Rendelhetővé vált a Stelvio Quadrifoglio

2017-11-02  Tedi
Rendelhetővé vált a Stelvio Quadrifoglio, ára várhatóan 27-28 millió forint körül alakulhat Magyarországon.
Hírek >> 2017  

Az Alfa Romeo tájékoztatása szerint a Stelvio QV-ba ugyanaz a 2,9 literes, biturbo hathengeres motor kerül, mint a Giulia QV-be, legnagyobb teljesítménye 510 lóerő, nyomatéka pedig 600 Nm 2500 és 5000 közötti fordulaton. A csak automata váltóval elérhető QV-ben a ZF egység 150 milliszekundumon belül végzi a váltást Race üzemmódban, ennek is köszönhetően a Stelvio QV 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebességre pedig 283 kilométer óránként.

A mechanika további része is jól ismert már a Stelviókból: a Torque Vectoring-os, nyomatékelosztós összkerékmeghajtási rendszer viszi át a motor bődületes erejét az útra. Ebben két különálló kuplung dolgozik, így tud külböző mértékű erőt továbbítani az egyes kerekekhez. Ez a rendszer ugyanaz, mint amit korábban már az Opening Editionben és a Giulia Velocében is tapasztaltunk: alapvetően hátul hajt, és csúszás esetén visz előre maximum 50 százalék hajtást. A takarékosság jegyében ez a motor is rendelkezik hengerlakapcsolós elektronikával, így szükség esetén egy hengersorral kevesebb működik.

A Chassis Domain Control menetstabilizáló az autó agyaként működik, mivel minden egyes érzékelő jele ebben az egységben fut össze, és ezek alapján dönti el az elektronika, hogy mekkora mértékű beavatkozás szükséges. Összeköttetésben van a DNA kapcsolóval, a differenciálművekkel, az összkerékmeghajtási rendszerrel, és a felfüggesztést vezérlő egységgel is. 

A Stelvio a kategóriájában a legjobb tömeg/lóerő és lóerő/lökettérfogat arányával rendelkezik: egy lóerőnek 3,6 kilogrammot kell mozgatnia, illetve 176 lóerőt termel egy liter lökettérfogat. A két tengely között itt is 50-50 százalék a súlyelosztás, és szénszálas anyagokat is széles körben használtak a mérnökök. Ebből az anyagból készült egyebek közt a kardántengely, és a gépházfedél, a motor, a felfüggesztés, a fékek, az ajtók, a sárvédőívek pedig alumíniumból vannak.

Elől a Stelvio QV-ben kettős keresztlengőkaros, hátul pedig négy és fél lengőkaros Multilink felfüggesztés dolgozik. A rugózás elektronikusan szabályozott, az aktív futómű folyamatosan alkalmazkodik az útviszonyokhoz, hogy csökkentse a karosszéria kilengését. A kormánymű kategóriája legközvetlenebb egysége, 12,1-hez arányú áttételével.

A beltérben is lesz újdonság, az Alfa Romeo a Stelvio QV-val vezeti be a 8,8 collos Uconnect rendszerben az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitást, amelyet később az összes Stelvio és Giulia modellben elérhetővé tesznek.

A külső ahhoz képest, amit a bemutatón, egy éve Los Angelesben láttunk, annyiban tér el, hogy a gépházfedélen lévő szellőzők nem karbon borításúak, hanem színre fújtak. Egy átlag Stelviótól a színre fújt küszöb és sárvédőív-toldatokban, az oldalanként dupla kipufogóvégekben, a módosított első és hátsó lökhárítókban tér el leginkább, illetve 21 collos, speckó felniket is kapott, amelyek mögött karbon-kerámia féknyergek virítanak.

Piaci áráról egyelőre csak találgatások vannak. Olaszországban 95 ezer euróba, nagyjából 29 millió forintba fog kerülbni, de az eltérő adózás miatt az itthoni árak ennél valamivel alacsonyabban lesznek. Számításaink szerint a Stelvio QV Magyarországon 27-28 millió forint körül alakulhat.

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Stelvio

Az utolsó 3 hozzászólás:

Halesz2017-11-19 13:33:23 // 455
Mondjuk ilyet hogy lehet mondani, hogy "lehet, hogy csak utánzat"??? Nézzen utána, ha nem biztos benne, ne mondja. Amúgy meg nyissa ki a katalógust, az Alfa pont azzal "kérkedik", hogy igazai fa.
Norby2017-11-19 10:02:38 // 454
Veloce nincs itthon, vagy csak én nem tualálom?
Szabolcs 1592017-11-18 22:26:19 // 453