Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Wolf2017-06-28 12:15:50 // 52872
Szerintem bluetooth kütyü nem engedi ablakokat működni mikor bent van slotban. Nekem sem mennek ablakok mikor bent van. Én is torque t használom.
147 ben kilométer óra hőfokmérő, sőt talán egyik műszer sem mutat semmit, viszont torque igen. Egyszer mentem így vele, nagyon para :)
Lehet valami szoftveres tiltás a dologban.
Liquid2017-06-28 10:47:37 // 52871
az komoly :)
Kábelessel még nem volt gondom soha.
Wolf2017-06-28 08:21:25 // 52870
Mayday!
147 1.9 jtd 16v
Kicseréltem levegőszűrőt. Háromszor szedtem ki, vissza be, de ugyanúgy kilátszik burkolat közt a házból levegőszűrő narancs gumija.(a felső illesztésnél. Alul mindháromszor tökéletesen záródik)
Megnéztem, olyan nagyon nem is tudna rámenni, mégsem gondolom, hogy így kell lennie.
Ebből blogbejegyzés lesz, már látom.
mgeri762017-06-28 05:31:04 // 52869
A cél az lenne hogy ne okozzon gondot se gyujtáskapcsolo csere se semmilyen elektromos alkatrész cseréje. Bármit keljen összetanitani bármivel.
mgeri762017-06-28 05:27:59 // 52868
Pár éve vettem egy kábelkészletet. Van egy kábel + három különbözö szinü adapterkábel hozzá. Ugyanakkor van egy kis kék bluetoosos adapterem is . Ez utobbit használom jelenleg egy torque nevü applikácioval de nem az igazi. Egyrészt kicsit játéknak tünik és llandoan kb fél másodperces késésben van a valosághoz képest.
Ráadásul eddig 2X csinált problémát a járgányban. Elsö : hibaüzenetek kiolvasása után nem tudtam az ablakokat se fel se le huzni. 2. A müszerfalon inditás után világitva maradt az abs esp és a kézifékkar visszajelzö lámpája.
Miután kihuztam az adaptert és ujrainditottam a vasat minden hiba megszünt

Szeretném nagyon alaposan átnézni a járgányt mert vásárlás után nagyokat szivtam az elektronikával és van egy olyan gyanum, hogy a gép legalább 3 járgánybol van összerakva amik közül az egyik diesel volt (enyém 1,6 benzin 77paci)

Eddig a legfurább hibaüzenetem ez volt : az izzitorendszer hibás, viz van az üzemanyag szüröben.
Ezzel csak az az egy gond van, hogy 1,6 benzin a járgány szoval nincs tul sok izzitogyerty a benne :D
Liquid2017-06-27 22:51:47 // 52867
A 147-hez KKL kábel kell alapvetően.
Két alternatíva van:
1) kapcsolós KKL kábel, ez mindenre jó.
2) sima KKL + egy adapter készlet
A második tán kicsivel drágább, ellenben, bármely más vezérlőhöz is jó(lesz)
A Wifis, bluetoothos cuccokat nem szeretem, mert a csatlakozás maga is egy hibalehetőség, viszont ha nem laptoppal birizgálod akkor nem jó az USB.
Szerintem a tuti, az USB-s egy MES-sel.
Nekem van szinte mindenem :)
mgeri762017-06-27 22:37:09 // 52866
Ismét mes kérdés :)

A progi rengeteg eszközzel tud kapcsolodni a járgányhoz. Kábeles, wifi stb eszközökkel. Szerintetek melyik a legjobb és miért. Kábelböl kié a legtutibb ? Wifi , blue közül névszerint melyik a tuti ?
Lusta772017-06-27 19:26:56 // 52865
Sziasztok!

Tudja valaki hogy a vezérlés hibát bedobja hibakódként a vas ha egy fog el van csúszva?
166 2.4
Köszönöm az értelmes válaszokat előre is!
mgeri762017-06-27 18:46:12 // 52864
A multiecuescan oldalan 50 euroert hirdetik a full verziot 1 epre es 250 ert sok gepre + van ott egy FESmobile nevü extra. az mire jo? Erdemes letölteni ?
A blogod merre talalom ?

alfa 147 hez es fiat doublo 1,9 JTD hez szeretnem haszalni.

Az oldal irja, hogy win 10 alatt is fut. Bluetoosos adapterrel is lehet hasznalni vagy csak kabellel müködik?
Revitox2017-06-27 15:57:04 // 52863
Köszönöm ez elég jól hangzik. :)
Már csak egy akna kell :D
A cső már kész van.
Csabo222017-06-27 13:07:17 // 52862
Mogyoród, gödöllői út, Mácsik Dénes.
Szépen fúj, minőségi anyagokkal. Jó ár/érték arány de mint minden szakival célszerű mindent alaposan előre megbeszélni.
Csabo222017-06-27 13:02:36 // 52861
Helo
Megéri a teljes verzió az árát ha komolyabban foglalkozol a kocsival.
Az automata ablak feltekerés nem annyira 1szerű, le van írva az 1ik blogomban a menete, de full mes (is) kell hozzá.
earbash2017-06-27 11:13:54 // 52860
Sziasztok!

Vác és vonzáskörzetében tudna valaki ajánlani ügyes kezű fényezőt?

Köszönöm! :)
fazek2017-06-26 23:27:11 // 52859
Nekem használt a klíma hűtő kifujatása,de nem kellett levenni a lököst. Az alsó motorvédő burkolatot kell csak leszedni,és nem árt ha van szerelőakna. Fogtam egy 50cm hosszú kb 15mm átmérőjű csövet, az egyik végét kalapáccsal összelapítottam majd vágtam rá hosszirányban egy kb 2 cm-es rést. A cső másik végére dugtam a kompresszor tömlőjét. Így ez már befért a két hűtő közé alulról, és előre fele kifujattam a rengeteg koszt. Azóta sokkal jobban hűt a klímám,bár még mindíg nem az igazi. Most 7,5 fokos levegőt fúj. Takarítás előtt 14 volt. Egy próbát megér.
Revitox2017-06-26 22:46:10 // 52858
Nah ezt holnap megnézem. Azt tudom h elindulni elindul, nyomja is a hideget, de kb 5-10 perc után csak meleget nyomja.
mgeri762017-06-26 22:27:02 // 52857
A lkimakompressor üzem közben kapcsol? A kuplung kereknel hallani is es latni is lehet a ki / be kapcsolasokat
Ha indulasnal bekapcsol, majd kicsit kesöbb ki aztan többet nem akkor lehet nyomaserzekelö szelep hiba
Revitox2017-06-26 21:40:23 // 52856
Az megtörtént. Nem szivárog...
Ez volt az első tippem, hogy elszelet. De nem.
mgeri762017-06-26 21:34:47 // 52855
Szerintem keves a gaz a rendszerben. Töltesd fel es jo lesz
Revitox2017-06-26 21:30:52 // 52854
Lenne kérdésem.
A légkondi radiátorhoz szeretnék eljutni annyira, hogy megnézzem mennyire koszolódik v koszos. Lehet ezért nem dolgozik a légkondim rendesen.
Az addig oké h első löki lejön. Itt már be lehet látni a két radiátor közé? Vagy le kell szednem a zárhidat is?
Tudatom ki van h nem üzemel rendesen.
1-3 fokozatig hűt egy darabig és szép lassan átvált melegre.
Ha egyből full aut-ra teszem kis hideg és egyből tolja a meleget (kül hőt)
Mint minden kondis autó alatt tócsa szokott lenni idő után ugye a lecsapódás miatt. Nekem nincs. Arra gondolok és az itt lévő tipp alapján h nem hűl a radiátor és nem tud dolgozni a kompresszor. Legalább is bízom benne h csak ez a baja.
Ezért kukkantanék be a radiátorok közé.
mgeri762017-06-26 21:03:29 // 52853
Sziasztok!

Olyanokat keresek akiknek van tapasztalautk a Multiecuescan progi fizetös valtozataval.

Milyen tapasztalatok vannak vele? Mennyire hejtallo, hogy mindent tud ami alfaval kapcsolatos? diagnosztikatol, hibakodtörlesig , a kulcshoz tanitas meg a többi nyalanksag amikkel jatszani lehet . Mint pl : megtanitani a kulcsomat, hogy ne csak az ablakot nyissa ha sokaig nyomvatartom az ajtonyito gombjat, hanem mondjuk bezarni is tudja az ablakokat.

Minden infot elörre is köszönök . itt is vagy a 76mgeri@gmail.com mailon.
atis_166jtd2017-06-26 08:30:12 // 52852
Ha van progitok akkor nézzétek meg a kért és a mért rail nyomást. Ha nagyon eltérő lehet még a tankban a szűrő a szivattyú elött. Istenien tud szivatni.
Coyote2017-06-26 06:27:17 // 52851
Szerintem a túrbó a hibás, de sok minden produkálhat ilyet. Mézd végig a vákum csöveket, turbó geometria, magasnyomású, nyomás szabályzó....
Ha esetleg az is előfordúl, hogy jobban kormol ilyenkor akkor tuti hogy túrbó gond.
Egyébként meg próbáljátok ki legközelebb, hogy ha belassít megint, váltó ki üresbe majd egy fokozat vissza aztán újra vissza oda ahol volt. Nekem ez anno a 166-nál bejött. Így nem kell leállítani menet közbe.
marci912017-06-26 00:03:01 // 52850
Sziasztok!
A minap tapasztaltam, hogy a 2 éve cserélt Birth gyártmányú stabilizátor rúd szilentek teljesen kivannak.

