Mutasd

>> Esemény2013-05-03

Csináltam pár képet gulyásfőzés közben, tetszett a háttér... :)

 
>> Tuning és extra2013-04-29

Az egész úgy kezdődött, hogy megtetszett SanyiJTD megoldása színezés terén. Rendeltem az ebay-ről kék LED-eket B8,5D Blue, 10 darab 2,90€-ba került postaköltséggel együtt (igaz, hogy 3 hetet kellett várni rá, de csak megérkezett). Szombat reggel (2013. 04. 27.) kiszedtem a sebességmérő órát, és elkezdtem próbálgatni, hogy ki lehet-e cserélni az izzót. SanyiJTD cartárs előre figyelmeztetett, hogy nem megy bele a LED, szóval szinte felesleges megpróbálni, de nem adtam fel. Első próbálkozásra úgy döntöttem, hogy a műanyag foglalatot fogom olyanra faragni, hogy kompatibilis legyen, de sok sikertelen próbálkozás után rájöttem, hogy nem az a legjobb megoldás. Az eredeti izzót ki lehet húzni a foglalatból, és a LED-et is szét lehet szedni, szóval úgy oldottam meg az egészet, hogy a LED-eket beforrasztottam az eredeti foglalatba, így már tökéletesen ült minden izzó (már amelyik nem égett ki:). Kipróbáltam-működik. Tudom, hogy a számlapon volt zöld festék, ami színezte még a kéket, így következett az óra szétszedése és a zöld festékréteg eltüntetése. Már az elején elcsesztem az egészet, ugyanis a mutató nem lejött a tengelyről, hanem az egész tengely szépen kicsúszott, a kis tekercset pedig elnyújtottam ezzel, így szerezhetek be másik órát. Végül is lecsiszoltuk a számlap hátulját, beraktuk, és a színe jó, viszont a középkonzolon lévő mutatókat még meg kell csinálni rendesen, mert azok sehogy sem néznek ki.
--- Legnagyobb segítségemre a barátnőm volt!!!--- :)
1. kép - a kicserélendő izzók
2. kép - a beerőszakolt izzó
3. kép - első próba, még fóliával
4. kép - üzemanyag szintjelző, állhatna jobban is
5. kép - még nincs kész, de az összhatás meglesz
6. kép - a sebességmérő fólia nélkül, a fordulatszám mutató még fóliával (jelenlegi felállás)
7. kép - a LED egyik lába már be van forrasztva
8. kép - kék LED a "sima" izzó helyén
9. kép - lecsiszolás kezdete
10. kép - egy csomó cucc, ami kellett menet közben
11. kép - LED vs. wolfrám izzó
12. kép - barátnőm melózik :)

És van még pár képem ilyen "menet közben" címmel, viszont ezeket tudtam feltölteni gyorsan.
Tanulság: nagyon könnyen sikerül elrontani egy mutatót, szóval szerezhetek be új sebességmérőt, viszont remélhetőleg majd a többi már menni fog.

 
>> Tuning és extra2013-04-23

Zöldről kékre, remélem szép lesz :) Ma meg is jöttek a ledek, hétvégén vagy jövőhéten nekikezdek a melónak. :)

 
>> Esemény2013-04-20

Van itt pár "szűz" kép, bármilyen effekt nélkül :)

 
>> Egyéb2013-04-16

Túl sok a szabadidőnk Lacci33 cartárssal.... a végeredmény az lett, hogy egy Brava-ra feltettük a nyergeket csak úgy megtámasztva, megmértem a súlyát az 1 dugattúy és a 4 dugattyús nyergeknek, valamint megpucoltam az egyik nyerget... ma folyt.köv.

Érdekesség: 1 dugattyús féknyereg új betétekkel 3,89 kg 4 dugattyús Brembo féknyereg, használt betétekkel 4,30 kg, és 2x akkora :)

 
>> Tuning és extra2013-04-14

Több 156 kapott már 4 dugattyús gyári Brembo féknyergeket, így én is úgy döntöttem, hogy szeretnék. Túl sokat nem agyaltam rajta, írtam a szlovák olasz autóbontónak, valamint még 2 másik hirdetőnek, hogy megvannak-e még a nyergek, de sajnos vagy eladták, vagy olyan árat szabtak, amit csak a nyergekért nem tudtam megengedni. Szombaton (2013.04.13.) keresztanyám lagzijában voltam, mikor Lacci33 cartárs felhívta a figyelmem egy hirdetésre, amiben 166 3.0 V6-ról árulják a féknyergeket 80€-ért (nagyjából 24 000 Ft akkori árfolyamon). Írtam a hirdetőnek egy e-mailt, de nem hagyott nyugodni, hogy ha későn olvassa el, akkor másnak eladhatja hamarabb. Felhívtam, és megegyeztünk abban, hogy Vasárnap (2013.04.14.) személyesen megyek érte, mivel már volt egy érdeklődő, akinek postázni kellene (erre később rátérek). Miután kellőképpen magunkhoz tértünk a nagy mulatás után, barátnőmmel, illetve Laci barátommal bepattantunk a hintóba és nyugodt tempójú utazásra indultunk. A megbeszélt időpontban érkeztem a helyszínre, felhívtam a tagot, eljött hozzám, csomagtartójában a becsomagolt nyergekkel. Rendes autóval érkezett, egy 166 2.4 JTD-vel, s akkor mondta el, hogy volt neki a 3.0V6, amin elszakadt a vezérműszíj és már nem érte meg neki rendberakni, inkább alkatrészenként árulja. Első ránézésre akkorának tűnt, hogy nem mertem hozzányúlni... Végül csak-csak átnéztem a nyergeket, kifizettem, és már jöttünk is hazafelé. Az unalmas utat élénkítve találtunk rá egy fl 156 2.4 JTDm-re, amivel pár km-n keresztül átlag 130-150 km/h-ás sebességgel ijesztgettük a punnyadt sofőröket. Miután a cartárs letért egy kútra, ismét nyugodt és unalmas km-k jöttek motorosok mögött, amíg rá nem akadtam egy 166 2.4 JTD-re, amivel egy ideig tempósan közlekedtünk, aztán a kollégának elszakadt a cérna, és "kihasználva" az út szélességét olyan mellőzésbe fogott, amit én nem vállaltam be. Kb. ennyit az utazásról.
Visszakanyarodva a szlovákiai olasz autóbontóra, kaptam tőlük egy e-mailt, hogy lenne eladó nyereg, betétekkel 200€-ért. Úgy gondoltam, hogyha nem jön össze 80€-ért, akkor megveszem tőlük. Említettem, hogy a nyergek be voltak már csomagolva és meg is voltak címezve? :) Szóval az történt, hogy az olasz autóbontós tag megtalálta a hirdetést, megegyezett a tulajjal, hogy 80€-ért megveszi tőle, majd nekem ugyan azokat a nyergeket 200€-ért kínálta. Tudom, mindenki a ráfizetésből él, de a pofátlanságnak is vannak határai. Az előbb írtam neki egy válasz levelet, hogy köszönöm az ajánlatot, de egyenesen a tulajtól vettem meg a nyergeket 2,5x olcsóbban.
A nyergekre jelenleg vár egy alaposabb átvizsgálás, majd homokszórás, fényezés és a feliratok. A tárcsák, betétek beszerzése folyamatban van, egyelőre legfontosabb dolgok a tartókonzol méretei lennének. Van pár képem is...

 
>> Egyéb2013-04-13

Végre megvalósult az a vágyam, hogy nincs fa, ill. fa utánzat az autóban. Sokaknak tetszik, szerintem sem volt csúnya, de úgy érzem, hogy más generációhoz jobban illik, így mennie "kellett". Egy cartársnőtől kaptam ajándékba az utolsó elemet, ami egy bőr sebváltó gomb volt, ezúton is köszönet neki, most már teljes az összhang. Kicsit kopott, mert hát ugye Spiderből van, és már letekertek vele pár km-t, de úgy vagyok vele, hogy ajándék lónak ne nézd a fogát, és a kormányom is kopott, szóval még ahhoz is illik (mintha egyszerre koptak volna:)
+ megmostam, mivel ma esküvőre megyünk :)

 
>> Egyéb2013-04-07

Második éve a tavaszi "képek csak úgy" :)

 
>> Autóápolás2013-04-06

A tél nem múlt el nyomtalanul, bal oldalt a küszöb a hátsó össze tétnél elkezdett rozsdálni. Nem szerettem volna úgy hagyni 2 okból sem... 1, nagyon nem nézett ki jól 2, nem igazán így kell annak lennie. Csiszoltam, picit gitteltem, majd fújtam fújtam fújtam... az a helyzet, hogy nemsokára teljesen át kell majd fújni az egész autót, addig ez a megoldás jó lesz...
A motor takaró műanyagot is kicsit személyre szabtam, kapott fényesen csillogó piros festéket, a betűket pedig szürke metalíza festékkel írtam ki. Az egész annyiból állt, hogy egy kupakba fújtam tubusból és fülpiszkálóval felkentem a betűkre, szerencsére nagyobb megfolyás nem volt.

 
>> Szerviz2013-03-31

Több 156-tal megtörtént már, hogy a szívócső "harmonika" része megrepedt, emiatt fura dolgokat produkált a motor. Nálam sem volt másképp, a lassan 15 éves gumi megadta magát, és majdnem keresztbe repedt. Sokáig csak szigetelőszalagot tekertünk rá, és úgy mentünk tovább, de beláttam, hogy ez nem lehet megoldás. Tegnap ismét kiszedtem és ideiglenes megoldásként piros szilikonnal ragasztottam össze, és még így tekertem rá szigetelőszalagot. Amíg nem lesz pénzem fém szívócsőre, szilikonpántokkal, addig ez a megoldás remélem kitart. Nagyon rosszul viselte hidegen az alacsonyabb fordulatszámot sajnos.


2013.04.01

Ma volt alkalmam kipróbálni, hogy milyen mértékben sikerült a javítás, és azt kell mondjam: fura, hogy nem akar lefulladni gyorsabb gázadásnál :) örülök, de ez így nem maradhat, pótolnom kell valami jó és szép megoldással.