Mutasd

>> Szerviz2012-08-31

Jobb első hátsó lengúkar szilent kicserélve. Teljesen át volt szakadva. A baloldali a januári oljacserés szervízig kibírja. Szétszedtük a hosszúoldal féltengelycsuklóját is, gondoltam kicserélem a csillagot, aztán ha úgy áll a kehely, akkor majd azt is. A féltengely szépen szét is ugrott, a kehelynek semmi baja. A csillagnak sem, de ha már van új, rakjuk bele. Csakhogy nem ment rá az új csillag a féltengelyre...sehogy sem. Akkor vissza a régi...és nem megy vissza a féltengely a helyére. Kb két óra küzdés, de akkor sem. Hajnali 1. Feladjuk.!
Másnap reggel újra nekigyürkőzés, de nem. Néhány telefon, tanácskérés, de akkor sem. Bemászok a csáposon megemelt kocsiba, fék teljes erőből, közben Csabi haverom megkísérli lecsavarni az anyát. Sikerül! Kerékagy le, anya vissza, elő a kalapács, kis koccintás...ééééééééééééééssss: féltengely a helyén :):):)
Ha néhány órával korábban meg mertük volna koccintani kalapáccsal, már kész lenne minden. Akkor most szilent kicserél, majd szépen minden összerak.

Na, akkor jöhet a többi.
Egy izzítógyertya már januárban ki lett cserélve. Most kettő van kimenve. Az ellenőrzés módja: izzítógyertyák közös csatija lehúz, majd az aksi bevonásával multiméterrel megállapítható melyik nem sípol. A vezetékek színe alapján megállapítható, melyik ment ki. Nekünk egyszerű volt a helyzet, mert a 4. volt cserélve, most kicseréltük a többi hármat. Semmit nem szedtünk szét, hanem különféle célszerszámokkal operáltunk: hajlított csavarhúzó a gyertya csatijának levételéhez/visszapattintásához, gumicső a gyertya kivételéhez és visszarakásához (a kezünk nem fér be), no meg a többszörösen toldott nyekló-nyakló chrovakulcs. Fél óra alatt meg is voltunk.

Aztán harmadnap a kocsi kapott új ledsort - a behelyezéshez le kellett kapnom a lököst, majd a régi SMD ledsor be lett szerelve előre lábtérvilágításnak. A sebváltókar mögött a középkonzolon a VDC-kacsoló helyett nekem egy "vakdugó" volt (nincs VDC-m). Ennek a helyére bekerült egy kapcsoló, amiről kapcsolható a lábtérvilágítás. Amúgy a biztosítékok alatt egy relé vezérelt áramkörről lett megtáplálva, ergo a kocsi leállítása után néhány másodperccel lekapcsol. Király lett.

Ki lett még cserélve a bal hátsó hangszórórács is. Még bontottan szereztem. A gond az vele, hogy elvileg nem cserélhető csak az ajtókárpittal együtt, merthogy belülről hozzá van hegesztve. Hát mi levágtuk a töröttet, és az újat behegesztettük a helyére egy sima forrasztópákával.