Mutasd

>> Autóápolás2017-05-01

Sikerült a belső tér kipucolása. Nem volt annyira koszos, így könnyű dolgom volt. A csmagtartón lehetne még dolgozni, de elégedett vagyok így is az eredménnyel. Spray -> vár -> kefe -> porszívó. Az autótakarítás nem az én műfajom (inkább cserélek olajat), de annyira belejöttem, hogy az asszonykám offosát is megpucoltam kicsit :-) .

 
>> Autóápolás2017-04-29

Az autó belül szép világos kárpittal van szerelve. Kiötlöttem, hogy egy kicsit megtakaríthatnám. Persze első nekifutásra csak kézi erővel. Semmi takarítógép meg hasonló urizálás, csak valami habos cucc amit kézzel szétmajszolok, kis kefe aztán minden ragyog :-D.
Mivel ez elég későn jutott eszembe már csak a "gazdaságos" volt nyitva a környéken, így hát betértünk. Sikerült is találni olyat amiben van bizalmam, aztán nekiugrottam a puttonynak. Nem gyors a dolog, de nagyon jó ár/érték aránnyal bír a cucc. Kb 2000 HUF volt a teknősös spray, és tényleg tisztít. Holnap lehet, hogy az utasteret is kipucolom :-).

 
>> Szerviz2017-04-28

Ma megérkezett a hosszbordás szíj, mivel itthon voltam gondoltam gyorsan ki is cserélem.
Nem volt fennakadás :-). Gates típus ment bele. Zolcsika ezt ajánlotta és be is szerezte. Köszi Zolcsika :-) ! Már épp időszerű volt a csere. Nem tudható, hogy az előző mikor volt cserélve, de már igen fáradt volt. Elvesztette az ittélő képességét :-D. Feszítők, vezetők, egyéb forgó alkatrészek nem kottyantak, könnyen és búgás nélkül forognak. Csúcs!
Ha már a haspajzs le volt bontva megszakértettem hogy a turbo geo mozog-e rendesen. Elég könnyen lehetett mozgatni és elég nehezen hozzáférni. Ezt jónak ítéltem. Valószínűleg nem ő okozza a turbónyomás ingadozását.
Bekukkantottam a vezérléshez is, hátha látok valami meglepőt. Dayco szíjjat láttam, repedezve nincs de a felirat már rosszul látható. Ez lesz a következő lépés :-)

 
>> Szerviz2017-04-27

Csütörtök. Reggel mentem a műhelybe, hogy folytassam a DPF pucolást. Vittem még magammal zsíroldót :-). Bele is nyomtam még egy flakonnal, aztán kb egy óra múlva nagynyomásúval elkezdem átjáratni. Nem kicsit durva fekete lé jött ki a rendszerből. Addig engedtem neki amíg nem lett forrás tisztaságú a kilépő víz. Kicsurgattam amit lehetett, aztán levegővel átfújtam mindent, és ment is vissza a helyére. Közben leszedtem az EGR-t is hátha full kormos. Nem volt az. Volt benne korom de nekem nem tűnt soknak. Kicsit megkapargattam, aztan vissza is tettem. MES szerint 99,964-ig nyit, természetesen hibakód nincs.
Aztán próbakör. Gondoltam lepróbálom a tegnap összerakott féket és a ma kipucolt DPF-et is. Egy lezárt német autopályán probáltam ki. A DPF pucolástól jobb lett, de még nem az aminek lennie kellene. Viszont a fék makulátlan lett. Fel is kellett mennem egyből a Mátrába is kipróbálni. Szuper volt :-).
Kicsréltem a tompított izzókat emelt fényerejüre háta a gyertyafénytől kicsit jobb lenne. Tényleg csak kicsit lett jobb. Gondoltam még egy kis fényerő ráférne a lámpákra. Eléggé be voltak mattulva, felpolíroztam őket. De akkor már az összeset elől :-). 1500-assal megcsiszoltam, aztán géppel polír. Így már nem olyan homályos a tekintete :-D. Majd egy esti autózás után kiderül mennyit ért a mutatvány.

