Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

janikiraly2017-02-23 18:48:50 // 52490
Sziasztok!

Nem hagyott nyugodni a dolog, csináltam egy grafikont rpm-ről és turbónyomásról (mért és várt). Német Misi műhelyével beszéltem telefonon, sajnos nem tudnak vállalni, csak 3 hét múlva szerelést. Ami a grafikonon látható, hogy alacsony fordulaton nem tölt eléggé, magas fordulaton túltölt a turbó (ezért is jelez be az ECU), legalább is a mért adatok szerint. Ugyanúgy P0235 hibát rögzít. Kérdésem, hogy a turbónyomás-vezérlő szolenoiddal lehet-e a baj, vagy a MAP fáradt el az idők során szerintetek?

Köszi előre is a segítséget!

Kazes☻2017-02-22 19:30:06 // 52489
Cartársak!

A Ts gyújtótrafó az egy, tehát u.a. az 1.6 és a 2.0 is, vagy van köztük különbség? Ugye nincs?! :)

Thx!
norbi19922017-02-22 14:47:17 // 52488
Hétvégi szerviz motyók + váltóolaj ami lemaradt a képről de azt is cseréljük ;)

145.000 km 2005 147 1.6 rettenet 120hp :)
earbash2017-02-21 18:42:33 // 52487
Köszönöm szépen!
Csabo222017-02-21 18:23:03 // 52486
Szia

Ne haragudj meg a kérdésért, de városi közlekedésre minek kell JTD, ami telekormolja a levegőt amit az emberek belélegeznek?
Városban nem fog kevesebbet fogyasztani a benzinesnél. najó, lehet 1-2 literrel kevesebbet, de azt a nyereséget rá fogod forditani szervizköltségben.
2006-tól előirás a DPF európában, szóval szinte biztos, h van benne (hacsak nem szedték már ki)
Béci2017-02-21 11:47:30 // 52484
Dunakeszi nincs olyan messze: Német Misi
janikiraly2017-02-21 09:37:14 // 52483
Sziasztok!

Szerelőt keresek Hatvan-Nagykáta-Jászberény környékén, aki ért a 156-os diesel Alfakhoz. A problémám: P0235 hiba, 3000-es fordulatnál íródik be, erősebb gyorsításkor, szinte minden alkalommal kigyullad a motorhiba izzó. MAF, MAP tisztítva, de ugyanaz a hiba. Gyanítom, hogy szolenoid lesz, de nem szeretném potyára megvenni. Az autó 17000km óta van nálam, nem úgy megy, mint ahogy 115 lónak kéne. Diagnosztikám van, tudok grafikont csinálni, ha az segít a hiba megállapításában. Más: szeretném az EGR-t ledugózni, és kiirattatni az ECU-ból, valamint a szívórészt kitisztíttatni, utóbbi kettőhöz kérnék segítséget. Az autót napi szinten használom, ezért olyas valakit keresek, aki gyorsan és precízen dolgozik.

Köszi előre is a segítséget!
earbash2017-02-21 09:07:04 // 52482
Sziasztok!

Főként Vác vonzáskörzetében, esetleg Rétság-Balassagyarmat felé tudnátok ajánlani Alfa szívű autószerelőt akire bátran rábízhatnám az autómat? Köszönöm! :)
gecsa2017-02-20 17:43:46 // 52481
teljesítménycsökkenés szolídabb lett,de még van. fogyasztás is javult,de 10 alá nem megy soft üzemmódban sem. alapjárat ingadozása megmaradt. a csere előttre jött egy kopogás szenzor 1, és egy 2 hiba is. lámpát egyik sem gyújtott.
Föckös2017-02-20 10:25:18 // 52480
egyszerű feladat részecske szűrő mentesíteni.
147ben és GTben is volt részecskeszűrős változat
Liquid2017-02-19 23:38:26 // 52479
A 159 előtti modellek nem részecskeszűrősek.
Rolee462017-02-19 22:56:00 // 52478
Koszi szepen😉! VaG Cartarsunk tipje bejott,az ules alatti csatik lettek megigazitva es jo lett😊😚
Anti642017-02-19 19:44:07 // 52477
Sziasztok.
Alfa 147 2006 évjárat 1.9jtd 150 pacis szerintetek részecskeszűrős vagy nem? Mivel főleg városban járok és havi 1x csak 200 km-es hosszú utat, így elkerülném a problémákat.
Bár egy 159-es 1.9jtd 2007 136 lovas jobban tetszene, de abban már biztos van részecskeszűrő. Aki ismeri ezeket a típusokat, megköszönném, ha megnyugtatna, kiokosítana. köszi
pettinke2017-02-19 16:00:24 // 52476
AH turbo, Dunakeszi
Levee156SW2017-02-19 13:02:35 // 52475
Szia,
hat roviden:jo esellyel felultel a szoporollerre. :)

Bovebben: katalizator(ok) utani lambda szonda(k) szerint a katalizator hatasfok elegtelen.

Cselekvesi folyamat/terv:
-Hibakod kiutese
-kartergazlecsapato beepitese (kozvetlen befecskendezeses motornal nem is ertem,hogy hagyhattak ki)
-injektortisztito (5000 km-enkenti ismetlessel,de ha eddig hanyagolva volt,akar minden masodik tankhoz, 4-5 alkalommal),es persze csak omv vagy mol premiumbenzin(Bekebeli 98-asok(Agip,Lukoil) ritkak erre,de a-masik :D- hobbiauto klasszik ladaszaga alapjan nem annyira kedvelne-nagyon "olajos")

-katalizator elotti szondak kabeleinek leforrasztasa(nem kotelezo,csak a biztonsag kedveert)

Itt tartok most. Ami meg jön:

-szivooldal diohejszoratasa-ha mar ott jarok,injektorok bevizsgalasa,szukseg szerinti gatyaba razasa (4 injektortomitesnyi anyaggal 130e-t mondtak ra Novothek-tehat ha csak takaritani kell)
-ha meg ezutan is visszairja a kodot,muszakiig lambda faker katalizator utanra,muszakira uj (utangyartott,de gyarto Alfa jovahagyottt katalizator)

Udv: :Levee:
Rolee19862017-02-19 07:27:33 // 52474
Hi! Katalizátor hibakód szerintem.
deportivo2017-02-18 21:08:05 // 52473
Sziasztok! Az egyik ismerősömnek kezd tönkremenni a turbója (159). Az lenne a tiszteletteljes kérdésem, hogy valaki tud e ajánlani jó szakembert aki turbó javítással foglalkozik? Akivel már dolgoztatok.
AlfaRemény2017-02-18 11:46:37 // 52472
Sziasztok,

Az alábbi üzenetet dobda a 156sw JTS: P0430. Megnéztem mit jelent, de számomra az nem mondd semmit, ötlet Cartársak?
Császár1472017-02-18 09:51:09 // 52471
Császár1472017-02-18 09:49:37 // 52470
Melyik az üzemanyag szivattyú relé,ha tudná valaki?
Császár1472017-02-18 09:47:56 // 52469
Üdv mindenkinek!
147-es Alfa (1.6 ts 120 le)
Hiba jelensége az,hogy melegen nem indul be hiába önindítózok,de viszont tolásra melegen is könnyen beindul.Eltelik 15-20 perc és utána önindítózva is rögtön indul.Ha valaki tudna ötletet adni megköszönném!!Én az üzemeanyag szivattyú reléjére gondolok,hogy felmelegszik és azért szórakozik.A szivattyú biztos,hogy jó mert menet közben sosem áll meg az autó és ha rossz lenne hidegen sem indulna.
atis_166jtd2017-02-15 06:32:52 // 52468
Valószínű hogy a szívócsőben lévő csappantyú lesz a baja. Nem állandó hiba. Töröld ki és figyelni kell visszajön e.
csoki1592017-02-14 21:09:14 // 52467
Sziasztok!
Ezt a hibakódot olvastuk ki az autóból: P2004

Ha esetleg talàlkozott màr valaki ilyennel vagy valaki tudna segíteni a hiba megoldàsàban, ne tartsa magàban! Előre is köszi!!
Zsoltikj2017-02-13 23:35:52 // 52466
Nekem a 155ön az alapjárat ingadozást, (rendszeres shell-en történö tankolás után) mindenféle prémium sallangtól mentes 98-as tankolása oldotta meg, amiota ott tankolok 98-ast, (7 kuttal rendelkezö kis cég) azota megszünt az alapjárat ingadozásom
CSI2017-02-13 22:32:44 // 52465
Köszi a tippet! Végül is...:) Próba cseresznye! :) Ha bejön a tipped, akkor vendégem vagy egy bambira! :D
Levee156SW2017-02-13 22:27:25 // 52464
Hat a Shell mondjuk tobbek egybehangzoja(+sajat tapasztalat) szerint is masszivan marketingbenzin - de ha meg el is fogadnank premiumnak (ami egy OMV Maxxmotion 100-ra,vagy egy MOL Evoneora(!) sokkal inkabb all-de ezeket is kb. a masodik tank vegere erezni),egy injektortisztitos kura akkor is olyat tud dobni a helyzeten,mintha egy masik auto lenne (igaz,nekem ellustult, -de mar ebredezo :)- korai JTS van).
1400-1900 ft nem penz erte,es artani biztos nem fog.
Levee156SW2017-02-13 22:12:12 // 52463
Csak szornyubbnel szornyubb dolgok jutnak eszembe,ugyhogy inkabb nem. :) Majd jon,akivel mar volt pont ez,es leirja a tutit. :)
(Hogy akkor egyaltalan minek szolok hozza? Mert nekem is JTS van...)
CSI2017-02-13 21:59:04 // 52462
Köszönöm! Üzemanyagszűrő nincs benne! :P Minden más cserélve lett, ahogy írtad is. Megvétel után Shell V-Power Racing 100-at tankoltam bele, és kikormoltuk 140-170 km/h-val. :) Elvileg nem kontakthibásak, de futtában néztük át. Egyébként teljesen jól működik az autó. Selespeed system failure hibát akkor kaptam, amikor fékezés közben váltottam vissza...legalábbis, azt hiszem! :) 3-szor jelentkezett a probléma eddig, mindig kanyarban. Gondolom, ahogy csökkent a fordulatszám, visszaváltott az elektronika, amire ráváltottam. Sípolt egyet, bedobtam 2-esbe, aztán mentem tovább. Miután erre figyelek, nem történt hasonló.
Bízom benne, hogy semmi komoly.
Tomi1452017-02-13 21:07:23 // 52461
Sziasztok!
Adott egy 156 2.0 Jts alany
A gond az lenne vele hogy 2300-2800as fordulat között erős kerepelő hang jön a motorból. Alapjáraton illetve magasabb fordulaton nem hallható.
Tudnátok ötletet adni hogy mi lehet ez?
Levee156SW2017-02-13 20:04:53 // 52460
Hello,

mindenkepp egy injektortisztitos tankolassal (favoritom:STP)+benzinszurocserevel kezdenek,ha ennyit allt+ ha mar ott jarok,csontra kiszaritanam a tankot az esetleges viztol(bar a benzinben levo etanol fel kell vegye aprankent).
Ha azt mondod, a pillangoszelep (es az o jeladoja) nem huncutkodik,es a gyertyak/lambda szonda (ideertve a csatlakozo esetleges kkntakthibajat!) is tuti allapotuak, meg a Selespeed egyseg jut eszembe lehetosegkent-ahhoz nem ertek,ahogy sokan masok sem,de bizzunk benne kozosen,hogy nem amiatt lett leteve evekre. :)

(Felteszem,az egyeb szurok es folyadekok lettek cserelve megvetelkor azonmod.)
CSI2017-02-13 19:14:38 // 52459
Ciao! :)

1 hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy Alfa 147 Selespeednek! A boldogságomat némileg beárnyékolja, hogy a nagyon megkímélt állapotú kocsi (55ezer km, állítólag 2 évig garázsban állt a német tulajdonosánál) hidegen 1-es és 2-es fokozatban alacsony fordulaton úgy rángat, hogy majd' kiesek a kocsiból. Emellett az alapjárat picit ingadozik, dadog a motor. Ha megyek vele, majd rövid időre megállok, utána nem rángat, simán indul az autó, ha finoman adok gázt, és nem úgy viselkedik, mint aki most tanul vezetni. Még nem vittem el diagnosztikára. Légtömegmérő rendben volt, alapjárati motor rendben. Mi lehet a hiba? A két dolog összefügg? Lambda-szonda? Gyertya? Nem akarok mindent kicserélni, mire a hiba okára bukkanunk, ha nem muszáj! Köszi a segítséget!
gecsa2017-02-13 12:58:41 // 52458
nem a gyorshajtásra értettem, inkább a kanyarvadászat és a hirtelen terhelésváltásból adódó extra terhelésre.
atis_166jtd2017-02-13 08:45:05 // 52457
Gondolod mert diesel van nem hajtom? Muszály megjáratni a dugókat mert nem szereti hanagypapásan vezetek. Még a gyerek sem. Mindíg rám szól.
gecsa2017-02-12 23:05:04 // 52456
Én ki is használom az autó adottságait. 😉😁
Levee156SW2017-02-12 15:41:37 // 52455
Na,csak most latom,hogy arak nincsenek is benne az eredetj posztban- gecsa valasza zavart meg. :)

