2011-08-23

Autós nyilt nap a Hungaroringen

Itt kipróbálhatod az Alfád olyan körülmények között, amikor legális a gyorshajtás!
Események >> 2011  

Egyre népszerübb az alfások körében az amatőr pályalátogatás, pályaversenyzés. Nem hiába, a gumiszag, benzingőz, motorhang és a jókedvű társaság hamar függővé teszi az embert. Azon kívül, hogy egy szórakoztató napot töltesz el, sok vezetéstechnikai tapasztalattal is gazdagodhatsz, amit a hétköznapi forgalomban is jól jön.

Rendszeres helyszínt és a szervezést a Hungaroring biztosítja.
Az aktuális nyilt nap dátuma: 2011. augusztus 23., 09.00-17.00

Tudnivalók a Hungaroring autós nyílt napról

A rendezvényt nem az Alfa Amore szervezi, a feltételeket és a szabályokat kizárólag a Hungaroring Zrt. szabja meg. A rendezvény nem zártkörű, így bárki bármilyen típusú autóval részt vehet rajta, ami megfelel az előírásoknak.

A versenypálya használatára 09.00 és 17.00 óra között van lehetőség, csoportokra bontva, 20 perces futamokban. A pályahasználat rendjét a szervező alakítja ki a résztvevők száma és járműtípusok függvényében. A menetrendről folyamatosan tájékoztatnak hangosbemondón és kifüggesztett hirdetőtáblán keresztül.

A versenypálya használatának előfeltétele minden esetben legalább egy éves, érvényes jogosítvány, megfelelő gépkocsivezetői tapasztalat, továbbá a vezető nevére kiállított forgalmi engedély. Amennyiben a gépkocsi vezetője és a forgalmi engedélyben szereplő tulajdonos nem egyezik, úgy a tulajdonos írásos - két tanú által hitelesített – meghatalmazása szükséges. A résztvevők vezető alkalmasságukról és felelősségükről, írásban kötelesek nyilatkozni. Minden gépkocsivezető a Hungaroring versenypályát saját felelősségére veszi igénybe, ajánljuk kiegészítő biztosítás megkötését!

A szervezõk a résztvevõket akkreditáláskor az autó teljesítményétõl függõen az alábbiak szerint, csoportokba osztják:
I. lassú kategória: 150 LE alatt (110 kW)
II. gyors kategória: 150 LE felett (110 kW) és sport
A nyílt napon nem vehetnek részt MNASZ gépkönyvvel rendelkezõ, illetve épített versenyautók!

A pályahasználat bérletvásárláshoz kötött, mely költsége:
5 futamos bérlet: 13.000 Ft
10 futamos bérlet: 24.000 Ft
Látogatók részére a rendezvény ingyenes.

A bérletet nem kötelező egy alkalommal felhasználni. Amennyiben nem vettél részt minden futamon, a későbbiekben másik nyílt napon is felhasználhatod azt!

A regisztráció aznap, 08.00 órától kezdődik a 24. boxban.

Hasznos információk a pálya használatról

A versenypálya használata nem jelent egyet a versenyzéssel. Bármilyen közúti forgalomra alkalmas autóval részt vehetsz a nyilt napon.

Azonban jó tudni, hogy a fokozott tempó fokozott igénybevételt eredményez. Elsősorban a gumik amortizálódnak, de ugyanennyire igénybe veszi a fékeket is. Természetesen a fokozott tempó a motort is igénybe veszi. Érdemes, sőt kötelező indulás előtt az autót műszakilag ellenőrizni. A tapasztalatok alapján elmondható, hogy egy megfelelő állapotú autó zokszó nélkül elviseli a futamokat. Amennyiben mégsem, akkor előbb utóbb a forgalomban is gondjaid adódnának. Mivel a tempót Te diktálod az igénybevétel is tőled függ.

A szervezők egyedül a biztonságos pályahasználatra ügyelnek (és az esetleges mentésre). A szabályokról regisztrációnál tájékoztatnak.

Minden másról magadnak kell gondoskodni. Nincs időmérés sem, ezt magadnak kell megoldani, ha érdekel az eredményed. Pont ezért nem is verseny, nincs is küzdelem, csak magad ellen. A szabály itt fokozottan érvényes: mindig van egy erősebb, gyorsabb autó. Ezért ugyanúgy tisztában kell lenned a környezeteddel, mint a forgalomban - ha gyorsabb autó ér utol, az első lehetőségnél illik elengedni.

Semmiképpen nem mondható el a pályahasználatról, hogy veszélytelen. Ha Te nem is, más még hibázhat, akár elkerülhetetlenül. Ezért fontos ismerned a biztosítás apróbetűs mondatát: versenypályán nincs biztosítva az autód, minden kár téged terhel, legyen az kötelező- vagy casco terhes káresemény.

Sajnos előfordulnak karambolok, de ritkán. Jellemzőbb károk, hogy a felnidet megüti a rázókő, vagy az előtted haladó gumidarabot, kavicsot ver fel az aszfaltról és az nyomot hagy a fényezésen. További előforduló hiba a kicsúszás a fűre vagy sóderágyra. Ilyenkor ugyanolyan eséllyel megúszod sérülés nélkül, mint pár karcolással. Fontos, hogy olyan kicsúszás esetén, mikor az autó nem tud önerőből visszatérni a pályára (vagy letérni róla), a mentést NE kezd meg magadtól, minden esetben várd meg a pálya technikai személyzetét.

A futamok pörgősen követik egymást. A hangosbemondó figyelmeztetése után a bejáratnál két oszlopban felsorakoztatják a szervezők az autókat, majd kis csoportokban indítják őket. Ezért kicsit nehéz összehozni azt, hogy több barátoddal egymás után indulj. Az autóban ülhetnek utasok is. Mindenkinek kötelező bekötnie magát és az ablakokat felhúzni. Kabriók esetében nem kötelező a tető felhajtása, ám abban az esetben bukósisakot kell a fejre húzni.

Az első kört érdemes bemelegítésre szánni. Ha első alkalommal veszel részt, akkor a teljes első futamot ismerkedésre használd fel, ne érdekeljen hogy leelőznek. A futam végét a kockás zászló lengetése jelzi a célegyenesben, ami után még egy levezető körre van alkalom. Ezt tényleg laza tempóban kötelező megtenni a technika megóvása érdekében. Kihajtás a boxutcán történik, ahonnan a parkolóba érsz vissza.

Fontos tudnivalók (Hungaroring Zrt.)
Jelentkezési lap (érdemes előre kitölteni a gyorsabb regisztrációhoz)
Meghatalmazás (ha nem a Te neveden van az autó)

Jelentkezz, ha kedvet kaptál egy kis kőrözgetéshez és kövesd a topikot további információért!

Az eseményt nem az Alfa Amore szervezi, így azzal kapcsolatban nem vállal felelősséget.

 
 
Összesen 8 jelentkező

Kapcsolódó topic:

Az utolsó 3 hozzászólás:

Dimmu2023-08-09 07:54:23 // 3360
Szia!
Köszi szépen a választ!25 éves kabrióval amúgy sem Fittipaldi az ember!😀
Zolibácsi2023-08-08 14:33:57 // 3359
Próbáltam megérteni amit mondtál, de sehogy nem sikerült :)
Én vezettem esőben, szárazon, hóban persze csak közúton de ez nem pörög csak úgy ki ha mégis ki pörög akkor zár a difi részlegesen és mind a 2 első kerék hajt. Ezért tök fölösleges a kiporges gátló kerek fekezgetes amit a rendszer csinál. Csak vissza fogja a kocsit
RomeoOne2023-08-07 13:13:10 // 3358
Szia! Nincsenek ilyen részletes infóim, de nem hiszem, hogy 20 perc hajtás után kidobhatnád a gumikat. Ez 25, max 30 km lesz, amiből annyit nyomsz meg, amennyit szeretnél.