Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?

VV62017-02-11 09:42:02 // 6387
Mert az egyiket korábban gyártották, a másikat meg később
DKori2017-02-10 20:57:56 // 6386
Hát...a fene tudja, elvileg a C3-asok csökkentett hamutartalmúak, igy valójában eltér(het)nek adalékolásban a "régebbi A3/B4-től"...aztán, hogy ez mennyire káros, fene tudja (de azért engem pl.: elgondolkodtatott, hogy ha a C3-as tudja az A3/B4-et is minden probléma nélkül, akkor minek létezik ebből a linkeltből két különféle ;) )
VV62017-02-10 20:45:15 // 6385
Pedig az olaj alatti szövegben pont azt írják, hogy a korábbi szabványokat is teljesíti (a 3. olaj), akkor meg miért ne, hiszen jobb, mint a régi...
DKori2017-02-10 20:12:16 // 6384
Mondjuk a Bravo féle 1.6 16v talán nem annyira "kényes", mint a TS...ettől függetlenül a kérdezőt se teljesen értem (miért akar eltérni a gyári viszkozitástól, a Seleniára sokallja az árát a többi olajhoz képest, vagy "jót" akar a full szintetikus olajjal ezért vált?), de szakmabéli olajdokitól azt nem vágom, hogy a viszkozitáson kivüli egyéb szabványokat (ACEA, API...) mi a túróért nem emliti meg (ez szerintem igy lóf*** nem segitség :) - aki olvassa annyit lát, hogy jóvanaz mehet bele...)?

Én nem vagyok guru, de úgy tudom, hogy pl.: ACEA A3/B4-es 10w-40ről, ACEA A3/B4-es 5w-40-re "lehet" váltani, de a C3-as minősitésüekre már annyira nem javallott.

Direkt OFF-os példával élve:

Erről

Erre OK

Erre nem
indi692017-02-10 14:59:43 // 6383
" Egy hátránya lehet, elképzelhető, hogy egy kicsit több fog fogyni belőle két olajcsere között. " Az enyém szó szerint kiköpte hátul. Ez nem való ts-be!
VV62017-02-10 09:03:16 // 6382
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070501b/
VV62017-02-10 00:42:29 // 6381
Ma kicsit unatkoztam az Auchanban és végignéztem az összes motorolaj apróbetűs leírását...elég hervasztó volt. Hiába írják rá elöl nagy betűkkel, hogy szintetikus, a doboz hátulján kiderül, hogy ásványi alapú mind, még 0w-s olajok is. Egyedül a Castrol 5w-40 és 0w-30 volt teljesen szintetikus.
Sajnos olcsón nincs csoda.
Piritu2017-02-07 19:02:35 // 6380
Nekem lett, nem is 10-el, 25-el.
2008-ban nagy túrát tettünk az olaszokhoz, egészen az Amalfi partig, előtte-utána több német utam volt, így vagy 8e km-t tettem meg "lájtos" üzemben, 130-135 autópályán.
Aztán amikor szabad lett az Autobahn nem ment a szekér 180 fölé. Bevittem Rieglerékhez, azon kívül hogy tényleg nem megy 180-nál többet (kipróbálták) nem tudtak mondani. Minden működött.
Ekkor jött képbe a "prémium" üzemanyag. A második tankolás után Passaunál már újra futott a vas. Kitisztult a rendszer. Azóta minden 4-5. tankolás prémium nyál :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-07 09:38:46 // 6379
más üzemanyag miatt sík úton nem lesz nagyobb a végsebesség főleg 10-zel :))) ugyan ott tankol csak minden olajcserénél xadozza ...
itt nem az volt a mondás, hogy vele vagy nélküle nulla a korrekció, ha nem a rossz korrekciót a nullával tette egyenlővé :)))
éreztem, hogy 80-nál hatban nem "rángat", előtte meg igen....bár lehet az üzemanyag, a légnyomás, a csütörtöki napos délután, az erdő sugallata :)))
Piritu2017-02-06 22:16:57 // 6378
Nem okvetlenül a Xado-ra gondoltam...

