Blog
Blogajánló
Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább
Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
Az Alfa Romeo Club kiválasztott minket, a Várpalotai Olasz napok október 5-i olasz autó kiállítására.
Nem világított a hátsó helyzetjelző. Mivel ebben nem figyeli az elektronika ezért nem tudom mióta, most is csak azért tudtam meg, mert barátnőm jött mögöttem az ő kocsijával és szólt. Viszont ennek az esélyét minimalizálni szeretném ezért a másik oldalon is kicseréltem és ha már ott voltam az index izzókat is bár azokat észrevenném ha kiégnének.
A jobb oldali ablaktörlő gumija elszakadt, a bal oldalinál pedig már hiányzott az ablakmosó egyik tartója. Korábban valamelyik ablaktörlőcserénél volt a csomagban 2-2 db, ezért ezt most ingyen cseréltem-pótoltam.
Sürgősen kellett vennem ablaktörlő lapátot mert használnom kell az autót és esőt mondanak, ezért olyat kellett választanom ami azonnal van, így lett a Kamoka. Legalább ezt is kipróbálom. az előző Champion volt és régóta fenn volt az autón, de mivel ritkán használom esőben ezért inkább elöregedett.
Legutóbbi takarításkor egy óvatlan mozdulattal sikerült letörnöm a 12v aljzat fedelét, kellett egy új. Az évek alatt fokozatosan sárgult a kiegyenlítő tartály, mostanra már eléggé zavarta a szemem. Egy körrel abból is rendeltem egy új gyárit a fiatalkatrészek.hu-ról. Leresztettem a fagyállót, új tartályba friss illik. Az első féktárcsák középső részét kezdte elkapni a rozsda, lecsiszoltam, maszkoltam, festettem Mipa hőálló ezüsttel. Így sokkal jobb. Kapott egy rendes külső-belső mosást is, pár kavicsfelverődésen kívül hibátlan.
106.072 km
Tavaly meg lett javìtva a bal küszöb. Elöl hátúl rozsdásodott. Szerencsère csak a kèt vège, nem kellett kompletten cserèlni. Lakatos festette, nem fènyező, időhiány miatt.
146480 km-rel értünk haza új kis autómmal. Az első szervíz el is lett végezve, mely tartalmazta:
-olajcsere (Selenia)
-olajszűrő (Bosch)
-levegőszűrő (Valeo)
-pollenszűrő (Magneti Marelli)
Szükség volt továbbá egy olajbeöntő sapka cserére. Nem ment a start-stop és a tempomat így egy kuplung pedál kapcsolót is cseréltünk benne. Emellett időszakos volt a 4 db gyújtógyertya cseréje is. Egy kis funkcionalitás javítás miatt kapott új ablaktörlő lapátokat.
Esztétikai javításra is sor került: az ülésdöntő karok festés, néhány műanyag elem "ragacstalanítás", komplett belső kárpit tisztítás, műanyagápolás és ózonos fertőtlenítés.
Kicsit viseltes volt, ìgy kicserèltem utángyártottra a kulcsházat. Ahogy szettem szèt a règit, szètszakadt a gumi, megkemènyedett.
Utoljára délután elvittem még lemosni, kipakoltam a dolgaimat belőle, aztán vitték.
Jó élmény volt birtokolni. A Tesla mellett már nincs létjogosultsága, annak mindegy ,hogy 900méterre vagy csak pár kilóméterre elindítom-e vagy nem... :)
Talán nem árulok el nagy titkot a vevőknek piszkosul tetszett az autó :)
Pár hete elköszönt a csomagtér visszajelzés, elkezdtem kutatni, mi lehet az oka, átvezető kábel nincs megtörve, mikrokapcsoló a zárban kattog. A stekkert széthúzva, itt rövidrezárva működik. A kapcsolóra rámérve, viszont ez nem működik. A zárat kivettem, a mikrokapcsoló roncsolás mentesen nem szétszedhető, és ráadásna úgy van felszegecselve. Körbe kocogtattam, és jobb híján wd40-el megfújkodtam, így magához tért. Frankón működik, remélem jó sokáig még :)
Elég rég óta tervbe volt már a hátsó toronyszilentek cseréje.A szükséges alkatrész is pihent már vagy 3 hónapja a satupadon.Mivel sikerült összehoznom egy hosszú hétvégét amikor a kocsi se kellett így nekifogtam a cserének.Első bónusz,hogy a stabpálca anyája berohadt mindkét oldalon.Ezeket levágtam.Mivel a gömbfejek tökéletesek így kapott új anyát és ment vissza.Ennél nagyobb móka volt az alsó hosszú csavarokat kiszedni.Áztattam csavarlazítóba,wd-40-be míg végül a kockakalapács győzött.Innen már pikk-pakk ment minden.A rugótányér tövén volt némi felületi korrózió.Alaposan megpucoltam.Lekentem rozsdaátalakítóval majd alvázvédővel.Összeszereléskor a hosszú csavart is fémtisztára suvickoltam és vastagon kapott rézpasztát.Ettől függetlenül ha legközelebb szét kell szednem biztos megint össze lesz gyógyulva.😀Szerencsére nem túl gyakori ez a művelet.Most csend van futóművileg és boldogság.
0
452
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- Belül is érezzük jól ma...
- Alfa történelem, híres ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Spider
- Coffee - Minden ami kávé
- 75-90
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Zenebutik
- Fotózás