Elmondása szerint örömmel tölti el a céget, hogy rajongói a legnehezebb időszakban is kiálltak mellettük, most viszont eljött a cselekvés ideje: olyan autókat kell gyártaniuk, amiben örömüket lelik a vásárlóik. Ezt szolgálja a 4C, de az új Giulia és a többi új modell is.
Tavaly 90 millió autót adtak el világszerte, ebből kilencmillió prémium osztályba tartozott, ennek kétharmada pedig a közép-és felső-középkategóriába, valamint SUV kategóriába sorolható, így nem is meglepő, hogy ezekre a modellekre összpontosítanak. „Ignorálhatod ezeket a trendeket, de akkor szép és fényes halál vár rád” – mondta.
Senki nem vette figyelembe az Alfa Romeo történelmét
A problémák az Alfánál szerinte 1986-ban, rögtön a felvásárlás után kezdődtek, amikor a Fiat vezetői egyből az Alfa Romeóért lettek felelősek, és teljesen természetes módon megpróbáltak szinergiákat találni a két cég között, arról viszont teljesen elfelejtkeztek, hogy folytatni kellene az Alfa Romeo hagyományait és tisztelni kellene a múltját. Példaként a 159-es Alfát említette, ami a Fiat és a GM közötti egyezség egyik manifesztuma volt. „Katasztrófa volt az az autó, hihetetlen sok pénzt beleöltek egy olyan modell fejlesztésébe, ami még csak nem is volt csúcstechnológiás, előre mutató, minden volt, csak Alfa nem” – fogalmazott. Emellett mindig ugyanazt a hibát követték el: túl sokat ígértek és túl keveset adtak. Szavai szerint azonban ennek most vége, de a nulláról kell kezdeni a munkát.
Alfa Romeo 159
Arra a kérdésre, hogy miért csak most Wester azt mondta, tíz évvel ezelőtt kis híján csődbe mentek, nem engedhettek meg maguknak új modell fejlesztését, amiről ők is tudták, hogy szükségük van rá. És még a megfelelő eladói hálózat sem volt meg. De ezek az akadályok elhárultak a Chryslerrel való egyesülés után.
A tervekben kétféle Giulietta (ötajtós és csapott hátú), két Giulia (egy szedán és egy SUV), valamint egy felső-középkategóriás modell és ennek alapján egy SUV várható, a másik két modell várhatóan a Brera és a Spider utódja lesz. Ezekkel Wester szerint a 400 ezres eladott példányszám még kevés is, szerinte a 600 ezer sem irreális várakozás. A MiTo nem kap utódot, mivel Wester állítása szerint senki nem vesz már alsó-közepes prémium autót.
Nincs hivatalos versenyprogram
Wester az interjúban beszélt a versenyzési lehetőségekről is. Elmondása szerint nincs napirenden a versenysportba való visszatérés annak ellenére, hogy tisztában vannak a márka korábbi sportsikereivel. „A nyerj vasárnap, adj el hétfőn” szlogen már nem állja meg a helyét” –mondta, hozzátéve, olyan autókat fognak csinálni, amelyek a versenypályán is nagy élményt nyújtanak majd a vásárlóiknak. Műszakilag fejlettek, könnyűek, arányos súlyelosztásúak lesznek ígérete szerint.