koz - főkép
>> SzervizAlfa 145 1,6 TS // 2007-11-10

Sikerült vennem 10E-ért 15" lemezfelnit, arra kerültek a téligumik. Szerencsére jó lett minden mérete, a csavarok is jók lettek. Le akartam festeni pirosra, a good year feliratot meg fehérre (verdák stílus), de letettem róla, mert túl hivalkodó lett volna az autó teljesítményéhez képest. Ha jövőre össze tudok hozni egy chiptuningot, akkor lehet, hogy majd még megjátszom. Most fekete.

 
>> EgyébAlfa 145 1,6 TS // 2007-09-10

Ma megint tankoltam bele omv sima95-t, és elkezdett újra csörögni. Úgy néz ki, akkorára állítja az előgyújtást, hogy csak a 100-as bírja.

 
>> EgyébAlfa 145 1,6 TS // 2007-09-06

880 km a felújítás óta. Lassan kezd megfogalmazódni bennem, de még félve írom le, hogy úgy néz ki, jó az autó. A csörgés elmúlt mióta Carrera100-t tankoltam bele, sőt azóta omv-s 95-tel is szépen jár. A tegnapi napig maximum 3000-ig pörgettem (95 km/h, kíííííínszenvedés), aztán Jászberényből hazafelé a Pentele-hídon elengedtem 4000-ig (125 km/h), jól viselte, szépen muzsikált. Egye fene, nem lököm az árokba...:)
Tervek a közeljövőre:
3000 km után valami frankó olaj
szélvédőragasztás
ülés - újratömés
hátsó teló csere
féknyereg besárgítás
váltógomb, kézifékkar tunying, króm váltókeret
km óra tunying (NEM fehér lesz, de kafa lesz!!!)
ajtóhatároló zsírzás (ez ám a komoly feladat, mondhatni tuning, muhaha)
valami mélynyomó is kéne
Ha mindezeken túlleszek, az nagy királyság lesz!

 
>> EgyébAlfa 145 1,6 TS // 2007-08-23

Teljesen megszűnt az alapjárat ingadozás. Erre elkezdett csörögni. (nem dízeles) Lehet, hogy mégsem kéne felgyújtani. A robbantás jobb lenne.

update: közben nézegettem a neten, előgyújtás-probléma hangja van, aminek az oka bármi lehet. Lambda, jeladók, lmm, stb. Szupi.

update2: asszem elviszem motordiagnosztikára

>> SzervizAlfa 145 1,6 TS // 2007-08-16

dugattyú készlet
fúrás
csapágysor
kuplung -szerkezet
-tárcsa
-kinyomó csapágy
szelepszár szimmering
hf tömítés
főtengely szimmering
motorolaj
munkadíj
össz.: 260 000 Ft
Viszont ingadozik az alapjárat, néha nem forog tovább 1800-nál, úgyhogy kell még LMM, meg alapjárati. El nem akarom adni, ha már ennyit belepumpáltam, úgyhogy valószínűleg felgyújtom. Aztán belököm egy árokba.

>> SzervizAlfa 145 1,6 TS // 2007-06-21

Hát úgy néz most ki a helyzet, hogy 1,7-re lesz felfúrva, 2,0-s dugót kell bele keríteni. Ma már kezdem felfogni, hogy mindezt ki is kéne fizetni, és még ha meg is tudom oldani, hát nem esik jól. Na mindegy, így jártam.

 
>> SzervizAlfa 145 1,6 TS // 2007-06-17

Ma elvittem a kocsit a szerelőhöz. Dumáltunk egy kicsit, és az lett a vége, hogy lehet, hogy 2,0-s mocit csinál bele. Szerdán hívom, hogy mi a pálya, aztán legalább egy kicsit megnyugszom. Bár ez a köbcenti-növelés eléggé felvillanyozott. Végre lesz igazi értelme a lóheréknek a küszöbön. Meg menni is fog, mint az állat! Tulképp qv-t akartam, csak akkor éppen nem nagyon volt jó állapotú, így viszont lesz egy bejáratós qv-m!!! (amire 1600 ccm után fizetek teljesítményadót!) MUHAHA!!!!!! Csak lenne már kész! Meg jöjjön össze, mert igazából mindez csak pénzkérdés. És ugye a pénz, az a legkevesebb. :)

 
>> EgyébAlfa 145 1,6 TS // 2007-05-17

Ma reggel szembesültem a ténnyel: motorfelújítás következik. Még Esztergomból hazafelé elkezdett villogni az olajnyomás lámpa. Nívópálca: nincs olajszint. WTF? Februárban volt olajcserén. Hát töltöttem rá olajat. 4 liter ment bele! Aztán elkezdődött a tortúra: mitől lehet? Kartervédő lekerült, egy kis olajfolyás - a nívópálca csöve ahol a blokkba megy, onnan jött valami. Meg lett ragasztva. Újabb járatás (közben sejtettem, hogy nem úszom meg ennyivel, mert ki tudja, mennyit mentem olaj nélkül), hát még mindig fogy. ~2l/1000 km. Blokk ismételten körbenézve: sehol nem ereszti el. Az az érdekes, hogy nemcsak hogy nem folyik az olaj, de nem is füstöl, és húz is rendesen az autó. Így elvittem Pusztaszabolcsra szerelőhöz. Mielőtt feladta volna az utolsó kenetet (generál), próbaképpen leszedte a szelepfedelet, tömítést cserélt, kipucolta a kartergáz elvezető csövet. Újabb járatás. Ma reggel néztem: még mindig eszi. ~1l/1000 km. Hát cumi. Lehet szétszedni a motort. Pontosabban elviszem garázsba pihenni, aztán remélem egyszer lesz pénzem rá.
Végtelenül el vagyok keseredve. :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

>> AutóápolásAlfa 145 1,6 TS // 2007-05-14

gumiápoló
Turtle wax

 
>> Tuning és extraAlfa 145 1,6 TS // 2007-05-14

Barum Bravuris 195/50 R15 4db