Blog >> chip >> jtdm

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-03-20

Ákost megviccelte a 2.0 üzemanyag térképe, vasárnak 5x írtam újra BDM az ECU-t :-)
Majd kiderült, hogy teljesen máshogy kell hozzányúlni. Jó volt azzal amivel bemérettem,
de ahogy feltettem a nagy kereket berázott 2250-2500 között és visszább kellett venni a nyomatékból kicsit.
Meg is történt és most olyan könnyed és erős, ahogy sose volt korábban :-)
Volt olyan érzésed, hogy amikor mész padlógázon valami visszafogja az autót, és ha egy leheletnyit visszaengedsz a gázpedálon akkor mintha jobban megindulna? Én ismerem ezt, és az most szűnt meg... Nem érteni :-)
Ha az üzemanyagból számoljuk, akkor most 425Nm és 235Le. Ez kicsit több mint a padon mért, de a pados is mondta, hogy amit mért az a minimum.

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-03-09

Ma meg lett mérve padon az autó.

161kW/218,96Le @4101
412,6Nm @3219

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-03-04

Miután ez az autó csak BDM állomással olvasható ki, vettem egyet :-)

Manky956 cartárs finomított még a programon és felavattuk az én programozómmal, ami frankón teszi a dolgát. Miután FPPS-sel már nem lehet írni ezt az ECU-t, hát megírjuk lábakról...

Teljes biztonsági mentés van az ECU-ról, bármikor visszaállítható a gyári tartalom, akár egy másik ECU-ba is.

Nem néztünk számokat most, de erősebb és sokkal élhetőbb lett az autó az előzőköz képest. Alul-felül erősebbre lett írva, a pedál viszont visszább lett véve. Nem érezni a súlyát, nem bálnaként viselkedik.

Autó ismét tesztelés alatt.
122559Km

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-01-19

Arcomon vigyor! Nem rossz gyárilag a 2.0 170LE, de lehet jobb is! Miután az én autóim híresen HP-k (meg én is), ez most sem volt másképp, harmadjára elkészült a (jelenleg) tökéletes program, Manky956 cartárs jóvoltából, akinek ezúton is köszönöm a kitartását. Amit az elődnél másfél év alatt távirányítással hozott össze, az most az aktív diagnosztikának ill. a személyes jelenlétnek köszönhetően pikk-pakk megvalósult.

Üa. értékeket összevetve az alábbi eredményt kaptuk:

Gyári:
3000rpm 82mm3 360Nm
4000rpm 70mm3 170LE

Mod:
2750rpm 95mm3 417Nm
4000rpm 90mm3 218LE

Jól látszik, hogy tévesen gondolják egyesek, hogy a nyomatékcsúcs 1700rpm környékén van. Sem a 2.0-nál, sem pedig az 1.9-nél nem ott van :-( Ami persze nem azt jelenti, hogy nem indul meg már 1400rpm-nél, csak hát az érzés csal :-)

A gázpedál a Giu 175LE-s 2.0-s dynami térképéről ihletődött, azonnal reagál, nincs késlekedés, tb hamarabb felépül.

Miután Ákos már régóta ismer az előző autó kapcsán, a programot kb. előre elkészítette, itt csak némi finomhangolásra volt szükség.

A végeredmény: Qrva jó lett!

Tartósteszt következik...