Mutasd

>> Szerviz2017-05-01

Már régóta megvettem a hátsó ajtóhatárolókat, mivel a jelenlegik borzasztó hangosan kattognak a határolás pontjaiban. Ma eljutottam addig, hogy kicseréljem őket. Mit mondjak, könnyebben ment, mint gondoltam.

A kárpit eltávolítása után arra gondoltam, hogy az alumínium lapot is eltávolítom, de ahhoz bontanom kellett volna mindent. Ekkor jöttem rá, hogy a hátsó hangszórókat is cserélem, le tudnám mérni a beépítési mélységet, szusszanva egyet a nagy szerelésben.
Jó hír, a körülbelül 10cm-es hely van mögötte, ami a 4centis kiemelő keret mellett bármilyen hangszórót befogad.
Másik jó hír, hogy a 16cm-es rész kellő helyet biztosított, hogy a lapot ne kelljen bontanom és megoldjam az ajtóhatároló cseréjét ilyen módon.
A csavarok és anyák eltávolítása után nehezen lehetett az alkatrészt a kis nyíláson kifűzni, mivel a forgatható pánt alig fért ki a határoló rudazatának szánt nyíláson. Kis forgatgatással sikerült, majd mehetett be hasonló módszerrel az új, majd felcsavarozás. Kárpit visszaépítés után jöhet a próba; az alaktrész és vele együtt a nyitás/zárás teljesen zajmentes. Hurrráááá.
Nekiestem a másiknak is, mely már "rutinból" fele annyi idő alatt megvolt. Így a körülbelül másfél órát vett igénybe a teljes mutatvány. A végén azért kapott egy kis extra zsírt egy speciális Fomblin fejlesztés formájában. Pár kép a szerelésről.

Még egy dolog végére pont; a hangszóró cserénél hátulra nem fogok szenvedni komponens hangszóróval, hátulra csak kompenzációnak kell, hogy ne halljam a gyári rettenetet, így úgy döntöttem, hogy koax-ot fogok berakni. Egyszerűbb, gyorsabb, hangban kicsit kevesebb, de elegendő. Választásom - h már előre Hertz DSK 165.3 megy - egy Hertz DCX lesz. De erről majd egy következő blog bejegyzésben...