A végsebesség a 156 SW-nél nekem is nőtt 180-ról a gyári értékre a Xado nélkül is egyszerűen más üzemanyag tankolásával.
Ugyancsak nélküle bő 200e km-nél a volt 159-em gyakorlatilag nulla korrekcióval megy.
Itt a fórumon a Cartárs meg semmit sem tudott méréssel kimutatni az alkalmazása után. (Érdemes visszakeresni az adott részt, mert ő MÉRT egyedül.)
Sőt volt olyan is, hogy 91-ben (akkor még nem létezett ilyesmi) németből hazajöttem egy kocsival (950km) gyakorlatilag olaj nélkül a váltóban. Annak se lett baja, még vagy 10 évig szolgált..

Szóval tények vannak, kérdés, hogy ki hogyan értékeli őket :-DD

A kocsidnál mértétek a nyomaték növekedést vagy csak "érezted"?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-06 09:33:35 // 6377
én sosem éreztem, hogy új olajjal bármi változás lenne, de lehet bennem a hiba, túl sűrűn cserélek olajat :)))
Xado... lehet hinni meg nem, viszont vannak tények pl Shadin korrekciós értékeit lejjebb vitte, nálam a phedránál nyomatékosabb lett, a szerelőmnek a fosának több lett a végsebessége, a másik ügyfelemnek 1l váltóolajjal nem ment tönkre a váltó... nekem ezek elég tények, nem a Józsibá mesélte a szomszédból :)))
Abarai2017-02-06 09:17:02 // 6376
_Mindig_ így van. Ezért nem user vélemények alapján válogatunk.
Piritu2017-02-05 07:15:41 // 6375
A gond akkor van, ha a user ebből arra a következtetésre jut, hogy a régi szar volt és a most betöltött/felrakott a szent grál. Majd 10-100-1000 km megtétele igehirdető lesz. Amire aztán majd még többen hivatkozva terjed a hit, aminek nem biztos, hogy van alapja....
Abarai2017-02-05 00:55:55 // 6374
Ez olyan, mint a gumicsere. Az új sokkal jobb az ötéves kopottnál. Bámulatos, hol tart már a tudomány! :)
gecsa2017-02-03 23:18:20 // 6373
nem rosszabb, mint a többi. A v6 tb ezt is kinyírja hamar.
Jani72122017-02-03 23:07:30 // 6372
Lehet, hogy az uj seprü jobban seper elv? az elözö olajban 4000km volt az castrol volt direkt motor átmosási céllal raktam bele, mert mikor a motort megbontottam feltünt, az iszap lerakódás.szóval csak azt akartam kihozni ebböl, hogy a "régi" olajban sem volt sok és ahhoz képest is nagyobb változásnak tünt..., de a fene tudja, lehet csak a saját lelkemnek jobb :)
Liquid2017-02-03 21:49:57 // 6371
lehet hogy valaki Xado-t csempészett a kannába? :D
Piritu2017-02-03 21:28:12 // 6370
Nem tudom feltűnt-e, de ha bármilyen olajra cseréled a régit (még ha ugyan olyanra is), akkor is "csendesebb szerintem lazábban is indul, mintha vidámabban pörögne" tapasztalható :-)
Pont ma éltem át az asszony OFF-jával...
Jani72122017-02-03 20:18:23 // 6369
milyenek a tapasztalataid?
gecsa2017-02-03 20:16:53 // 6368
Nekem is az van most benne.
Jani72122017-02-03 19:25:13 // 6367
Nem vagyok "olajbuzi" mindig a Seleniat használtam, de végül, mert sok Cartárs véleménye jó volt, kiprobáltam a Xado olajat. Nekem nagyon bejött tényleg csendesebb szerintem lazábban is indul, mintha vidámabban pörögne. Próbáljátok ki, szerintem megéri
gecsa2017-02-03 17:24:12 // 6366
Ezzel már én is szemezgettem, de más lett végül.
Azzurro2017-02-03 08:05:29 // 6365
Én még nem használtam Eneost Alfába de még másba sem. Kizárólag olvastam róla, mint írtam jókat. De akkor ezek szerint használatban, főleg Alfába használhatatlan. Akkor meg is van a válasz a kartárs számára. :-))
Kazes☻2017-02-02 14:20:55 // 6364
Akkor pl....
Nekem ezt is ajánlották, igaz nem '59-be... :)
Liquid2017-02-02 13:31:31 // 6363
a hasonlat helyesen:
Ha egy szívlapátot használnak évekig egy műanyag felmosóba való nyéllel, még nem biztos hogy tönkremegy, és ha eltörik a műanyag nyél vehetsz be az eredetivel meegyező fanyelet is :)
Liquid2017-02-02 13:30:09 // 6362
Hát ez rajtad áll :)
Igazából mindegy milyen olaj, csak megfelelő legyen. Mindig félre van értve ez a dolog. Soha nem azt monduk/írtuk hogy nem lehet mást használni, és az mégis megteszi az ellenforradalmár meg reakciós, csupán nem értjük a miértet.
Amúgy meg nem értem mi különbség van a 0 és a 260e km között az olaj megválasztását illetően. újkorában is az kell bele ami 30 éves korában. Ugyanaz a specifikáció.
Egy kicsit sarkított hasonlat:
Ha egy szívlapátot használnak évekig egy műanyag felmosóba való nyéllel, még biztos hogy tönkremegy és ha eltörik a műanyag nyél vehetsz be az eredetivel meegyező fanyelet is :)
Soprano2017-02-02 13:10:37 // 6361
És mégse ment tönkre 260e km alatt? Mégilyet!?! ;)
Bombi2017-02-02 12:20:30 // 6360
Az előző tulaja tökre leszarta, hogy cseréről cserére mást rak bele, ezért tanakodom, hogy van-e értelme most 260.000-hez közelítve nekiállni Seléniázni,ami valószínűleg utoljára a gyárban volt benne. Utoljára Castrol volt benne, előtte Aral, a többire nem emlékszik... Nem az eszéért szeretett nő volt annyit mondhatok.:D
Bombi2017-02-02 12:17:19 // 6359
Majd megírom, egyelőre csak érdeklődtem. Valószínűleg jövő hét végén cserélem. 2-3 159 tulaj blogjában is láttam az Eneost, mint viszonylag frissen cserélt olajat, majd lehet visszakeresem őket.:)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-02 08:43:58 // 6358
én egyszer próbáltam ki japán első számú olaját ami 2010-ig nem is létezett vagy senki nem tudott róla, a 2,4-be raktam az 5w30-at konkrétan 1 németországi utat bírt ki majd nyavalygott a comp cseréljem le, mert elhasználódott utána soha többé nem próbálkoztam vele :)
Azzurro2017-02-02 08:12:21 // 6357
A Peugeot egy teljesen más motor család mint az Alfa, Fiat, Iveco, stb.. Szerintem nem annyira kényes mint az olasz motorok. A francia motorok is nagyon jók, sőt... főleg a dízel..
De mit többen is leírták a te döntésed a mérvadó és a rá szánt pénz. :-)) Várjuk azért a döntésed! Személyebe kíváncsi leszek a választásodon.
Piritu2017-02-01 21:53:38 // 6356
ezt az ár kérdést sose értettem...
Két olajcsere közt az olaj árának több százszorosát pöfögi el az ember üzemanyagra, tényleg az a pár ezer Ft számít? Két nyugodtabban megtett etappal visszajön...
Bombi2017-02-01 21:47:47 // 6355
Két Peugeot-nkban 5-6 éve Eneos van, ott nagyon beváltak... 3-4 decivel kevesebbet eszik mindkettő és apa pörgősebbnek érezte MOBIL1 után az övét.

Kétféle van, az alap meg a Sustina, utóbbi elvileg nagyon patent olaj, tisztán tartja a dugattyúkat meg a turbót, Csak az árban már Selenia.:D
Liquid2017-02-01 20:53:03 // 6354
1) üzemanyagszűrőt elég minden másodiknál
2) olajtéma, kényes ügy :) a Cartársak egy része (velem együtt) azt vallja, hogy miért kísérletezzünk, tegyük bele a gyár ajánlását, a másik fele pedig azt mondja az egy szar, és az XY sokkal jobb (TROLL ON hozzáteszem, soha nem tudnak egzakt érveket felhozni, mert nem is nagyon lehet :D TROLL OFF
Ha rám hallgatsz, akkor vagy maradsz a gyári ajánlásnál, vagy teszel bele olyat amilyet akarsz, csak megbelelő legyen (minden autóreszelő és boltos azt dicséri, ami neki olcsó, vagy nagy árréssel tudja adni, nagy respect a kivételeknek.
3) na eztet nem tudom
Azzurro2017-02-01 20:41:09 // 6353
Én is sok jót hallottam az Eneost-ról, de én Seléniát raknám bele. Nem érdemes kísérletezni vele! Nem sokat takarítasz meg vele pénzileg ha mondjuk évente egyszer cserélsz olajat, de akkor sem ha 2x. Szóval ad meg neki ami jár. :-)
Bombi2017-02-01 16:59:35 // 6352
Sziasztok!

Olajcsere előtt állok,lenne pár kérdésem/kíváncsiságom:

1. Üzemanyagszűrőt elég minden második olajcserekor cserélni?
2. Csakis a Selenia 5W30-as jöhet szóba vagy lehet esetleg más is? Nekem az Eneost nagyon dicsérik.
3. Lustaság fél egészség alapon megkérdezném: 159; 1,9 JTD 8v-ben hol keressem az olajszűrőt? ( egy hónapja van meg a kocsi,nem másztunk még be alá )
Dévid2017-01-03 17:19:08 // 6351
Offosoknál én is MANN és Hengst szűrőket rendelek, meg 5W-50 olajat, az Alfámba meg az kerül, amit a szerelőm rendel bele. :)
Piritu2017-01-03 15:12:45 // 6350
Így van :-)
VV62017-01-03 11:16:17 // 6349
Ja, mondjuk az lehet... :))
Kazes☻2017-01-03 10:48:16 // 6348
Nyilván ezért tette idézőjelbe... :-P
VV62017-01-03 10:42:21 // 6347
Piritu, elolvastad te ezt a tesztet? Mi abban a teszt, hogy RÁNÉZÉSRE mondják meg, melyik a jó?
Piritu2017-01-03 07:11:38 // 6346
Olajszűrő "teszt" - klatty
Piritu2017-01-02 19:52:10 // 6345
A 10W60-as olajjal semmiféle bemelegedési probléma sincs, pár százezret mentem és megyek is a mai napig vele. A neten sok mindent olvashatsz, aki 5W40-et ajánl, azt kérdezd meg, hogy hány százezret ment vele ami alapján tanácsol és ha a te motorodnak baja lesz állja-e a költségeket.
Piritu2017-01-02 19:49:26 // 6344
Keresd Ofi-t itt az oldalon, ő komplett szettet tud adni a cserékhez. Olajat is tud, szigorúan 10W60 (Selenia Racing), mert a vezérműtengely bütykei bánhatják.
A váltódban is célszerű cserélni az olajat.
kapustomi152017-01-02 16:27:19 // 6343
En is ugy olvastam csak valahol olvastam hogy nehezen melegszik be 10w-60 olaj es valahol ajanlattak a 5w-40 olajat,Mivel sokat nemfogok vele jarni a munkam miat ezert nemtudok donteni...hetente 20-30km meg 3-szor egy evbe Cseorszag -Ukrajna oda vissza
Dévid2017-01-02 15:56:41 // 6342
Azt ol astam, a jts igényli a 10w-60 viszkozitású olajat, évente, vagy 10.000 km-enként szokták cserélni.
A többiben nem tudok nyilatkozni, jts blokkos autóm nincs és nem is volt.
kapustomi152017-01-02 15:50:46 // 6341
Meg annyi hogy evente 5000-8000km fogok menni vele!!!!!
kapustomi152017-01-02 15:47:46 // 6340
Sziasztok lecsives segitsetek!!!
Jovo heten fogom az elso szervizemet elvegezni!!!
Milyen olajat,vezerlest,valtoolajat,szuroket vegyek es honnan vegyem me sajnos Cseorszagba fogom elvegezni a szervizt!!!
Alfa Romeo 156 2.0jts 2002 evjarat 131000km allasal kell a valto olajat cserelni vagy meg maradhat???
Koszonom a valaszokat!!!
Beló2016-12-02 14:08:15 // 6339
Ez kétliteres, a műanyag meg egyliteres!
Liquid2016-12-02 13:57:51 // 6338
Létezik még ilyen fém 5 literes? Úgy tudtam csak az 1-2L-esben van fémdobozos.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak