Zsolt155 - főkép
>> EseményAlfa 155 2.5 V6 12V // 2016-03-09

Évforduló

Februárban volt öt éve, hogy Marklarral együtt elmentünk megnézni a XV. kerületbe egy lelakott, de jobb sorsra érdemes V6-ost, amely esetleg jó alap lehetne egy egyedi autóhoz. Az áprilisban kezdődő felújítás majd egy évet vett igénybe és négy éve 2012. február 29-én fényezték le. De így is éppen csak az AlfaCity előtti este készült el, és pont le tudtunk menni vele Komáromba. De megérte, mert a legszebb 155-nek lett választva. 
Az elmúlt egy-két évben sajnos nem sok időm volt vele foglakozni és autózni, így csak tavaly novemberre lett meg benne az első 5000km-t. Mondhatnám mostanra járattam be. Ezért elvittük egy teljesítménymérésre és ott 206,2LE-t és 436,4Nm-s nyomatékot mértek. (Érdekességként egy 2009-s Audi A8 3.0V6 TDi motorjának a teljesítménye: 233LE és 450Nm.) Igaz előbb 160kg plusz súlyt kellett betenni a két ember mellé, hogy meg lehessen mérni és ne csússzanak meg a kerekek. :-))

Kezdésnek szerintem azért így sem annyira rossz ...

 
>> SzervizAlfa 155 1,8 16V // 2015-12-10

Meg volt végre a vezérlés cserével egybekötött "nagyszerviz" is.
Az elmúlt pár év egy kicsit sűrű volt a részemre, ezért el is felejtkeztem, hogy mikor volt legutóbb elvégezve. Azt tudtam, hogy 150.000km-nél kell majd olajat cserélni, de a vezérlésre nem emlékeztem. Visszakeresve a szervizfüzetben megdöbbenve láttam, hogy 2008. szeptember 05-én 120.235km-nél volt. Az előző olajcsere pedig 2010. május 18-án 140.000km-nél volt.
Ezért elkezdtem beszerezni a szükséges gyári alkatrészeket, közben viszont izgultam, hogy meddig bírhatja még a régi. Egyetlen hibajelenség, a szelepfedél tömítésénél látszodó némi olajszivárgás volt. Szétszedésnél kiderült, hogy nem csak kifelé, de a gyertyákhoz is került az olajból, illetve a tömítésen kívül egy gumiharang is elfáradt a gyertyáknál. Viszont a számomra legmeglepőbb volt, hogy a DAYCO vezérműszíjon semmilyen repedés nem látszott. :-))
Ezeken kívül csak a tervezett munkák maradtak, így ki lett cserélve:
- a vezérlés, a vezérlés modósítóval együtt
- a 8 darab gyertya
- az ékszíj
- a motorolaj és az olajleeresztő csavar a tömítéssel együtt
- a hűtőrendszerben (ha már szét van szedve) vízpumpa, termosztát és a hűtővíz.

A lényeg, hogy nem bosszulta meg magát a figyelmetlenségem és újra bátran lehet használni az autót. :-))

 
>> EgyébAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2015-11-28

A Kaposújlaki találkozóról hazafelé volt az autó elérte a 55.555km-t. A téli felkészítés során felkerültek a téli Michlein gumiabroncsok. Kíváncsi voltam, hogy még a nyárikkal mennyire jön ki a fogyasztás. Az OMV kútra úgy gurultam be, hogy még járt a motor, de csak 69,3 liternél(?) kattant le a pisztoly. Viszont gond nélkül sikerült kiegészítenem kerek értékre. Ha figyelembe veszem, hogy a gyári adatok szerint 70 literes a tank, akkor lényegében már levegővel ment a motor. A Pécsen tankolt 10 literrel így összesen 1233 km-t tettem meg. Most fordul először elő az elmúlt 4 év alatt, hogy 2 tizednél több volt a tényleges és az autó által mért fogyasztási érték között. De így is 6.4 literre jött ki vegyes használat mellett az átlag üzemanyag felhasználás.

 
>> EgyébAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2015-06-23

Megjártuk a Budapest – München – Tulln – Bécs – Budapest utat. Mivel közvetlenül az indulás előtt tankoltunk így gondoltam megnézem, mekkora eltérés van a valós és az autó által mért adatok között. Autópályán 120 km/h-s átlagsebességnél 5.8 literes átlagos üzemanyag-fogyasztási értéket jelzett a műszer. Összesítve 1602,5 km-re tankoltam 97,2 litert és így 6.065 liter/100 km-s átlagos fogyasztás és 0,2 literes eltérés jött ki. Egész jó, ha beleszámolom a közel egy órás bécsi araszolást is.
Viszont a feltöltés után, mint megtehető hatótávolságként 1357 km-t írt ki computer, ami nem is lenne olyan rossz 70 literrel.

Illetve mivel az elkövetkezendő 2-3 évben várhatóan több hosszabb-rövidebb időszakot fogunk Münchenben eltölteni, így felkerült a belvárosi behajtáshoz szükséges környezetvédelmi matrica a "Feinstaubplakette".

 
>> SzervizAlfa 155 1,8 16V // 2015-05-27

Ki lett cserélve többek között, a jobb első lengőkar, a jobb első kerékagy, a két első stabilizátor pálca, az első fékcsövek és a fékolaj.

 
>> SzervizAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2015-05-21

Az Autó-Forrás Kft.-vel történt levélváltást követően megkaptam az autó üzembehelyzésének a munkalapját. Így már dokumentálva van a "0"km-től minden elvégzett szerviz illetve javítási munka a gépjárművön.
Köszönettel tartozom Csongrádi László igazgató úrnak a veszprémi Alfa Romeo képviselet vezetőjének a segítségéért.

 
>> EgyébAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2015-03-20

Felkerültek a nyári gumik az autóra. Így most már nem csak az Alfa, hanem az abroncsa is "GIUGIARO design ". :-))

 
>> EseményAlfa 155 2.5 V6 12V // 2015-02-25

2017. márciusig levizsgázott.
Km.: 233160.

 
>> SzervizAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2015-02-07

Meg volt az autó második időszakos műszaki vizsgája. A következő 2017. február 28-án lesz esedékes.
km.: 51.799