Ki milyen gyártmányt ajánlana ár-érték arányban, ami nem repedezik szét ilyen hamar? Érdemes cserélni a másik két bentebb fekvő szilentet is? Köszönöm!
Liquid2017-06-25 22:57:01 // 52849
Sziasztok!
Egy újdonsült Alfás cimbim küzd egy fura vészprogramra-ugrós problémával.
Alfa 159 1.9 16V 2008. Megkergetés után cammogós menet, vagy épp lámpánál állás, majd hirtelen padló, vagy határozott indulás/gyorsítás. Na ekkor vészprogram és P0091-es hiba. (Invalid signal). Újraindítás után minden rendben, de relatíve fixen előidézhető.
Találkozott már valaki ilyennel?
Elvileg történt olajcsere, gázolajszűrővel együtt.
Mi az amit lehetne megfigyelni. A leírás alapján nem teljesen egyértelmű (számomra) mi lehet a gond. Gyanítom, hogy a nyomásszabályzó, de lehet hogy ez csak a látszat?
Köszi előre is!
Tommaso 1472017-06-25 21:55:01 // 52848
Szia!

Köszi az útbaigazítást!

Az az igazság egy ismerősöm, aki autóalkatrészekkel foglalkozik nem javasolta a felújítást. Azt mondta jobban járok egy használt, de gyári k.művel.

Én otthon nem szeretk bütykölni se féket, se kormányt, meg megmondom őszintén időm sincs rá.

Így ráírok még Csöri, biztosan Ő is tud valami okosat mondani :-)

Köszi mégegyszer :-)
Csabo222017-06-24 14:22:12 // 52847
Ciao

Meg kéne kukkantani a mostani kormánymű cikkszámát, és az alapján keresni másikat.

A MY2002 utáni 156-ba sztem már jó a 147/GT kormánymű is. sajna az eper nem hozza egyértelműen melyik motorváltozatba jók az egyes kormányművek. vagy csak a csövek variálásával lehet kompatibilissé tenni azt amit az eper nem sorol fel.
Bontottból olyat keresnék ami németeknél futott, és nem sokat. Az olasz lutribb. lényeg, h ne lógjon a tengely. Van 1 kormányművem, de félretettem magamnak és nem nagyon adnám el (2-t már eladtam 12e ft körüli áron). viszont van itt Amore-n 1 tag aki újitott fel otthon kormányművet, érdemes lehet megkeresni a blogját.
atis_166jtd2017-06-23 22:04:08 // 52846
Nem lehet hogy a főtengely szíjtárcsa szakadt szét? Én ott kezdeném először. Ne azt nézdhogy a szíj rajta van, hanem oldalról nézd meg hogy áll, esetleg próbáld meg megforgatni.
Piritu2017-06-23 22:03:19 // 52845
Első körben javasolnám az Amorén folyamatosan alkatrészt hirdetőket megkérdezni...
1 2 3
Kisvuk2017-06-23 21:21:01 // 52844
Sziasztok !

Mai szerelésemnél eltörött a 146-nak a bal hátsó ABS jeladója. Ha valaki tud beszerzésben segíteni kérem írjon, esetleg ha valakinek van bontott ?! . Előre is köszi !
Üdv, Pisti
GreenArrow2017-06-23 14:51:57 // 52843
Sziasztok!

Tegnap délután hazaértem a kocsival (1.9 JTD), leállítás után 1-2 másodpercig fura búgó hang jött a motortérből, mintha még valami forogna. Este el akartam indulni, nehezen indult, majd úgy csattogott, mintha ki akarna szakadni minden henger, így gyorsan leállítottam és utána az összes óramutató el kezdett táncolni, mint mikor az akksi szar. Hagytam reggelig, megpróbáltam indítani, de már nem indult. Mi a retek van ezzel a...mostmár ki kell mondanom...hulladékkal?
Tommaso 1472017-06-22 21:23:23 // 52842
Üdv!

Kormányművet kéne cserélnünk a 156-ban (2005. 1.9 JTDm 16V)

Leginkább a bontottal szemezgetek, kérdésem mire figyeljek oda?

Bármilyen motorral szerelt , bármilyen évjáratú 156 kormánymű jó?

Más típussal azonos e, pl 147?

Ha valakinek van, és jó is ne tartsa magában :-)

Köszi
mgeri762017-06-21 22:11:56 // 52841
Sziasztok!
Vezermüszij cserenel az elsö dugattyut milyen pozicioba kell allitani? Total felsö holtpont vagy valami mas mertekre?
PistaFR2017-06-21 20:41:25 // 52840
Gondolom a gyári gép tud ilyet olvasni, de talán a MES is. Ha a klímavezérlőhöz tudsz csatlakozni, ott lehet, hogy le lehet kérdezni.
TS2017-06-21 19:24:41 // 52839
Üdv.
Olyan cartársat vagy szerelőt(esetleg a kettő együtt:)) keresek aki szét tudná nekem rámolni a vasat szívócsatorna tisztításhoz,ill.szívósor cseréhez.2.4 -ről van szó.A vezérlést kellene szétbontani,nagynyomású pumpát kivenni,szívósort levenni.A bontás része nekem is menne,az összerakással lennének gondjaim.Félek,úgy járnék mint mikor suhanc koromban a simsont berheltük a haverokkal.Mindig maradt egy kosár alkatrész:))Szóval,viccet félretéve,a dióhéj szóráshoz mindenem megvan elviekben,ezt mindenképp magam szeretném elvégezni.Sajnos aki szétszedte volna,lemondta,így most mást kell keresnem.A helyszín lényegtelen,bárhová elviszem,viszont csak hétvégén menne.Ha valalaki szereti a kihívást,vagy ismer olyat,és még szakmai ismerettel is rendelkezik,azt légyszi jelezzétek felém.Köszi
marci912017-06-21 14:46:18 // 52838
Köszönöm a tippet!
Az AC-t mindig megvárom, vigyázok a járgányra nagyon :) Második indításra már szépen jár, hidegen persze némileg erőtlenebb, de nem is szoktam hajtani úgy, meg szerintem ez normális jelenség. Amikor beindul legelőször hidegen, akkor van, hogy próbálok gázt adni, de akkor kabócázva jár, majd lefullad. Második indításra már tökéletes. Ez rendszeresen megtörténik. 2000-es évjáratú 146 amúgy a járgány.
pettinke2017-06-21 14:13:56 // 52837
meg kell nézni MES-el, hogy éppen mit mond a motorvezérlő a klímának:
Tompi2017-06-21 13:47:15 // 52836
Köszönöm a gyors választ, műszerrel lett megnézve a klíma, gázmennyiség, nyomás rendben, a szerelő szerint nem a magas nyomás a gond.
Ha a motorvezérlő garázdálkodik, azt hogyan lehet a legegyszerűbben kideríteni?
PistaFR2017-06-20 18:18:15 // 52835
A nyomás értékek hogy alakulnak közben? A venti megy? A gáz mennyiség pontos? A nyomáskapcsoló(k)nál ellenőrizném először, ha klímás műszer nincs épp kéznél. A 156-ban nem tudom, hogy 1 vagy 2 van-e, és lusta vagyok most lemenni megnézni (bocsi). A magas oldalon biztos van, az felel a venti kapcsolásért, és egy határértéknél (25-30bar) az is tilt le. Ezt kellene méregetni próba közben, meg persze kideríteni előtte, hogy melyik vezeték mire való. Persze klímás nyomásmérőkkel ezt meg lehet spórolni. Ha magas nyomásra tilt le, az több ok miatt lehet, túltöltés, venti hiba és leragadó kompresszor lökethossz szabályzás talán a leggyakoribb.

A motorvezérlő is bele tud amúgy szerintem nyúlni a klímába, erős a gynúm, hogy alapjárat alatti fordulat esetén letiltja például, hogy a lefulladni készülő motort tehermentesítse. Ezt továbbgondolva lehet más szituáció is, amikor letiltja, de én még nem találkoztam ilyennel. A klímás vonalon indulnék el, ha a fentebb említett dolgokat esetleg nem ellenőrizte még a szerelőd.
Tompi2017-06-20 15:08:02 // 52834
Sziasztok, van valakinek ötlete esetleg a következő klíma-problémára:
Klíma alapjáraton működik, hűt rendesen. Gázadásra valami lekapcsolja a klímakompresszort, majd véletlenszerűen (1-10 perc múlva) újraindul. Ami kiderült már, hogy egyszerűen nem kap áramot. A klímaszerelőm még nem látott ilyet, kábelek, relé kb. ép. Az autó Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16V, nem mai gyerek :)