 
>> Szerviz2017-04-26

Az a penge ötletem támadt, hogy nem kezdem el a hátsó fékmunkahengert felújítani, hanem nagystílű leszek és veszek egy újat. TRW volt rajta hát szóltam Zolcsikának hogy egy bal hátsó munkahenger kell a jószágra, méghozzá a TRW-től. Keddre meg is érkezett. Szerda délután munka után söprés haza az offossal. Megláttam az új munkahengert és úgy megörültem hogy azonnal neki is láttam a felszerelésnek. Semmi fennakadás nem volt, pikk-pakk felugrott a helyére. Légtelenítés és örülés. Hibátlan a cucc. Még nem volt este gondoltam leakasztom a DPF-et és kipucolom hátha segít rajta egy kicsit.
--HIBA LEÍRÁSA ON--
A turbónyomás ingadozik, és ez érződik az autó erején is. Már 4.-ben is érezni, de 5.-ben és 6.-ban nagyon. Kifogy belőle a szussz. MES szerint a DPF 82%-os tömödésen van. Csináltam force regen-t aminek hatására lement 70%-ra. 2-3 nap múlva megint 80%-on volt. Aztán autópálya 5.-ben kb 80 Km-en keresztül 3000-3200-on tartva sem javult a tömődöttség. Turbócsöveket végignézve nem találtam kritikus rendellenességet. Hibakód nincs.
--HIBA LEÍRÁSA OFF--
A leszerelés kicsit megizzasztott. Természetesen a legnehezebben hozzáférhető anya sarkalódott le. Nem volt egyszerű leoperálni, de lejött :-). Telenyomtam hideg zsíroldóval, aztan éjszakára magára hagytam hagy dolgozzon a rendszer. folyt köv...

 
>> Szerviz2017-04-23

A bal hátsó fék megpróbálta kikezdeni az idegrendszeremet. A csatát elvesztettem, de piszok akaratos vagyok és a háború az enyém lesz ;-).
Az történt, hogy a hátsó fékbetét cseréje hibátlanul lezajlott. Természetesen fékek le- és kipucolva féktisztítóval, csipetnyi wd40 a dugattyúhoz majd megjáratva. A legjobb tudásom szerint jártam el. Makulátlanul működött minden egészen egy hétig. Szombaton éreztem egy kis fékszagot amikor kiszálltam a kocsiból. Kicsi feleségem is jelezte, hogy rendellenes fékszag terjeng a levegőben, pedig nem is volt csapatás. OK, nincs gond, majd megfújkálom féktisztítóval. A befújkálás vasárnap délutánra tolódott, majd tesztkör. Hát "jobb vót mint lett" eset következett be. A bal hátsó úgy szorult, hogy megemelve a kereket sem bírtam elforgatni. Meglehetősen zsizs volt ott a környékén minden.
Fék szét. Féktisztító - wd40. Fék össze. Fék sz@r. Ekkor előlről az egészet. Aztán a harmadik után már jónak tűnt. Nagy öröm, mehet a próba. Hát a fék ismét sz@r. Már nem szorul, de nem is fog. Gondoltam levegős lehet a birkózástól. Feleségem nyomkodta a féket én meg az autó alatt csavargattam a légtelenítőt, ekkor tűnt föl hogy az automata nem működik. Teljesen visszamegy a dugattyú alapállapotba. Fék ismét szét. Ekkor a porvédő alól fékolaj kezdett csurogni. Sajnos az autót így otthon (a szülőknél) kellett hagyni. Kb este 11 lehetett. Így a feleségem offosával indultunk haza kb 100 Km-re.
Vicces nap volt...

 
>> Szerviz2017-04-16

Szombaton olaj (Selenia), olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő és két hátsó fékbetét csere. Fékek kitakarítása, kipufogó zörgés megszüntetése.
Vasárnap bal hátsó ajtó zár javítás. Nem minden nyitásra nyílt a zár, így csak bentről lehetett nyitni. Gondoltam szétszedem biztos van ott valami rendellenesség. Szétszedtem az ajtót, zár ki, zár szét. Kis pucolás aztán teszt. Szerencsére csak ennyi kellett, azóta hibátlan.
Km: 298400

 
>> Szerviz2017-04-14

A hétvégén felkerültek az új nyári gumik a Lexlutor cartárstól vásárolt alufelnikre. Pofásabb így az autó. A gumik újak 215/55 R16 93V Barum Bravuris.
Amikor odaértem a szervízhez leállítottam az autót, majd amikor álltam volna be a műhelybe besztrájkolt a sárkány és nem indult. Motor forgott, csak egyszerűen nem indult. Betoltuk a szervízbe, hibakód kiolvasás és közben gumizás.
Hibakódok: P2148, P2151, P0268
Az első gondolatom az volt, hogy akku saru le, injektor csatik le, ecu csatik le. Kontakt spray nem volt nalam, viszont féktisztító mindig van egy kicsi így azzal befújtam a csatikat bőven. Aztán még pihentettem áram nélkül kb fél órát. Ezután ismét pompásan indult. Nagy volt az öröm. Lecseréltem az első és hátsó emblémát is, és addigra a kerekek is készen lettek. (Köszi Zolcsika) :-)
Km: 298300