Fórum >> Típusok >> Spider

Piritu2017-10-23 12:18:25 // 5097
Ahogy nézem a szervizkönyvet a tetőnyitó nem egy egyszerű szerkezet:
Piritu2017-10-19 13:32:56 // 5096
Nálam rövidebb a téli álom, de még sose volt indítási problémám. A megromló benya csak elméleti kérdés.
A kisgépeknél jobban előjön - mint ahogy Erhard is írja - képes belekocsonyásodni a porlasztóba.
Egy ideig volt áramtalanítóm, de kikötöttem, mert nem tetszett és nem is kellett. Mindig kiszedem az akkut és behozom a belső garázsba, ahol melegebb van. Ráadásul ahányszor beülök a Giu-ba rálátok, hogy minden rendben van-e.
Piritu2017-10-19 13:28:03 // 5095
A Brera Spiberét nem tudom, de az 159 szülemény, tehát nagy valószínűséggel műanyag. A GTV Spider-é vas.
Willy2017-10-19 07:43:21 // 5094
Eddig nálam több, mint 6 hónapot állt minden télen. De tavasszal mindig könnyen és elsőre indult, nem volt semmi probléma. Kevés prémium üzemanyaggal szoktam letámasztani.
Most még valószínű fogok vele menni egy kört, de már benne van az OMV prémium negyed és fél között valahol.

A keréknyomást én is 2,7-2,8 körülire lövöm be. Szerencsére egész évben garázsban van, egy használaton kívüli lepedővel letakarva. Az enyémben van Zé-féle áramtalanító kapcsoló, így az akkusarut nem szedem le, viszont néha rácsatlakozom a csepptöltőt.
Piritu2017-10-18 22:22:28 // 5093
A biokomponens romlik meg. Talán az OMV prémiumában nincs ilyesmi.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-18 22:13:56 // 5092
Az a baj hogy fél év után nem lesz jó a benya, legalább is a fünyirom nem indult tavasszal, kiöntöttem belöle ami volt a 4 lityos kézi tankban az is leves lett elmentem ujat tankolni azzal meg pocroff
jandibandi2017-10-18 22:08:25 // 5091
A mol szerint az evo neo 100, az 6 hónapig benzin. Az új spider gvt tankja nem műanyag?
Piritu2017-10-18 21:22:49 // 5090
Minden híreszteléssel ellentétben a TS tankja nem 70 literes csak 60. Furcsa mert a könyve nem is említi, hogy létezik 60 literes verzió. Kalibráltam is: klatty
Zselé2017-10-18 21:04:15 // 5089
70 literes a tank, olcsóbb egy bontott, mint teletankolni... :DDD
Piritu2017-10-18 21:01:34 // 5088
Valahol azt olvastam (és ebben a régi autókat feltámasztó filmek is megerősítenek) hogy az üres tank növeli a belső korrózió esélyét.
Bár ennek ellentmond, hogy a 20 éves Pók tankja belül olyan volt mint az új. Mondjuk kosz se volt benne...
Zselé2017-10-18 20:19:27 // 5087
Szerintem nincs sok gond az üres tankkal... én idén is így teszem el. Egyebekben a Te gyűjteményedet vettem alapul :)
Zselé2017-10-18 20:18:14 // 5086
Ezt legközelebb meghallgatom, nagyon kíváncsi vagyok!
Piritu2017-10-18 19:04:55 // 5085
Tekintettel arra, hogy holnap szeretnénk még egyet kerülni PHuBi-val, beszereltem a mélynyomót. Már csak a vezetékeket kellene elrejteni, de azt majd télen. A lényeg hogy szól és királyság van :-)
Piritu2017-10-18 18:48:22 // 5084
Lassan itt az idény vége. Ki hogyan teszi el télire a vasat?
Anno
összeszedtem a német használatija alapján pár dolgot.
Eddig majdnem üres tankkal tettem el télire a biokomponensek miatt. Az idén azon gondolkodom, hogy telerakom olyan benyával, amiben nincs bio.
Tudtok segíteni, hogy melyikben nincs?
Piritu2017-10-15 09:13:04 // 5083
A Stelvio Bormio felé vezető oldalán, valahol errefelé
Robiza2017-10-15 08:42:14 // 5082
Hol készült a spider-es fotó Piritu cartárs?
Piritu2017-10-14 21:31:20 // 5081
Azt hiszem megtaláltam a megoldást zene terén a Spiderbe :-)
Rohodi Mihály2017-10-09 10:04:51 // 5080
Én is találtam, a fiókomban :-) csak ez kicsit másképp néz ki kívülről, de gyanítom a 2 féle külső kinézet azt is takarja, hogy belül 2 féle fogaskerék lehet.

