fony722011-11-21 20:33:29 // 124442
Én régebben töltöttem le valami 156-os szerelési útmutatót, tele van mindenféle ábrával meg leírással de sajna visszafelé van írva (franciául asszem) - francia nekem kínai :-) - azóta nem is nagyon nézegettem. Megpróbálhatom rar-ban elküldeni ha kell valakinek.
mreni2011-11-21 20:26:31 // 124441
tesómnak is ugyanez a jelenség az 56on
fony722011-11-21 20:23:41 // 124440
Én meg ma kicseréltem a termót, meg a kézifék bowdenjeit.
A termó nem nyűgözött le túlzottan, max kb 75 fokig engedi fel a vizet, ezt is nagy sokára. Reménykedtem, hogy 80-90 között lesz majd de úgy látom nem volt szerencsés választás ez a Facet. Sajna Behr nem volt raktáron sehol.Mintha ez sem zárna rendesen, hiába új. Melegszik a ki és bemenő cső is.
Könyörgöm! 21. századot írunk. Mi a pi..áért nem lehet legyártani valamit normálisan?
Egyes márkájú termók jól működnek, mások viszont nem. Kezd felforrni az agyvizem!
A termó nem nyűgözött le túlzottan, max kb 75 fokig engedi fel a vizet, ezt is nagy sokára. Reménykedtem, hogy 80-90 között lesz majd de úgy látom nem volt szerencsés választás ez a Facet. Sajna Behr nem volt raktáron sehol.Mintha ez sem zárna rendesen, hiába új. Melegszik a ki és bemenő cső is.
Könyörgöm! 21. századot írunk. Mi a pi..áért nem lehet legyártani valamit normálisan?
Egyes márkájú termók jól működnek, mások viszont nem. Kezd felforrni az agyvizem!
pmolnar2011-11-21 12:42:47 // 124439
szeretném meg egyeszer megkérdezni tudtok ebben segíteni?
Sziasztok!
Kérnék egy kis segítséget.
156 SW elektronikájához kéne egy kapcsolási rajz.
Világítás problémák miatt.
Köszönöm
üdv,
Péter
Sziasztok!
Kérnék egy kis segítséget.
156 SW elektronikájához kéne egy kapcsolási rajz.
Világítás problémák miatt.
Köszönöm
üdv,
Péter
Abarai2011-11-21 07:37:23 // 124438
Bocs, nem voltam gépnél, de látom, a többiek mindent elmondtak. Többet is, mint tudtam volna. :)
zalan2011-11-20 23:42:03 // 124437
Tele van meglepetéssel ez a kocsi :D mint pozitív és sajnos negatív értelemben :)
Rolcho2011-11-20 23:38:56 // 124436
Még annyit hozzá, hogy nem kell meglepődni, ha folyamatos neszeket hallasz a műszerfal mögül, mert motorosan állítja a két oldal között is a levegőbefúvást. Ha például tűző napon jobbról érkezik a fény, akkor oda fog több hideg levegőt küldeni, míg ha megfordulsz, átállítja, és balról fogsz több hideget kapni.
Szóval, ha úgy hallod, hogy a kis manók folyamatosan mocorognak a műszerfal mögött, az ennek köszönhető.
Szóval, ha úgy hallod, hogy a kis manók folyamatosan mocorognak a műszerfal mögött, az ennek köszönhető.
zalan2011-11-20 23:37:08 // 124435
köszönöm ismét még1x :)
Rolcho2011-11-20 23:34:11 // 124434
Azt nem tudom, hogy minden autóban van-e. De elképzelhetőnek tartom, hogy nincs mindegyikben (vagy nem működik).
Az automata kapcsolónak egy funkciója van, bekapcsolni az automata módot. Ha valamit ehhez képest módosítasz, átvált félautomata módba, amit tart egészen addig, amíg a kinti hőmérséklet nem magasabb a benti levegő hőmérsékleténél.
Egy példa:
Kint 0 fok, beülsz az autóba, és beállítod a 23 fokot. Ha kellően bemelegedett a motor - intelligens, mert nem kezdi egyből fújni a 0 fokos levegőt -, elkezdi fújni a meleg levegőt az utastérbe (alulról, mert a meleg levegő felfele száll) és a szélvédőre. Ha kellően melegnek és párátlannak "érzi" a szélvédőt, átkapcsol és maximális ventilátor fokozaton elkezdi fújni a meleg levegőt az utastérbe, lábhoz, majd ahogy szépen lassan felmelegszik az utastér, fokozatosan vesz vissza a ventilátor sebességéből. (Ilyenkor én át szoktam kapcsolni, hogy a vízszintes és lefele nyilacska is világítson az iránynál, mert így átmelegíti a hidegtől szétfagyott kezemet is.)
Az automata kapcsolónak egy funkciója van, bekapcsolni az automata módot. Ha valamit ehhez képest módosítasz, átvált félautomata módba, amit tart egészen addig, amíg a kinti hőmérséklet nem magasabb a benti levegő hőmérsékleténél.
Egy példa:
Kint 0 fok, beülsz az autóba, és beállítod a 23 fokot. Ha kellően bemelegedett a motor - intelligens, mert nem kezdi egyből fújni a 0 fokos levegőt -, elkezdi fújni a meleg levegőt az utastérbe (alulról, mert a meleg levegő felfele száll) és a szélvédőre. Ha kellően melegnek és párátlannak "érzi" a szélvédőt, átkapcsol és maximális ventilátor fokozaton elkezdi fújni a meleg levegőt az utastérbe, lábhoz, majd ahogy szépen lassan felmelegszik az utastér, fokozatosan vesz vissza a ventilátor sebességéből. (Ilyenkor én át szoktam kapcsolni, hogy a vízszintes és lefele nyilacska is világítson az iránynál, mert így átmelegíti a hidegtől szétfagyott kezemet is.)
zalan2011-11-20 23:18:56 // 124433
nah most iszonyat pofátlanul írnál egy ilyen leírást még az autómata és félautómat beállításról ! egyébként ilyen automata levegőszennyezettség szűrő minden 156-ban van vagy lehet h nincs, de a lehetőségnek a gombja ott van ?!
Rolcho2011-11-20 23:13:45 // 124432
A levegő keringetése három módban működhet:
- automata, amikor világít a jobb led (és hozzá a baloldali is bekapcsolódhat)
- fix belső keringetés csak a bal oldali led világít
- fix külső levegő, amikor egyik led sem világít
Az automatikus belső keringetés akkor kapcsolódik be, ha a szennyezettség érzékelő szennyezett levegőt érzékel, pl városokban, alagutakban és amikor az ablakmosó üzemel (ha a folyadéknak erőteljes alkoholos szaga van).
Ezenkívül olyankor kapcsolja be a belső levegő keringetést, ha a kompresszor működik, és hidegebbről kell felfűteni a levegőt, vagy a kinti hőségben, tűző napsütésben a benti hőmérséklet jelentősen alacsonyabb mint a kinti, mivel így könnyebb a levegő hőmérsékletének szinten tartása.
- automata, amikor világít a jobb led (és hozzá a baloldali is bekapcsolódhat)
- fix belső keringetés csak a bal oldali led világít
- fix külső levegő, amikor egyik led sem világít
Az automatikus belső keringetés akkor kapcsolódik be, ha a szennyezettség érzékelő szennyezett levegőt érzékel, pl városokban, alagutakban és amikor az ablakmosó üzemel (ha a folyadéknak erőteljes alkoholos szaga van).
Ezenkívül olyankor kapcsolja be a belső levegő keringetést, ha a kompresszor működik, és hidegebbről kell felfűteni a levegőt, vagy a kinti hőségben, tűző napsütésben a benti hőmérséklet jelentősen alacsonyabb mint a kinti, mivel így könnyebb a levegő hőmérsékletének szinten tartása.
zalan2011-11-20 23:01:15 // 124431
nagyon szépen köszönöm !!!
de mitől automata az "automata belső keringettetés"
de mitől automata az "automata belső keringettetés"
Rolcho2011-11-20 22:53:08 // 124430
A légkondid automata, melyhez jó sok oldal található a használati utasításban
Hogy a működését megértsd, azt kell tisztázni, hogy három mód létezik, automata, félautomata és manuális.
Automata módban az előre beállított legoptimálisabb módban próbálja elérni a beállított hőmérsékletet, folyamatosan állítja a klíma/szárító működését, a befújt levegő hőmérsékletét, a befúvás irányát és annak erősségét.
Ha valamelyik paraméteren változtatsz, akkor átvált félautomata módba, ahol a kézzel beállított paraméter kivételével a többit automatán állítja a kívánt hőfok eléréséhez.
Manuális módban azt csinál amit akarsz.
1 és 2 egy üzemmód kapcsoló két leddel, automata és félautomata között, ha az automatához képest változtatsz valamin, akkor visszavált teljesen automatából (mindkét izzó világít) félautomata vagy manuális módba. Ha pl. ki van kapcsolva 30 fokban a klíma kompresszor, félautomata módból átvált manuálisba (ekkor egyik izzó sem világít) a beállított hőfok kijelzője villog néhányat.
3 és 4 kétirányú kapcsoló, melynek feladata a levegő befúvási irányának változtatása (a befúvási irányt, ha nem nyúlsz hozzá, automata és félautomata módban a program állítja).
5 és 6 egy kapcsoló két leddel a külső belső levegőkeringetés állítási lehetősége. Ha a jobb oldal világít, automatán állítja a külső-belső levegőkeringetést. A bal oldali led jelzi hogy külső vagy belső a levegő beáramlási irány. Ha az autó fel van szerelve légszennyezettség érzékelővel, szintén automatikusan bekapcsolhatja a belső levegőkeringetés.
7 klímakompresszor kapcsoló.
8 a kétoldali különböző hőmérséklet kapcsolója, ha be van kapcsolva, az utas oldali hőmérsékletet is a vezető oldalihoz állítja, felette világít a led.
9 szélvédők és tükrök párátlanítása, mely egy idő után automatikusan kikapcsol és visszatér az előzőleg elhagyott üzemmódhoz. Megnyomásával bekapcsolnak a tükrök és a hátsó szélvédő fűtőszálai, valamint maximális hőmérséklettel és ventilátor sebességgel a szélvédőre irányítja a légbefúvást, a mihamarabbi párátlanítás eléréséért.
10 bekapcsolja a hátsó szélvédő és a tükrök fűtését.
11, 12 és 13. Ezekkek a gombokkal a fedélzeti számítógép beállítási menüi érhetők el.
Gyakorlati tudnivalók a klímához:
- A klímakompresszor bekapcsolásával, és belső levegőkeringetéssel általában hamarabb érhető el a kívánt hőmérséklet hidegben és melegben egyaránt.
- 2 fok alatt a klíma a kompresszor védelme érdekében nem kapcsol be.
- Az utas és vezetőoldal közötti különbséget 7 fokig képes automatán beállítani, ennél nagyobb különbséget nem tolerál.
Remélem érthető volt!
Hogy a működését megértsd, azt kell tisztázni, hogy három mód létezik, automata, félautomata és manuális.
Automata módban az előre beállított legoptimálisabb módban próbálja elérni a beállított hőmérsékletet, folyamatosan állítja a klíma/szárító működését, a befújt levegő hőmérsékletét, a befúvás irányát és annak erősségét.
Ha valamelyik paraméteren változtatsz, akkor átvált félautomata módba, ahol a kézzel beállított paraméter kivételével a többit automatán állítja a kívánt hőfok eléréséhez.
Manuális módban azt csinál amit akarsz.
1 és 2 egy üzemmód kapcsoló két leddel, automata és félautomata között, ha az automatához képest változtatsz valamin, akkor visszavált teljesen automatából (mindkét izzó világít) félautomata vagy manuális módba. Ha pl. ki van kapcsolva 30 fokban a klíma kompresszor, félautomata módból átvált manuálisba (ekkor egyik izzó sem világít) a beállított hőfok kijelzője villog néhányat.
3 és 4 kétirányú kapcsoló, melynek feladata a levegő befúvási irányának változtatása (a befúvási irányt, ha nem nyúlsz hozzá, automata és félautomata módban a program állítja).
5 és 6 egy kapcsoló két leddel a külső belső levegőkeringetés állítási lehetősége. Ha a jobb oldal világít, automatán állítja a külső-belső levegőkeringetést. A bal oldali led jelzi hogy külső vagy belső a levegő beáramlási irány. Ha az autó fel van szerelve légszennyezettség érzékelővel, szintén automatikusan bekapcsolhatja a belső levegőkeringetés.
7 klímakompresszor kapcsoló.
8 a kétoldali különböző hőmérséklet kapcsolója, ha be van kapcsolva, az utas oldali hőmérsékletet is a vezető oldalihoz állítja, felette világít a led.
9 szélvédők és tükrök párátlanítása, mely egy idő után automatikusan kikapcsol és visszatér az előzőleg elhagyott üzemmódhoz. Megnyomásával bekapcsolnak a tükrök és a hátsó szélvédő fűtőszálai, valamint maximális hőmérséklettel és ventilátor sebességgel a szélvédőre irányítja a légbefúvást, a mihamarabbi párátlanítás eléréséért.
10 bekapcsolja a hátsó szélvédő és a tükrök fűtését.
11, 12 és 13. Ezekkek a gombokkal a fedélzeti számítógép beállítási menüi érhetők el.
Gyakorlati tudnivalók a klímához:
- A klímakompresszor bekapcsolásával, és belső levegőkeringetéssel általában hamarabb érhető el a kívánt hőmérséklet hidegben és melegben egyaránt.
- 2 fok alatt a klíma a kompresszor védelme érdekében nem kapcsol be.
- Az utas és vezetőoldal közötti különbséget 7 fokig képes automatán beállítani, ennél nagyobb különbséget nem tolerál.
Remélem érthető volt!
mreni2011-11-20 22:49:46 // 124429
tehát ha auto modban van akkor változtatja a fújás erősségét és helyét is
zalan2011-11-20 22:47:06 // 124428
jahááát neked van kézi könyvet mi több magyarul :)
nagyon szépen köszönöm :)
nagyon szépen köszönöm :)
Kristyon2011-11-20 22:38:28 // 124427
Kristyon2011-11-20 22:31:32 // 124426
1,2. automatikus üzemmód kapcsoló gomb (részletesebben a használati útmutatóban)
5,6. belső levegőkeringtetés be- és kikapcsoló (kézi/autó)
9. kapcsoló a szélvédő és oldalablakok maximális jég- és páramentesítésének, a hátsó ablakfűtés és a külső visszapillantó tükör fűtése be-/kikapcsolásához (max-DEF funkció)
10. kapcsoló a a hátsó ablakfűtés és a külső visszapillantó tükör fűtése be-/kikapcsolásához
remélem segít :)
Üdv.
5,6. belső levegőkeringtetés be- és kikapcsoló (kézi/autó)
9. kapcsoló a szélvédő és oldalablakok maximális jég- és páramentesítésének, a hátsó ablakfűtés és a külső visszapillantó tükör fűtése be-/kikapcsolásához (max-DEF funkció)
10. kapcsoló a a hátsó ablakfűtés és a külső visszapillantó tükör fűtése be-/kikapcsolásához
remélem segít :)
Üdv.
zalan2011-11-20 21:36:41 // 124425
ystuc2011-11-20 21:11:23 // 124424
Hát, én nem ikszeltem, már benne volt. Amúgy nem rossz, de tényleg nem létszükséglet, csak kényelmi extra.
GTPeti2011-11-20 21:09:26 // 124423
Kb. az utolsó extra, amit beikszelnék. :)))
ystuc2011-11-20 21:04:13 // 124422
Az esőszenzornál kapásból szélvédő csere is kell. A kábelezés egy másik dolog...
mreni2011-11-20 21:00:23 // 124421
be lehet,csak nem biztos,hogy megéri
zalan2011-11-20 20:59:48 // 124420
igen és aki majd válaszol Polónak az írjon már valami az eső ill pára szenzorról is, hogy be lehet-építeni
Poló2011-11-20 19:35:54 // 124419
Ha már itt a szenzorokról megy a téma.
A szmogszenzornak hol van az érzékelője?
Be lehet azt építeni utólag?
A szmogszenzornak hol van az érzékelője?
Be lehet azt építeni utólag?
zalan2011-11-20 18:36:55 // 124418
hát most hirtelen nem tudom, van két karika azzal a hőfokot állítom, és van a középső azzal pedig különböző kombinációkat tudok állítani hova fújjon.
bevallom őszintén nem igazán tudom szakszerűen használni a közép konzolt mert nem találtam leírást hozzá csak olaszul nagyjából lehet lefényképezem és meg kérlek titeket h magyarázzatok (amúgy fél-facelift)
bevallom őszintén nem igazán tudom szakszerűen használni a közép konzolt mert nem találtam leírást hozzá csak olaszul nagyjából lehet lefényképezem és meg kérlek titeket h magyarázzatok (amúgy fél-facelift)
mreni2011-11-20 16:25:45 // 124417
de auto-ra állítod a tekerőkét vagy valami más fokozatra?
zalan2011-11-20 16:21:05 // 124416
ezt leírnád részletesebben, mert nem értem. de amúgy a kínom az h beállítom ahogy akarom és átállítja magától.
Abarai2011-11-20 16:16:16 // 124415
Teljesen automatikus módban a ventillátort és a befúvás helyét is szabályozza.
zalan2011-11-20 14:09:56 // 124414
sziasztok nektek is szokott csinálni olyat a kocsi, hogy mondjuk megy a digi klima lábra közepes erősségen elfordulok, mire vissza magától átugrik mondjuk középre max. fokozaton?
Morcos1562011-11-20 13:57:05 // 124413
köszönöm mostmár akkor ezt is tudom
ystuc2011-11-20 13:25:30 // 124412
Ilyen nekem is van. A tükör fölött van az esőérzékelő, a kis dobozka pedig páraérzékelő. Ha párásodik az első szélvédő, a klíma automatán megold mindent. A téli csomag részeként volt rendelhető.
Abarai2011-11-20 13:22:12 // 124411
Megelőztél, amíg kimentem megnézni az enyémen. :)
Nekem nincs ilyen bigyóm. Esőszenzorom sincs. Vagyis simán lehet, hogy az. :D
Nekem nincs ilyen bigyóm. Esőszenzorom sincs. Vagyis simán lehet, hogy az. :D
GTPeti2011-11-20 13:20:40 // 124410
Tipp: esőérzékelő.
Morcos1562011-11-20 13:14:46 // 124409
Alfa_156_lapi2011-11-20 13:03:31 // 124408
Köszi a választ. A biztiket majd átnézem, a fűtéscsapról fogalmam sincs. Remélem megoldódik....:-)
GTPeti2011-11-20 12:53:33 // 124407
A biztosítékokat átnézni mindig az első dolog. Bár itt inkább arról lesz szó, hogy a fűtéscsap hideg állásba ment. Hogy miért, az itt a kérdés... Újabb - faceliftes - 156-okat asszem már támogat az EcuScan. Szóval goto kiolvasás.
Alfa_156_lapi2011-11-20 12:45:44 // 124406
Sziasztok!
Kellene némi ötlet....Egyik percről a másikra hideget kezdett fújni a fűtés ventillátor, amikor melegre volt állítva. Előtte semmi gond nem volt vele, ma is tette a dolgát rendesen. Most meg minden jel nélkül csak hideget hajlandó bármilyen módon fújni. A ventillátor a fokozatokra reagál, de klímával sem fúj meleget.....A mostani időjárásban hasznát venném továbbra is....:-) Lehet a biztosíték?
Valakinek ötlet?
Előre is köszi.
Kellene némi ötlet....Egyik percről a másikra hideget kezdett fújni a fűtés ventillátor, amikor melegre volt állítva. Előtte semmi gond nem volt vele, ma is tette a dolgát rendesen. Most meg minden jel nélkül csak hideget hajlandó bármilyen módon fújni. A ventillátor a fokozatokra reagál, de klímával sem fúj meleget.....A mostani időjárásban hasznát venném továbbra is....:-) Lehet a biztosíték?
Valakinek ötlet?
Előre is köszi.
Szoszo™2011-11-20 12:14:24 // 124405
Sziasztok!Kérnék egy kis infót,kinéztem egy kocsit,1.8 ts,156,csak szíj ugrott!Valaki volt már hasonló helyzetben?Szelepek bele érnek a dugókba?
GTPeti2011-11-20 11:58:35 // 124404
Az hogy a szenzor által szolgáltatott "igazi" rail nyomást hogyan értékeli ki (manipulálja) a box, abban hatalmas különbségek lehetnek. Pl. nem mindegyik nézi, hogy mennyire hirtelen ugrott meg a nyomás, ilyenek. Az állíthatóság szép dolog, de picit a felelősség áttolása a t. felhasználóra.
"Nur meine Meinung." ;)
"Nur meine Meinung." ;)
Qubi2011-11-20 06:15:17 // 124403
Közvetlen a kormâny rúd és a kormánymű összekötésénél... Be volt rohadva rozsdától, és elfolyt a szervoolaj!!!
mreni2011-11-18 21:43:39 // 124402
értem én,de ennyiért én nem ezt a megoldást választanám :) de kinek mi szimpatikus.
Piritu - 1.000.0002011-11-18 21:41:19 // 124401
Szerintem mindegyikkel ez jár, ami csak a railnyomást manipulálja. Cserében 8-on belül volt 100-on a Vas! :-)
mreni2011-11-18 21:38:29 // 124400
ugyanez volt a tünet egy stilo-n és egy grande puntón is... :) bacar boxos volt mindekttő
Piritu - 1.000.0002011-11-18 21:35:56 // 124399
Mit "ajaj"? Nekem egy turbóban volt a Bacar, mégsem ajajozok :-)
Piritu - 1.000.0002011-11-18 21:31:35 // 124397
Gondoltam, nekem is Bacar volt a kormosban :-)
Imyx2011-11-18 21:30:34 // 124396
Ehhez az autóhoz. Használat közben programozzák fel az autó paramétereihez viszonyítva.
Imyx2011-11-18 21:27:52 // 124395
Bacar tuning.
ystuc2011-11-18 21:23:27 // 124394
Általában a JTS motorhoz, vagy kifejezetten a Te motorodhoz?
Piritu - 1.000.0002011-11-18 21:20:16 // 124393
Melyik cég ez?