Tagok >> Czetka >> 159 1.9.JTDm Ti >> Blog
- Típus:159 1.9.JTDm Ti
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Fekete
2017.03.09
155.000km
Régóta terveztem már, hogy a kicserélem a gyári rádiót egy média fejegységre.
Alapelvárásaim a következők voltak:
• IPhone, IOS kompatibilitás, lehetőleg CarPlay funkció
• Min. a gyárival megegyező hangminőség
• Kormány vezérlés megtartása
• 2 din. érintőképernyő
• Hang, video, kép formátumok kezelése
• Tolató kamera jel fogadás
• Vállalható ár…
Rövid keresgélés, infó beszerzés után a választás a Pioneer SPH-DA120 Apple CarPlay fejegységre esett.
A készüléket a alza.hu-ról rendeltem. A beépítéséhez szükséges kiegészítőket és támogatást a www.paradoxautohifi.hu-tól kértem. Ahhoz, hogy a gyári aktív Bose rendszerrel (Ti változat) és a kormány vezérlővel illeszteni tudjam az új egységet a következő kiegészítőket szereztem be:
• Beépítő keret gyári, nem navis típushoz
• Vezérlő adapter
• Aktív adapter
• antenna átalakító
További beszerzés volt még a rendszámtábla világításba integrált tolatókamera az autodvd.hu-ról http://www.autodvd.hu/alfa-romeo-tolatokamera-ft149c.html
A beépítést magam szerettem volna kivitelezni, így kellő előkészület és olvasgatás után neki is láttam a melónak.
Első lépés a gyári fejegység kiszerelése. Nem volt kiszedő villám ezért 4db 2x50mm szeggel oldottam ki a rádió rögzítő peckeit. Egy L alakban meghajlított másik szeggel óvatosan, sérülésmentesen a CD nyíláson megakasztva minden gond nélkül könnyen kijött a rádió. Oké, nem profi a módszer, de müxik:) A Blue&Me hasonlóan könnyen kijött. A gyári beépítő keret hátulról van csavarozva, ezért az egész konzol panelt ki kell szerelni. Ehhez megnéztem pár videót a youtube-on. https://www.youtube.com/watch?v=dMMPcRAckCY
Hajlított, kampós dróttal a 3 légbeömlőt ki kell húzni a helyéről. A beömlők alatt van a 2 felső panelrögzítő csavar. A gyári rádió beépítő keret oldalában további 2 csavar, ill. a váltógomb bőrszoknya bontását követően az egész válógomb fedél kipattantassa után a további 2 alsó panelcsavar is elérhető. A csavarok eltávolítása után az egész konzolpanel kipattintható a helyéről. A csatikat le kell kötni és a gyári rádiókeret hátulról lecsavarozható.
Következő lépés az új beépítő keret beszerelése a konzolpanelbe. Simán elölről betolható a nyílásba, majd a kihajtófülekkel masszívan rögzíthető.
Legnagyobb meló a tolatókamera RCA kábel végig füzese a kocsin. Az egész csomagtartó kipakol, belső burkolatok, kárpit kiszerel. A kárpit rögzítő műanyag dugókat IKEA-s ácskalapács villájával tudtam a leggyorsabban gond nélkül kiszedni. A rendszámtábla világítás helyére bekerült a kamera. A vezetékeket a csomagtartó belső gumiharangon keresztük fűztem be a csomagtérbe. Ehhez a gumiharangot szikével meg kellett kicsit vágnom. A kamerának kell 12v tápfesz. Ezt a tolatólámpa lila vezetékről csapoltam a hátsó biztosíték panel csatlakozásánál. Az RCA kábelt a kiszedett kárpit alatt a vezető oldalon a hátsó ülés felé vezettem el. A hátsó ülés előtti íves műanyag borítást kibillentve kábelfűző segítségével az RCA-t át tudtam húzni az utastérbe – ez elég szívás meló! Innét a B oszlop alsó burkolat és első küszöb alatt tovább az A oszlop aljáig. Kormány alatti kárpitot két csavaros gomb fogja. Ezt leszerelve könnyen tovább fűztem a kiszedett műszerfal konzol mögé, eljutva fejegység hátuljához.
További csatlakoztatások még a kézifék kapcsoló jelének bekötése. E nélkül a Pioneer nem játszik le képi formátumot! Az óra automatikus beállításához és a stabil GPS jelhez szükséges még a GPS antennát csatlakoztatni. Az antennát a műszerfal tetején az A oszlop sarkába helyeztem el a készletben lévő két oldalú ragasztóval rögzítve. Az A oszlop belső borítást szintén kipattintottam a kihangosító mikrofon vezetékezése miatt. A mikrofont a tetőkárpit-szélvédő találkozásához akasztottam be.
Az aktív vezérlő modul és a kormányvezérlő interface-t csatlakoztatva a cucc életre kelt!
Panel visszaszerelés, csomagtartó kárpit, burkolatok visszaszerelése.
További szívás a fejegység mögötti kábel és csatlakozó halmaz bepasszítása a rendelkezésre álló nyílásba úgy, hogy az egység teljesen a helyére tolható legyen! Sikerült!!!:)
Tapasztalatok:
• 2 napom ráment…
• Nagyon jól szól, rengeteg EQ lehetőség
• IPhone CarPlay előnyei
• Kihangosító minősége sokkal jobb mint a gyári B&M (mindkét oldalról)
• IPhone csatlakozik Bluetooth-on is ha nem csatlakoztatjuk a Lighting kábelt
• Minden ismert gyakori formátumú média lejátszható
• Kormány hangerő vezérlés, némítás, track léptetés müxik
• Tolatókamera jó minőségű képet ad
• A kijelző kikapcsolható, ha este zavar
Ami nem tesztszik:
• Hívás indítás/fogadás/befejezés nem müxik a kormányról
• Csak a CarPlay appok jelennek meg a kijelzőn - nem lehet tükrözni a mobilt
• Nincs kikapcsoló gomb?!
Összeségében (a beépítési bénázásaimat/szívást leszámítva) azt kaptam amit vártam, elégedett vagyok.)
2017.02.25.
151.500km
Veszprém, ALFA szerviz
Meguntam az örökös motorhiba üzenet ismétlődő feltűnését a szennyezett DPF miatt, így eljött a tettek ideje! Igazából a DPF eltávolítás és kiírásos megoldás nekem nem jön be - bár valszeg ez a gazdaságosabb - maradt a tisztítás vagy csere verzió. Mivel korábban a veszprémi Autó-Forrás kft-nél (hivatalos Alfa Romeo szalon és szerviz) beszélgettünk egy helyi ultrahangos tisztítás lehetőségről és annak jó tapasztalatairól, így elvittem a vasat Veszprémbe az egyéb más esedékes javítás miatt is.
A bontást követően jött a rossz hír: ez a DPF úgy szét égett, hogy fel sem merül a tisztítás lehetősége!:(
A gyári cucc horror ár és még az ajánlatban kapott utángyártott alkatrész is 240eHUF körüli. A gondolkodási idő alatt találtam a neten utángyártott akciós részecskeszűrőt itt:
http://www.futomuwebshop.hu/Alfa-Romeo-159-1-9JTD-M-Reszecskeszuro
113eHUF. Megrendeltem és beépítették.
Szintén cserés lett az elfogyott két első féktárcsa és betét.
Az ablaktörlő lapátoknak is letellett az ideje.
Összegezve a javításokat
- Részecskeszűrő csere
- Hibakód kiütés/ DPF Regen.
- Első féktárcsa, fékbetét csere
- Fék részleges javítás
- Ablaktörlő lapát csere
A kiadás jelentős:(, de újra a régi fényében a gép!:))))
2016.11.16.
Km: 148747
Egy ideje előjött a motor hibakód visszajelzés. Motor teljesítményben nem vettem észre jelentősebb változást, néha csekély alapjárat ingadozás hideg motornál előfordult. A hibakód kiolvasás az EGR működési hibát és a részecske szűrő nyomáskülönbséget mutatta. Nyilván a rendszeres rövid utak miatt fokozódott korom lerakódás. Már érett az EGR tisztítás betervezése, de közbejött egy másik akut probléma is. :( Reggelre hatalmas tócsa fogadott a gép alatt. A hűtővíz tartály szinte üres volt. A kupakot letekerve a tartályból kiszökött némi nyomás a víz szint a minimum értékig visszaállt. A motort indítva a víz ismét lassú süllyedést mutat - nem jó jel! :( Henger fej gyanú erős, de irány a szerelő!
Jó hír, hogy "csak" a termosztát ház adta meg magát, az alu könyöknél egy repedés mentén szivárgás alakult ki - csere.
A csere mellet sor került az EGR tisztításra is.
A részecske szűrő egyenlőre érintetlen maradt, a hibakód eddig még jött vissza. Talán így is marad! :)
2016.04.12.
141.400km
Jobbra kanyarodáskor búgó, morajló hang jött a bal kerék felől. Eleinte a kopottabb téli gumira gyanakodtam, te a nyári szett felkerülése után is megmaradt, sőt erősödött a hang :(. Bal kerékcsapágy a ludas...
Csere megtörtént a fertődi Böröndi műhelyben. A kóros hang megszűnt! :)
2015.08.19.
Km: 134545
Időszakos műszaki vizsga
Szükséges javítások:
Fényszóró állítás
Jobb felső lengőkar csere
Bal ködlámpa csere
Kézifék kötél csere
Első - hátsó fékmunkahenger karbantartás
2014.04.28.
km. állás: 118.315
A szervó szivattyú hangja, és a szervó olajtartály hirtelen olajszint csökkenése jelezte a bajt! :( A gyors diagnózis hamar felállt: kormánymű - axiális csukló gumiharangoknál jelentős olajfolyás - kormánymű csere!
A kormányművet a DM auto kft-nél szereztem be. 1097 Bp. Gubacsi út. 30.
Csere és futóműállítás Fertődön a Böröndi műhelyben