Piritu2017-10-08 22:52:00 // 5079
Jóccakát mindenkinek!
Piritu2017-10-08 20:11:20 // 5078
Whiteshark2017-10-07 18:07:00 // 5077
Ha valakit érdekelne: https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/spider/alfa_romeo_spider_2.0_ts-12085123
Willy2017-10-07 16:42:59 // 5076
Nem, végül a műanyag fogaskerekes tipp után nem estünk neki feszítővassal. :)

Igen, az a múltkori leírás is elég hasznos hogyha valami véletlen folytán nem működne.
Piritu2017-10-05 18:57:30 // 5075
Végül sikerült kinyitni?

Még csak pár hete "élünk együtt" de már most ismerek pár praktikát, hogy elkerüljem az ilyen eseteket. Alapból elég elolvasni a használatit is...
Willy2017-10-05 17:07:17 // 5074
Én beszélgettem vele, a műanyag fogaskerék kopását mondtam, hogy típushiba. De mondta, hogy az lett cserélve és fém fogaskereket gyártatott hozzá.

Amúgy aznap makacsolta meg magát a tető, előtte még jó volt. :)
Piritu2017-10-05 16:56:13 // 5073
"mert szeretné lenyitni de nem működik." - Nekem furcsa ez a hozzáállás. Ha tudom, hogy rossz, megcsináltatom, nem használom és világgá kürtölöm hogy rossz...
Sokban hozzájárul a márkáról kialakított képhez.
BrianPapa2017-10-05 16:13:42 // 5072
Köszönöm srácok, a biztatást! :)
Tatabányán nincs motor, DZ szervizeseknek sincs, de közben rájöttünk, hogy mi okozhatta a fogaskerék halálát a motorban, mivel jelenleg reggel óta tudom használni megint kis megkötésekkel.
A fedélzárásnál a mikrokapcsolók is gyengélkednek, ezért, ha a középső gombbal teljes programmal mozgatom valahogy túlpörgeti, nem állítja le időbe a fedélnyitó motort. A bowdeneket egy ici-picit lazábbra hagytuk, de még annyira, hogy behúzza és a vezető ülés mögötti nyitógombokkal nyitogatom kizárólag. Így "fél automata", de legalább működik. Ettől függetlenül a szénkefe szerintem haldoklik, mert még üresben még elviszi, illetve így lazább bowdennel is még egy darabig. Remélem :)
Rohodi Mihály2017-10-05 13:12:20 // 5071
Szerintem nagyon jó választás a cabrio mezőnyben a Spider, örök, és jellegzetes forma.
A szóban forgó motor 2 cikkszámon volt elérhető gyáriban:
60621817 és 60630546. Már egyik sem szállítható sajnos.
Eredeti listaáruk 126.500 és 167.000 Ft volt.
Én is letároltam egyet, hátha szükség lesz rá 20 év múlva... Imádom, hogy elektromos a tetőm, volt manuálissal is az előzőm vagy 4-5 évig, de nagy királyság, hogy nem kell kiszállni a ki-be csukáshoz.
Forsberg2017-10-05 09:02:15 // 5070
Kellemes és nagyon látványos az automata, ha működik. Bénább kézzel nyitni, de az a "motor" megbízhatóbb. :)) Ezek nem fiatal szerkezetek és szépen fáradnak is. Rákóczi Feri az azzal kezdet az AC-n, hogy ért-e valaki a tetőhöz, mert szeretné lenyitni de nem működik.
Piritu2017-10-05 08:56:07 // 5069
8 évig manuálisom volt, ahhoz képest királyság az automata. (A nagy parkolókban pl. jelentős nézőseregre lehet számítani vele.)
Úgy vagyok vele, hogy néha rendbe kell tenni, aztán működik. Előbb-utóbb a ponyvát is cserélni kell...
A ritka használat miatti mikrokapcsoló "bejáratáson" már túl vagyok.
Már készülök a felújításra, egy-két év aztán nekiugrok. Addig is gyűjtöm az infókat. Az elmúlt pár hsz-ben is többet lehetett találni, mint eddig az összesben...
Willy2017-10-05 07:51:53 // 5068
Ha esetleg a szénkefe a baj, akkor tudsz bele venni bele való szénkefét a Kelle Famíliánál.

Persze előtte érdemes szétszedni a motort és vinni a mintát a méret miatt. Ha ügyes vagy magad is meg tudod csinálni, vagy ha van ismerős aki csinált már ilyet akkor házilag is megcsinálható. Igazából 1 forrasztás az egész. Na meg vigyázni szétszedésnél a rugóra nehogy elrepüljön.

Ha pedig maga a villanymotor szar akkor azt is fel tudják újítani a Kellénél. ~15K magassága lehet.
Forsberg2017-10-05 07:06:48 // 5067
A lentieket (is) olvasva, nagyon nem bánom, hogy manuális a tető a kocsimon.
Piritu2017-10-05 06:34:21 // 5066
Phon, olaszautobonto.tu (Tatabánya), érdi bontó hármast kérdezted már?
Én azért megkérdezném az újat is, néha meglepően jó áraik vannak a gyári alkatrészeknek.
BrianPapa2017-10-04 23:00:19 // 5065
A fogaskerekes ember száma: 06204328187 - 6. kerületben van az Andrási út közelében a Vörösmarty úton a 43 szám alatt a 3. emeleten. Én is csodálkoztam, hogy van egy gépműhely a harmadikon, de van. :) A bovdent is már kicseréltem, azt is leírtam a mondókámban, itt is örök barátságok születtek bovdengyártó szakemberekkel. Konkréten ezerötszáz azaz 1500 Ft-ból megoldották. Ez-ez ez a bajom nem nagyon találok sehol komplett motort.
Piritu2017-10-04 22:23:48 // 5064
Jóccakát mindenkinek!

(Az első hágónk, 809 méteren.)
Piritu2017-10-04 21:50:56 // 5063
Üdv a klubban! :-)
Itt az Amorén csak cserélték már kompletten, felújításról nem tudok.
A helyedben vennék inkább egy bontott szerkezetet, vagy megpróbálnám én szétszedni a motort.
Ahogy látom a képen a bovden is halálán van már...
Ellenben közkinccsé tehetnéd, hogy hol szereztél fogaskereket.
BrianPapa2017-10-04 21:44:43 // 5062

Kedves Tagok!
Nyugtassatok meg, hogy jól választottam, amikor az Alfa Spiderre szavaztam cabrio vásárlásnál. Jelenleg az agyvérzés kerülget miatta.
Sztori a következő: Április vége felé (szezon kezdetén) hoztam be Svájcból a kocsit. Jó egészségnek örvend, megy mint a golyó, ezekkel nincs is semmi baj, de a tetőnyitó elektronikával még véletlenül sincs szerencsém. Nyár első felében a szenzor problémák voltak, megállt, nem ment stb. kicseréltettem egy-két szenzort, probléma megoldva. A mámor egy hétig tartott utána jött az szopás ami még most is kísért a fedélnyitó motor. Ez is megállt természetesen nyitott állapotban cunami előtt, hogy teljes legyen a izgalmi faktor. Ekkor is elkezdtem tanácsokat kérni, mi lehet a szar, stb. jött a vélasz, hogy 100%-ban a fogaskerék a ludas. Sikerült is vásárolnom egyet, ami természetesen nem beleillő volt, mert valamiért nekem pont a ritkább fajtájú van. Több napos nyomozás után sikerült kideríteni, hogy ki gyártja a belvárosban ezeket a fogaskerekeket, és be is szereztem, még utána a szakadt bovdent is kicseréltettem és azt gondoltam boldogság lesz. 16. kerület legismertebb cabrio szerelőjével elvégeztettem a munkát és hátradőltem. Örömöm egy napig tartott, mivel ma már megint baszott menni. Szétszedtem kínomba és üresen terhelés nélkül megy a motor. Gondlom a szénkefe is rossz lehet nem tudom. Kérdésem az lenne, valakinek nincs elfekvőben egy ilyen motorja? Vagy tud ajánlani valakit, aki már felújított ilyen szerkezetet?
Rohodi Mihály2017-10-04 12:47:54 // 5061
Sziasztok! Keresek 916 Spider balos és jobbos komplett tükröket, klímás autóhoz, lehetőleg fényezés nélküli, feketét. Hátha valakinek van elfekvőben.. Üdv: Rohodi Mihály, 06 30 21 72 346
Zselé2017-10-03 18:34:45 // 5060
Oké, köszi!
Piritu2017-10-03 18:10:13 // 5059

:-)
Piritu2017-10-01 22:22:13 // 5058
A téli leállás alatt meg akarom oldani a pirosságot.
Most viszont egy ilyesmivel szemezek, hogy legyen mély hang is a kocsiban. Ezt elvileg be lehet tenni az ülés alá. Nem is drága.
Forsberg2017-10-01 22:17:23 // 5057
Nagyon jó rádió ez is, csak azt szerettem volna, hogy a rádió is zölden világítson. Bár, az lenne az igazi, hogy minden piros...
Forsberg2017-10-01 22:12:57 // 5056
Úgy néz ki, meg is vették. Ha esetleg még sem jönnek érte, szólok.
Piritu2017-10-01 22:01:05 // 5055
Ez se rossz cucc. Miért került lecserélésre?
Zselé2017-10-01 21:41:46 // 5054
Engem lehet, hogy érdekel
Forsberg2017-10-01 21:14:16 // 5053
JVC KD-X330BT
Piritu2017-10-01 20:59:36 // 5052
Milyen az a JVC?
Piritu2017-10-01 20:58:58 // 5051
Jól néz ki a fekete kerettel :-)
A leírás alapján jó kis rádió.
Forsberg2017-10-01 20:51:16 // 5050
Pioneer mvh-x580bt fej ment be, teszt később, eddig tetszik. Egy képet csináltam, de nem az igazi.

Ugyanitt eladó egy JVC fej. :D
Forsberg2017-10-01 20:47:11 // 5049
Köszönöm szépen! Torokgyulladás után lábadozom, remélem lesz még szép idő. :)
Zselé2017-10-01 20:39:36 // 5048
No miféle? Jobbulást, lesz még napsütés!;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak