Erről Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója beszélt a Párizsi Autókiállításon az olasz Corriere Della Sera információi szerint. A napilap úgy tudja, hogy az új zászlóshajó műszaki alapjai a Maserati hasonló méretű modelljétől, a Ghiblitől érkeznek.
A döntés a műszaki tartalom (hátsókerék-meghajtás, 6 hengeres V motorok) ismeretében racionális, hiszen egyes Maseratik is a Bertone egykori gyárában készülnek majd Torino külvárosában. A pontos megjelenési dátum egyelőre nem ismert, szakértők 2014-re jósolják a premiert. Egyesek nem lepődnének meg, ha feltámasztanák a 164-es kódnevet az Alfánál, de az Alfetta is szóba került már.
Az AutoEdizione szerdán azt írta, hogy a Fiat-Chrysler új, hátsókerekes padlólemez tervezését jelentette be, amely a felsőközép-kategóriás, és a feletti járművek alapját adná, így a Ghibli, és a vele rokonságban álló 166-utódét is. Ezzel együtt azonban a Giuliával kapcsolatban ismét felerősödtek az elsőkerék-meghajtásról szóló pletykák.