Egyrészt csodálatosnak tartom, hogy már 10 éve ilyen komoly előzés-segítő rendszert dolgoztak ki Olaszországban, másrészt viszont nem tetszik, mert ebben a melegben pont hogy sietek mindig haza, ahhoz meg kell a gázpedál :P
Így arra jutottam, hogy megoldást keresek :) Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez, vagy hogyan lehetne fényt deríteni rá? Nyilván most villamosságis fog ránézni, de szerintem sötétben tapogatózás lesz. Van értelme esetleg számítógépre kötni?
Köszönöm a segítséget előre is :)
Liquid2017-06-20 15:03:10 // 52833
Nekem nem volt ilyen gondom sose. az első leállás után minden normális? Úgy értem sehol fulladás, erőtlenség, torpanás ilyesmi?
"OBD kiolvasásnál nem volt semmi jelenség" - ez azt jelenti, hogy nincs hiba a tárolóban?
Üzemanyagszűrő a 146-nál nemtom sajna hogy van, a 156-nál nincs külön, csak a szivattyúnál.
De nem hiszem hogy ilyen gondja lenne.
Lehet hülyeség (majd megmondják a többiek), de esetleg azt próbád meg, hogy gyújtásnál, várd meg amíg elhallgat az AC, lehet hogy nincs elég cucc neki, mert visszafolyt a tankba. Bár, ilyen esetben nehezen indulna.
Kazes☻2017-06-20 14:34:45 // 52832
Szvsz gyakorlatilag mindenki... akinek van-volt Ts-e... :)


Benzin szűrőt meg hátul a tanknál , meg a tankban is láttam már... attól függ milyen típus. ;)
marci912017-06-20 14:12:23 // 52831
Illetve még egy kérdésem lenne. Twin Sparknál hol van a benzinszűrő? :)
marci912017-06-20 13:52:02 // 52830
Sziasztok!
Ti találkoztatok már 1.6 Twin Spark-nál azzal a jelenséggel, hogy első hidegindításnál beindul a motor, de rögtön mintha elveszítené az alapjáratot és leáll. A következő indításnál viszont már tökéletes. Egyre gyakrabban jelentkezik ez a történet. OBD kiolvasásnál nem volt semmi jelenség.
Köszönöm!
Levee156SW2017-06-19 06:51:24 // 52829
Szia,
a szuro 25.000-el ezelott lett cserelve,mikor megvettem,es folyamatosan OMV/Mol premiumot tankolok.
Az auto allhatott elotte kb. ket evet-az gyanus is volt hangok alapjan,hogy vmifele lerakodast probal kidolgozni magabol a nagynyomasu rendszer,de az egy ideje mar ugy tunt,sikerult neki.
Eloadat kiolvasasara alkalmas OBD hardver/szoftver egyelore nem allt rendelkezesre.
Zozo852017-06-18 23:47:25 // 52828
Sziasztok
156 1.6ts úgy néz ki eszi az olajat...pontosan nem tudom még mennyit. 180ezer van az autóba.
Szelepszár szimering csere jutott eszembe elsőnek de majd keresek valakit kompressziómérésre.
Szelepszár szimering cserénél mennyi a munkadíj?
Köszönöm
Kazes☻2017-06-18 13:24:22 // 52827
Üzemanyag rendszer rendben... pl. benzinszűrő...?! :-)
Levee156SW2017-06-18 12:02:21 // 52826
Sziasztok,

megkapta az autó a gyàri NGK gyertyasort, de nem sokkal lett jobb a helyzet-gyújtáskimaradásokat kevésbé produkál, de menni szinte egyáltalán nen akar (talan ha a menes fele megvan...).
Sikerült hibakódot is olvasni:P1670
Interneten keresgélve ez gyártóspecifukus kód,de itt leginkább üzemanyagellátásra-benzintanki pumpa vagy magasnyomasu szabalyzo utalhat.
Az a vicces,hogy egyik pilkanatrol a masikra produkalta markansan a hibat,a kezdetektol csak az alapjarati kimaradasokat es a 4000 feletti halodast mutatta.
Valakinek valami konkretabb tipp,vagy esettanulmany?
2.0 JTS (156)
Koszonett:L
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2017-06-18 10:13:19 // 52825
Üdv uraim!

Egy kis csemege 159 tulajoknak, már akinek nincs meg 😉
Zozo852017-06-17 18:00:54 // 52824

Sziasztok

Fényez valaki a linkelt színnel?
Lámpamosó fedelet szeretnék színre fújatni.
tarilaci2017-06-17 11:24:41 // 52823
Szia. Az is meg lesz a jövő héten, de gondoltam talán volt már hasonló másnak.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak