Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?

Dante2018-02-01 10:38:45 // 6590
Azért csak csínyán ezzel a táblázattal, ez a SAE J300as táblázat ami adott hőméréskleten a min-max értékeket mutatja adott viszkozitásokhoz. Az olajok ezeken belül azért tudnak szórni elég rendesen, nyilván annak függvényében hogy mi a célzott alkalmazási területe.
Csak példának okáért, a Motul 300V 5w40es versenyolaja magasabb HTHS (150 °C-on mért) viszkozitással bír mint néhány 5w50es olaj.
Szóval önmagában ez a táblázat sokmindent nem mond, csak meghatározza az olajok viszkozitása szerinti besorolását.
Liquid2018-01-28 22:14:30 // 6589
Nemhiszem hogy az olaj az oka, illetve hogy a nem belevaló olajjal jobb lenne.
marci912018-01-28 21:33:49 // 6588
Sziasztok! 1.6 Twin Spark váltó nehezen veszi az 1-est és a hátramenet fokozatot. Az olajat cserélem időközönként és jelenleg friss 75W90-es olaj van a váltóban. Szerintetek könnyebben venné az 1-est ha 80W90-es olajat tennék bele? Esetleg más tipp? Köszönöm!
Piritu2018-01-26 22:42:02 // 6587
"elvileg nem is jó" - gyakorlatilag se. A 2,4-es 159-be ez volt a gyári ajánlás, döglik is a dpf. Igaz bőven 100e felett. Az 1,9-nél viszont a gyakorlatban is bevált a WR PE. Ott az is a gyári ajánlás és innentől nem kell nézegetni a táblázatokat.
Azt hogy a youtubon mit raknak bele, azt nem venném komolyan.
frusciante2018-01-26 22:31:17 // 6586
Coyote Cartársnak és nem Cartársak... :) rohadt szótár...
frusciante2018-01-26 22:29:34 // 6585
A PEs 30as jó mindenben csak kicsit hígabb a 100 fokos viszkozitásnnál ami 150nél már egyforma...de egyébként én most selénia 5W 40 et raktam bele ami ugye elvileg nem is jó a Részecskeszűrő miatt bele, mégis elmegy vele túl vagyok vele 8.000(igaz nem 200.000)kmen és a dpf 7-800 kmenként regenerál tehát nem tudom mennyire öli enni egyáltalán nem eszi és nem kopog mindenesetre jövő hét szerdán lecserélem erre a xadora és remélhetőleg nem fogja enni, mint a Cartársak ha mégis akkor én is maradok az 5w30 Pe nél vagy max megnézem a motul-t... Azt több német, francia, angol YouTubeos videón is láttam, h azt rakják bele mikor kerestem az olajszűrő helyét.... igazából a tsbe is világ életemben a seléniát használtam és bevált, ha nem lenne ez az istenverte dpf akkor nem is kombóznék meg talán nem is folytam volna bele ebbe az olajtémába ennyire, bár nem bánom, h kicsit felhomályosodok...
Kazes☻2018-01-26 20:38:21 // 6584
Mé', hogy hoztam az első videót, vagy mer' szépen sorba raktam...?! ;)
Coyote2018-01-26 20:35:35 // 6583
De ügyi vagy Bubu :-)
Kazes☻2018-01-26 20:25:33 // 6582
Akkor a 6565., 6567., 6573., 6581. hsz.-ekben a négy rész. :)
Piritu2018-01-26 20:21:29 // 6581
Megjött az utolsó rész is.
Piritu2018-01-26 19:32:58 // 6580
Az 1,9 16V-k a dpf-es 159-ben 5W30 WR PE-vel mennek gond nélkül.
Coyote2018-01-26 19:21:40 // 6579
Nekem most Xado van benne. Azt hittem hogy valami nagyon extrát kapok tőle, de...... Sajna nem vagyok vele megelégedve. Az elején még örültem neki, halkabb lett a motor, úgy éreztem hogy szebben is jár tőle. Ez kb 3000km-ig tartott majd egyre hangosabb lett plusz el kezdte enni is az olajat, amin meglepődtem nem is kicsit. Szoval maradok a jól bevált Liqui Molly olajnál Mos2 adalékkal megtoldva. Ez az olaj nagyon bevált nekem. Folyamatos halk járás és egyáltalán nem is ette az olajat. Persze ez nem jelenti azt, hogybneked nem válna be. Remélem jó lesz a tiedbe :-)
frusciante2018-01-26 19:14:16 // 6578
https://youtu.be/1GRGEadj-Bg

A megunhatatlan téma folytatása...
Nemrég beszéltük Piritu Cartárssal itt a Részecskeszűrős kocsiba (147 1,9 jtdm) milyen olajat témát. Nos itt is lassan de biztosan kiderül az igazság... Az enyém ugye az, a gyári olaj a selénia wr 5w40 b3as besorolású, tehát kifejezetten nem való részecskeszűrős kocsiba.... Az 5W 30 pure viszkozitás szerint nem a gyári de legalább c2es besorolású ami ugyan jó a Részecskeszűrőnek de túl híg a motornak ( lehet h még az elfogadható kategória, de ahogy Gajdán tanárúr is mondta az előző videóban, h felfele lehet lefele viszont nem ajánlott elérni a gyári viszkozitástól... Tehát a legjobb megoldás szerintem az összes euro 4es jtdmnek az olyan motorolaj ami c3as( a 3as viszkozitás azért kell, mert a Részecskeszűrős előtti verzióhoz B3 kellett, tehát a sűrűbb..) és 5W40es, vagy max 5w30as.... Bár utóbbiból inkább c2van mint c3... Ezek alapján én a xado 5w40 estét fogom használni ami minden paraméterben megfelel a gyári előírásnak és a Részecskeszűrőnek is a megfelelő választás... Ö c3as (tehát részecskeszűrős vashoz van) megfelelő a viszkozitása ezeket táblázat szerint is megnéztem a 100 illetve 150fokosat is... És kevés a hamuképzése is... Ha valakinek ilyen motorja van és még jó a dpfe ajánlom figyelmébe ezt az olajat és nem reklám... :) biztos van még 5w40es vagy 5w30as olaj ami megfelel ezeknek a kritériumoknak én ezt néztem meg...
Jimmi T.2018-01-20 14:12:21 // 6577
igen, ez rendben van.
a lényeg szerintem: a motor lelke az olaj , ezért nem spórolok rajta.
Jani552018-01-20 10:49:17 // 6576
Jó, hogy megtaláltad és kiraktad. Mindig írtam-mondtam, ez a legfontosabb.
frusciante2018-01-20 08:58:12 // 6575
Szép lassan megértünk minden feliratot a dobozokon.... :)
Kazes☻2018-01-19 22:02:45 // 6574
Thx! :)
Piritu2018-01-14 16:53:49 // 6572
Nem tudom, de minden nap ránézek az oldalra...
Kazes☻2018-01-14 15:27:28 // 6571
És a következő még érdekesebb lesz... Mikor jön?! :)
Kazes☻2018-01-14 15:18:42 // 6570
Klafi! :)
Piritu2018-01-14 15:07:26 // 6569
Késésben vagy. A világ már túllépett a 30-as olajokon, van már 0W10-es olaj is :-DD
VV62018-01-14 10:43:49 // 6568
Érdekesség. Mazda RX7 (wankel, szívó) utólagos olajhőmérője keményebb hajtáskor felmegy 140 fokra!
Ehhez képest mit ajánlott a gyár? 10w-30-at. Persze az emberek itt is öntenek bele mindenfélét...
Piritu2018-01-12 17:55:37 // 6567
Itt a folytatás :-)
frusciante2018-01-02 17:22:31 // 6566
Nemrég láttam én is a folytatásra kíváncsi leszek. Nagyon jónak tartom a Gajdán tanár uras videókat.
Zsolt1552017-12-31 09:08:34 // 6564
Igaz.
Zsolt1552017-12-31 09:08:01 // 6563
"... Halvány fogalmuk nincs, mekkora károkat lehet okozni a motornak egy rossz választással ..." Sajnos ez így van.
Zsolt1552017-12-31 09:05:21 // 6562
Biztos ide akartad írni? :-)
Piritu2017-12-30 19:47:07 // 6561
Nekem mindenről is van :-)
frusciante2017-12-30 13:03:14 // 6560
Gondolom kintről jött... Merthogy itthon nem kapható úgy tudom... Tényleg bérelni kell havi 50€ ért az akksit?
Dévid2017-12-30 12:36:30 // 6559
Nem meglepő, hogy erről IS volt fényképed. :)
Jani552017-12-30 09:09:59 // 6558
Nagyon is jó olaj az: AGIP Racing 10w60 4T (direkt motorkerékpárok részére).
VV62017-12-30 06:22:37 // 6557
Látod, pont ez a hozzáállás nem vezet sehová, amikor nem tisztelsz másokat.
Attól, hogy nem használtam TS motort, még érdekelhet, nem?
Ki vagy te, hogy eldöntsd, kinek szabad vitatkozni és kinek nem?
Te tudod, mi megy végbe egy TS-ben, ami más motorban nem? Akkor miért nem írod le?
Na és a kedvencem: minden más motor szar! Nevetséges. Ezek nem érvek. Legfeljebb az oviban.
Szóval kivel nem éri meg vitatkozni...?
VV62017-12-30 06:06:10 // 6556
Én épp a te stílusodról gondolom ugyanezt.
VV62017-12-30 06:05:04 // 6555
Na látod, ez érdekes ábra! Már csak az a kérdés, miknek a hőmérsékletéről van szó?
Levee156SW2017-12-29 21:05:51 // 6554
A hengerfej kornyeken joval melegebb van-kulonosen 2.0 JTS- nel, az ultraszegeny keverekes (akar 1:65 benzin-levego tomegarany)uzemmod miatt. Igy itt teljesseggel megertem a 10-60-at (es hogy a kesobbi/offos GDI motorokbol ez az uzemmod kikopott-kicsit megbutul a befecskendezesi kep, mar lyukad is ki a dugo...)
Tocsa2017-12-29 20:06:57 // 6553
Ha már tapasztalat. A 145 QV -be Selenia Star 5w-40-et használok azt nem eszi-ette . Sajnos egy ideje ácsorog szegényke a tető alatt. Amíg 10-40 volt benne azt ette még felújítás után is ezután váltottam mások tanácsa alapján. Még érdekes lehet hogy a hidrotőkék se szeretik a 10w-40 et !
berobbantam2017-12-29 19:46:31 // 6552
Helo
Csak egy érdekesség gyártókra.A fiat 1.r 12 szelepes motorja 10w40 el jött ki.El is koptak a vez.tengelyek 40-50 k kilóméter alatt.Az ok.A tengelyt kenő olajzó pókon tul kicsik voltak a furatok,ami eldugult ettöl az olajtol.A gyár módosított 5w40-re.Evvel már nem jelentkezett ez a probléma.Voltak viszont akik inkább a furatokat bővítették.És nem értették hova lett az olajnyomás.Sok ok lehet a gyári ajánlás megváltoztatására.
enzo2017-12-29 15:50:52 // 6551
Az egészséges vitával szemben semmi kifogásom. Sőt nagyon hasznos dolog. Viszont vannak olyan emberek, akikkel nem lehet és olyanok mint te, akikkel nem érdemes, mint már azt ecseteltem. Ha jól tudom, soha nem használtál TS motort. Ne hasonlítsd már a többi offos szarhoz. Honnan tudod, hogy egy dupla gyertyás motorban mi megy végbe? Én használtam benne 40-es olajat és fogyott. A 10w60 viszont negyed annyira sem. Valószínűleg a sokkal jobb meleg viszkozitásának köszönhetően.
Laca622017-12-29 15:02:12 // 6550
Egyszerűen nem értem,miért tudsz ilyen lekezelő,mindentmegmondó ,csak az én véleményem fasza stílusban írogatni..Itt nem olyan emberek írnak,beszélgetnek akik erre vevők.Ha van tapasztalatod,mondd el,lehet,hogy sokan tanulnak belőle és sok szép Alfás kilómétert fognak megtenni a szeretett autójukkal.De a stílusod az nem ide való ...............
Jimmi T.2017-12-29 14:15:50 // 6549
Tudom hogy nem teljesen ide való , de mégis :
A motorom lég és olajhűtéses, gyárilag AGIP Racing 10w60 -al felöntve . Nem is járt abban más, 10.000 km-enként. Ajánlottak mindent Castrolt, meg japán vackokat .

35-40 °C-ban is motoroztam sokszor , városban.
Közel a 100.000 km-hez most cseréltünk vezérmű tengelyeket .
Ismétlem lég és olajhűtésnél .

A Budaörsi szervizt ( ahova járok már 7 éve ) miután bevette az MKB, mindjárt lecserélték az alap olajat Seleniáról Agipra. A tematika egyszerű, Seleniát megemelni 30-40%-al és majd fogy az Agip is .
Azóta viszem az olajat (Selenia )
öszegezve nálam
Moto Guzzi -- AGIP 10W60
Alfa Romeo -- Selenia (eddig Star , a legutóbbi cserétől meg azt mondják hogy K )
Jimmi T.2017-12-29 14:03:16 // 6548
ez szép , multiairhez nem volt ?
Forró2017-12-29 13:58:07 // 6547
Nem nagyon kívánok beleszállni a vitasorba, pusztán érdekességképp egy képet szúrok be anno főiskolai diasoromból, hogy azért kezeljük rugalmasan azt az elfogadott 100 fokot.
Piritu2017-12-29 13:52:41 // 6546
ez egy Interspar polc Tarvisioban :-)
VV62017-12-29 11:29:26 // 6545
Na, ebben az esetben aztán tényleg okafogyott a topic, hiszen 80000km-t bármelyik olajjal elpöfög a motor.
VV62017-12-29 11:25:44 // 6544
Ilyenkor nem világos, miért szállsz be, ha rögtön utána megmondod, hogy kiszállsz? Azért, hogy ne lehessen válaszolni?
Ezek viszkozitási indexek, de van kapcsolatuk a hőmérséklettel. Szerintem senki nem tudja megmondani, mekkora az olaj hőmérséklete egy adott ponton. Talán a gyárban tudják, de az se biztos. Mindenesetre egy általánosan ismeretlen tényezőre nem hivatkozhatsz úgy, mint perdöntő tényre.
Ezért egyelőre maradok az általánosan elfogadott 100 foknál meg annál a ténynél, hogy egy Alfa Romeo-motor sem az űrből jött és nagyon-nagyon hasonlítania kell a többi motorra, amelyeknek szintén 100 fokot mutat a hőmérője üzemi körülmények között, és amelyekbe szinte minden gyár egy 30-40-es olajat írt elő. És többnyire nem írták oda, hogy csak és kizárólag Selénia tölthető bele. Odaírták a viszkozitást, aztán szevasz. Mind hülyék voltak?
Mindezzel együtt én sose mondtam, hogy márpedig a 10w-60 Seli nem való a TS-be. Csak azt szerettem volna, ha valaki megindokolja, hogy miért csak az a jó és a korábban ajánlott meg miért nem. Az autótörténelemben nem egy példa van arra, hogy a gyártó cég hibásan állapította meg a szükséges motorolaj tulajdonságait. Én mindenesetre örülök, ha tanulhatok valamit.
Ezenkívül pedig nincs abban semmi rossz, ha az embernek van véleménye és ez a vélemény nem ugyanaz, mint mások véleménye. És abban sincs semmi rossz, ha erről vitáznak. De a vita nem azt jelenti, hogy a hangosabban kiabálónak van igaza.
Azzal nem értek egyet, hogy a "valahol" bekötött olajhőmérő által mutatott érték nem jelent semmit. Egyrészt az Alfákon van gyári olajhőmérő, másfelől más autókon is előfordul. Az értékeket össze lehet hasonlítani és következtetni lehet belőlük.
Enzón kívül ki javasolja még a Tesco-olajat? ;-)
Dévid2017-12-29 11:17:13 // 6543
Erről van egy történetem, nézegettem a tescos olajokat az üzletben, aztán megszólított egy bácsika, hogy bátran válasszam, mert ő is csak ilyet használ a kocsijában, gond nélkül. Picit csúnyán nézett, mikor közöltem, hogy csak a láncfűrészhez viszem, lánckenő olajnak, mert maximum arra jó. :)
enzo2017-12-29 09:49:17 // 6542
Így van, tehát nem a sűrűségét jelöli, hanem a hőtűrését. Azon a hőfokon ahol a 40 elveszìti a viszkozitását, ott a 60 köszöni szépen jól van. És most ne gyere nekem egy 100 fokot mutató olaj hőfokmérő értékével. Inkább vizsgáld azt, hogy a henger falán szolgálatot teljesítő olajfilmnek mennyi a hőmérséklete, vagy a hajtókar csapágyainak 6-7e fordulaton, de írhatnám a főtengely csapágyát is. Azt nem értem, hogy ilyen szaktudással miért nem vagy az egyik nívós autógyár motorfejlesztési részlegén iszonyú nagy pénzért, a sok kutyaütő mérnök helyett. De én itt most kiszállnék, mert ahogy édesapám szokta volt mondani " Bizonyos embereķkel ne vitatkozz, mert ha lesűlyedsz a szintjükre, ott már megölnek a rutinjukkal ". TESCO olaj mindenkinek!
Jani552017-12-29 08:45:07 // 6541
Urak! Nem szeretném borzolni a kedélyeket sem olajtémában, sem vezérműtengely-témában, de:
Tessék tudomásul venni, hogy NEM 1millió km, és NEM 50év volt a tervezési szempont!
Az elmúlt kb 20 év gépjárműmotorok (típusok válogatja) 80-100ekm, a kocsiszekrény úgy komplett 6-8-10év. Ez az alap, ez legyen a legfőbb kiinduló szempont, mert ez volt a tervezett élettartam. Vásárláskor ezt kínálták, ezt vettük, ezt kaptuk, ennek függvényében vannak, legyenek elvárásaink amik semmiképp nem lehetnek irreális mértékűek. (ezek is a gyártó által előírt és megfelelően dokumentált szervizmunkák betartásával) AZ ÖSSZES TÖBBI AJÁNDÉK!
Tehát, a gyártó által ígért határadatok fölött, sőt sok esetben kétszeresen, háromszorosan, ötszörösen túlteljesített gépek esetében min is problémázunk? (ha a 60ekm-t teljesített motorban a vezérműtengely mérhető kopást mutatna, az probléma lenne... de pl a felhozott példán láthatóan nem erről van szó)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak