemről kevés az eltelt évek száma....ha eléri a benzines autók múltjának felét, akkor elkondolkozom majd az álláspontomon.
enzo2017-10-21 08:45:27 // 872
Felvilágosítanád a kollégát arról is, hogy ezeken a lílium mezőkön, kik és milyen körülmények között bányásznak? Hogyan jutnak hoźzá az ebből meggazdagodni vágyók? Vagy ilyenkor dugjuk homokba a fejünket? Környezet tudatosság mi....
Zsolt1552017-10-21 08:32:21 // 871
A jelenlegi akkumulátorokkal az a gond, hogy a hatásfokuk nem elég jók. A lassú energiafelvétellel szemben, gyorsan adják le azt.
Viszont a Toshiba fejlesztett egy titán-niób oxid anód akkut. A tesztek alapján 6 perc töltéssel 320 km-s hatótávolságot tud megtenni az autó.
Zsolt1552017-10-21 08:22:47 // 870
Mondjuk a Tesla is akkor kezdett "szárnyalni" miután amerikai geológusok az Afganisztáni háborút követően az ország nyugati részén a bolíviaival azonos méretű (jelenleg azt tartják a világon a legnagyobb készletnek) lítium lelőhelyet találtak.
Csabo222017-10-21 00:38:49 // 869
Úgy látom vannak még akik fenntartásokkal vélekednek az elektomos meghatásról. ők főleg újságcikkekből nyerik az információkat és úgy vélik ez már tudással is felér. azon talán egy percig sem gondolkoznak, hogy ezeket a cikkeket és iróikat kik finanszirozzák...
(azt pedig, h a firkászok mennyi tapasztalattal rendelkeznek, épeszű embernek nem kell ecsetelnem)
Akkor tessék egy cikk az EV-k védelmében:
Tesla
Én a teslát abszolut úttörőnek, a vezérét pedig igazi elmének tartom.
Elektro-autósként.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-20 07:58:41 // 868
Én arra leszek kíváncsi, mi lesz ezekkel 8-10 évesen. Persze vannak most is priuszok és amperak, de amikor sok lesz ezekből. Most egy 10 éves autóban a testkábel bekötés kicsit rozsdás, nem gond. De ezeknél egy-egy csatlakozási ponton, ahol nagy áramok szaladgálnak.. nem fog vajon erősen melegedni? Én tuti megvárom, míg a tanuló pénzt mások megfizetik. :-) Aztán ha jónak tűnik, és az akkumulátor technológia is elfogadható szintű lesz, lehet majd lesz nekem is. Bár nagyon nem vágyok rá.
Csabo222017-10-16 23:32:04 // 866
Nézd a jó oldalát: még a szerencse se mer neked hátat forditani :D
ATE TR2017-10-16 10:19:02 // 865
(ó a fenébe, ennyi idősen kellett megtudnom, hogy ratyi vagyok) :D:D:D:D:D
Csabo222017-10-14 18:00:28 // 864
Akkor nyugodtan pöföghetünk a városban a dizel gépekkel a fasza hazai gázolajjal és köpjük le a villanyautókat :D

Aki ezt a sódert beszopja, az ritka nagy buzi :)
Piritu2017-10-13 20:30:25 // 863
Hmmm...
1 kg gázolajból kb 3 kg CO2 lesz.
kb 5.700 kg-ból 17 tonna
1 kg gázolaj kb 1,25 liter
Tehát kb 7.100 liter gázolajat lehet elégetni, ami 7 liter/100km-el bő 100e km-re elég.
...és még nem ment a villanyautó
Zsolt1552017-10-13 18:27:02 // 862
Nem gyenge.

"... a Tesla Model S 85 kilowattórás akkumulátorának előállítása kb. 17 tonna CO2 kibocsátásával jár, még a kifutó Nissan LEAF akkucsomagjának gyártása is 5 tonna szén-dioxidot szabadít fel. Ráadásul a villanyautók akkumulátorainak feltöltésére használt áram a világ néhány országában (pl. Kína, Németország) jelentős arányban széntüzelésű hőerőművekből származik, így minél nagyobb az áramfogyasztás, annál több széndioxid és korom és egyéb szörnyűség kerül a légkörbe. ..."
Zsolt1552017-10-08 19:00:31 // 859
Az energia piac átrendezése miatt eléggé reklámozzák az elektromos autót.
Csabo222017-10-07 15:05:14 // 858
Azt kifelejtettem, h gyári fogyi adatokat a kőolajas hajtású kocsik sem tudják. Még mindig óriási pénzek vannak benne, ezért nem promótálják a villanyosokat.
Csabo222017-10-07 15:02:19 // 857
Zoéra 210 km-t ir a gyár hatótávra, 2016ig. természetesen ezt nem fogja tudni. most 12kW/100km az átlagom, és 22kw az akksija. ésszel használom a kocsit, de a 210 sose fog összejönni. egy kb 180-nal már tök elégedett vagyok.
Kényelmesek a villanyautók, és a gumin kivül nem kopik rajtuk igazán semmi. dugóban állva nem fogyaszt, nem pöfög, nem gyalogolod le a kuplungot sem. zöld rendszám most is és később is nagy kedvezményeket fog érni. szóval a városba a villanykocsi a tuti. Lehet rajta vitatkozni, de fölösleges ;)
Zsolt1552017-10-07 11:18:09 // 856
Gondolkoztam én is elektromos autón, mert sokat járok városban. A munkahelynél van egy "C" típusú töltő és elég sokan, főleg taxisok járnak oda és szoktam beszélgetni velük a tapasztalattal, használattal kapcsolatosan. Tapasztalatból tudom, hogy más a gyártók által megadott adatok és más a valóság. Úgy meg nem vágok valamibe, amiről csak a prospektusok írnak valamit. Kicsit lehangolt, amit a tulajdonosok mondtak az autóikról.
Szerintem meg semmi nincs INGYEN, én inkább úgy fogalmaznék, hogy jelenleg nem kell fizetni érte.
Csabo222017-10-06 22:02:25 // 855
Feltenném a kérdést, h kinek van azok közül elektromos autója, akik a témában okoskodnak?
Nem az itteni, hanem egyéb fórumokra és cikkekre, bennük pedig "szakértőkre" gondolok.
Renault ZOE-t használok, és a városban jobb alternativa NINCS a villanyautón kivül sztem, ha eltekintünk a közösségi közlekedéstől.
Sajna a Leaf némileg kevésbé használható a ZOE-nál. Leaf-hez kevesebb a töltőpont, Zoét mind ponton tölthetem, és ahol adott, ott a leggyorsabb töltést is igénybe tudja venni. INGYEN
Nem beszélve, h az utastér hűtés-fűtése alig vesz le a hatótávból, ami nekem most 150 km fölött van. De beszélgettem Leafessel, aki angliából hozta haza a kocsiját, és olyannal is, aki pestről ment a börzsönybe kirándulni vele. Tehát több kompromisszummal, mint a Zoé, I3, Ampera..., de az is rendkivül jó a városi használatra. nem beszélve az I3-ről, e-golfről, és az új Amperáról, zoéról, amiknek már 300 km közelében jár a hatótáv.
Zsolt1552017-10-06 21:21:58 // 854
Beszélgettem ma a Green Taxisokkal. Róluk annyit érdemes tudni, hogy csak Nissan Leaf-ből áll a flottájuk. Közel két éve használják azokat és az autók kb. felére nincs sofőr, mert az akkumulátorok elhasználódása miatt a kapacitásuk miatt annyira lecsökkent, amivel a hatótávolságuk is - jelenleg ideális esetben - max.130km-re, ami fűtéssel, világítással, klíma használattal még tovább apad. A munkaidejük felében vagy tölteni kell az autót, vagy éppen töltő helyet keresnek esetleg sorban állnak ott.
Inkább átültek egy benzines autóba, amivel a napi munka során, max.15-20 perc a tankolás..
Zsolt1552017-05-18 18:08:47 // 853
Nem mondanám, hogy zsákutca, de a mostani akkumulátorok jelentik a legnagyobb korlátot. Sem a gyártása, sem az energia felvétele, sem a tárolóképessége, sem a leadása nem felel meg a kívánalmaknak. Az előállítása és a Konkrétabban az autó elveszíti a mobilitását a hosszú töltési idővel, illetve a korlátolt hatótávolsággal.

Ráadásul, ahogyan a cikk is írja: "... A kutatások szerint Németországban a well-to-wheel (forrástól a kerékig) szén-dioxid-kibocsátás kedvezőtlenebb a villanyhajtású autóknál, mint a belső égésű motorral szerelteknél. ..."
Kazes☻2017-05-18 14:32:08 // 852
LÉGSZENNYEZÉSBŐL IS ELŐÁLLÍTHATUNK TISZTA ENERGIÁT

Unokáinknak esetleg, vagy azok unokáinak... ha csak valamelyik páholy ott el nem gáncsolja... : /
Kazes☻2015-01-30 15:42:31 // 846
Köszi, vágom... és olvastam, csak gondoltam hátha mást is érdekel. :)
Béci Ɨ|ѯ2015-01-29 17:52:13 // 845
Oh, az régi dolog. Már a II. VH-ban is használták a németek, amikor nem volt elég benya. Az elv az, hogy a fa égésekor, az a felett keletkező gázt szívják ki a kályhából és azt égetik el egy belsőégésű motorban.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak