Blog >> chip >> remap

>> Tuning és extraHaddel // Alfa 159 sw // 2014-09-20

Az ember gyarló,minél több van ,annál több kell.Jelen esetben ez különösen igaz volt a lóerők,és a Newtonméterek mennyiségére vonatkozóan.A másik tényező a 235-ös gumik felkerülése volt,érezhetően visszafogják az autót. Ezért döntöttem úgy ,hogy felkeresek egy specialistát ,aki elő tudja csalogatni a bitek és bájtok közül az ott elrejtett plusz teljesítményt. Többek ajánlották Manky cartársat ,be is jelentkeztem hozzá szombatra.Az egész művelet kb 2 óra volt.Legtöbb idő az eredeti szoftver lehívása volt az autó számítógépéből.Ezután Manky megmutatta hogyan zajlik a szoftver átírása .Mutatta a 3d-s diagramokat ,táblázatokat ,hova kell belenyúlni,hol kell kicsit simítani a jelleggörbéken.Mikor ez kész volt ,mentünk egy próbakört még az eredeti szoftverrel ,közben Manky diagnosztikált.Ezután fel lett töltve az uj program .Egyből megéreztem a különbséget.Egyik kérésem az volt ,hogy 2000/perc fordulatszám alatt is meginduljon az autó.Ez meg is történt ,most 1800 körül már történik valami.Mélyről húz ,mint a vízhordó lány :D Manky kiszámolta az üzemanyag mennyiségből ,hogy van most elméletileg 201 lóerőm ,meg 425 Nm :) Jól hangzik ;)
Km állás:
140000 km

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-07-04

Megtettem kb 3000km-t átírt computerrel, a kezdeti aggodalmaim kezdenek elszállni, szépen stabilan működik az autó, a motor egyszerűen szebben jár, mint gyári programmal. Bárki műszaki füllel megáldott egyetértene velem ez biztos. Ami miatt gyári programként rossz ötlet lett volna ha ezt kapja az autó,az a kettőstömegű lendkerék. A remapolt gépet ésszel kell használni. Magasabb fokozatokban padlógázra 2000-nél úgy beremegteti a lendkereket, hogy szinte nekem fáj. Úgyhogy kb ez az amire kínosan figyelni kell, 2300 körülig nincs padlógáz, legalábbis 4-es 5-ösben nem!
Egyéb más észrevétel nincs, tol mint a mozdony, és hallhatóan élvezi. Illetve de.... van észrevétel. Sokkal, de sokkal ritkábban nyomok padlógázt, sokkal kiegyensúlyozottabban lehet vezetni. Nem kell készülni lendülettel a necces szitukra. Az erőtartalék tudata önmagában könnyíti a vezetést, sokkal lájtosabban kezelem a gázpedált azóta. Azt is mondhatom, hogy a normális közlekedéshez mostmár bőven elég erős. Eddig se volt tötymöty, de inkább az átlaggal gyorsult együtt, aminek az a hátránya, hogy mindennapi szituációkban minimális a különbség, nehéz kikerülni a helyzetből. Vagy fékezek (és csak a b.zik fékeznek ugyebár..:-)), vagy "versenyezni" kell míg el nem dől a dolog. Centiről centire. Na ez változott most meg látványosan. És ez bizony nem kis könnyebbség. Boldogan felsivít a csiga ott elöl, és olyat lódít a gépen hogy magam is meglepődök...