Mutasd

>> Esemény2015-12-15

Íme a szervízterv:

- váltó (vélhetőleg csapágyak cseréje)
- motorolaj+szűrő
futott km: 18 819 (1 év)
motorolaj: SELENIA SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535-S1
szűrő: legutóbb HENGST lett beletéve
- váltóolaj
futott km: 38 047 (2 év)
váltóolaj: TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85 API GL-4, ALLISON C4, ZF TE-ML 06 FIAT 9.55550
- üzemanyagszűrő
futott km: 18 819 (1 év)
Típus: UFI
- szervóolaj
futott km: 31 777 (2,5 év)
szervóolaj: TUTELA GI/R Contractual Technical reference Nr. F428.H04 FIAT 9.55550-AG3
- fékolaj
futott km: 56 797 (3 év)
fékolaj: TUTELA TOP 4 Contractual Technical reference Nr. F001.A93 FIAT 9.55597
- hosszbordás szíj+vezetőgörgők
futott km: 65 258 km (4 év)
típus: legutóbb dayco szíjjat kapott ruville görgőkkel
- termosztát
futott km: 187 581 (7,5 év – még a gyári) csere oka: átereszt
típus: WAHLER vagy BEHR
- kézifék Bowden porvédő csere
ok: télen befagy
Shadin blogja alapján Wartburg alkatrésszel lesz javítva
- szelephézagok ellenőrzése és szükség szerinti beállítása
még nem volt, de a gépkönyv 35ezer kilométerenként előírja 8v esetén!!!
- amíg a szerelő barátom dolgozik a többin, én valamelyik este én kiszedem az ajtóhatárolókat és megpróbálom szétszedni és bezsírozni
- ha már a váltó ki lesz szedve nem tudom ellenőrizhető-e a kuplung tárcsa/kinyomócsapágy/kettőstömegű állapota
- ha a szelephézag állításhoz le kell venni a szívósort, akkor kitakarítom

Hát ennyi. Mindez január első hetében.

Egyébkén a váltóról annyit, hogy a nagyszerű germánok szuperül elcseszték a GM M32-es váltót. Ugyanis a rudazat hátsó két támasztó csapágyának gyárilag nincs olajozása.
Szóval, mindenkinek tönkre fog menni előbb utóbb - 1.9 jtdm esetén persze.