Akkor roviden: igen -motorterben szoktam vignettazni,mindig a kovetkezo csere idopkntjaval/km allasaval.
Levee156SW2017-02-12 15:38:47 // 52454
Szvsz. luxusfogyaszrasrol minek?
Ha mar azt kell nezegetni, mennyibe kerul, regen rossz.

Termeszetesen az ido/km. szerinti csereperiodusokat szamon tartom. (Epp jon egy olajcsere,ahogy kitavaszodik. :))
atis_166jtd2017-02-11 22:34:44 // 52453
Felső lengőkar? Frap tipusú 130 ezer van benne ja részt a 4-es úton. Csak szilentezni kellett 2-szer, a gömbfej hibátlan. Azt modják mire a szilent elszáll addigra a gömbfej is. Na de hányadik szilent?
gecsa2017-02-11 15:20:57 // 52452
Azt nem lehet megmondani. Erősen hasznalatfüggő. Nekem pl a felső lengőkarok rendre 40-50k körül mennek tönkre, pedig a legolcsóbb van benne. Mindenki más ilyen ötezrekről hadobál.
deejayy^147TS2017-02-11 14:56:07 // 52451
Az alap, csak az nem jelzi, mennyi idő van hátra a következőig :)
gecsa2017-02-11 12:36:00 // 52450
Köszi! Következő indításra megerkezett a lambda fűtés hibakód is.
gecsa2017-02-11 12:34:36 // 52449
Nekem a számlák vannak lefűzve.
pettinke2017-02-11 12:10:15 // 52448
Lambdaszonda.
deejayy^147TS2017-02-11 12:00:46 // 52447
Ti is vezettek ilyen listát?
gecsa2017-02-11 07:57:06 // 52446
Találóskérdés: alapjáratingadozást, fogyasztásnövekedést és teljesítményveszteséget okoz, mindezt hibakód nélkül, meleg motornál hatványozottan,mi az?
szv782017-02-08 20:33:30 // 52445
Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy 159-es gyári navigáció nem talál gps koordinátákat, ezért nem megy a navigáció. a navigáció szerviz menüjében a gps antenna ok-t jelez!
Valakinek valami megoldása?

Köszönöm
Viktor
JulesTS2017-02-08 20:26:36 // 52444
Én emiatt cseréltem övfeszítőt (övvel együtt), mert a csatlakozó szét-össze, meg a kontakt spray csak egy-egy hónapig volt elég. Így meg fél év múlva jött újra elő. Aztán a vezérlőnél húztam le a nagy csatlakozót és annak adtam kontakt spray-vel, azóta jó az övfeszítővel nem volt gond.
Még az utaslégzsák jött elő egyszer, de annak a csatlakozóját is megkontaktspray-ztem...
[k i z z o]2017-02-08 19:00:46 // 52443
Vezető oldali övfeszítő, körellenállás magas (3.42ohm a felső limit itt). Csatlakozó átmeneti ellenállása nőtt meg valószínű, nem tudom a GTVben hol van, ülés alatt szokott lenni, azt kell kicserélni, átsaruzni, vagy kivágni és direktbe forrasztani kevésbé elegánsan az előbbiek hiányában.
TDI752017-02-08 18:02:42 // 52442
Sziasztok!
Beírom ide is hátha...
Nincs valakinek fölösbe egy jól működő olajpumpája boxerhez?
boreat2017-02-06 19:29:54 // 52441
Sziasztok! Hátha találkozott ezzel valaki! 159 1,9 (150Le). Mai napon többszö előfordult, hogy a műszerfel közepén, chek engine oil felirat jelent meg. Nem sípolt. Utána semmi. Olaj maxon, hangja jó. Tipp??
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak