Fórum >> Típusok >> 156

aranytl2023-04-27 23:43:00 // 155966
Szia!

Tavaly novemberben volt szerencsém 3x cserélni generátort, már csukott szemmel is megy :D
Elkezdtem róla írni a blogot, de abbamaradt.
Magamnak csináltam, harmadjára már 4 órán belül megvoltam.

Javaslom új generátor beszerzését. Én Szegeden a Polgárnál vettem 62 eFt volt és le kellett adni a régit. 2 éve volt már egy felújításom amit szintén magam végeztem. Új csapágyak, Bosch szabályzó, elszállt mert az állórészen a gyári "forrasztás" meglazult. Szóval állapotfüggő is, de kisebb szopás egy új, csak feltétlenül tegyék padra a szemed láttára vagy legalább adjanak valami papírt róla. Én egy hibás tekercselésűt kaptam elsőre, azért kellett 3x szerelnem. Sajnos csak akkor tudod lepróbálni, ha teljesen összerakod az autót. A padon 1300-as fordulatnál már illene töltenie (2,3 az áttétel, ez 565 motorfordulat).

Vegyél kipufogó tömítést, mert azt mindenképpen le kell szerelni a két katalizátor között.

Én legutóbb csáposon csináltam, de felbakolt autón is meg lehet csinálni (az volt 2 éve).
Menete tömören:

Áramtalanítás. Felső motorkitámasztó oldása a motorról. Kézifék oldva. Váltó üresben. Ha meg akarod spórólni a futóműállítást, akkor a bölcső-kasztni csatlakozó pontokat össze kell jelölni festékfilccel, hogy ugyanoda tedd vissza.

Le kell szerelni az első kerekeket, motorvédő burkolatot, 2 db kipufogócsövet a katalizátorok közül.

Lekötni a stabrudat a villáról, a villát az alsó lengőkarról, kormányművet a bölcsőről.

Le kell engedni a váltóalagutat (15 cm-re a bölcső felőli végén). Ennek az utolsó csavarja a hővédő burkolat alatt van, azt is le kell szerelni. (Ha nagyon leengeded, a kézifék behúzza magát, visszarakáskor figyelni kell.)

Hosszbordás feszítőjét kitámasztani (15-ös hajlított csillag, 4-es fúrószár vagy valami)

Motort alá kell támasztani úgy, hogy a hátsó váltótartó konzolt (24-es racsnis csillag) le tudd szerelni és a bölcső is leengedhető legyen. Mielőtt a bölcsőt lelazítod, a szervo csöveket tartó bilincset ki kell nyitni egy széles csavarhúzóval. Bal oldalon van a bölcső nyúlványán. Szép mutatvány, főleg visszapattintani.

Jöhet le a bölcső, az alsó lengőkarok gömbcsuklói megtartják.

Jobb féltengelyt a generátor alatt szét kell csavarozni. Nemtom hanyas imbusz, végén önzáró anya beékelődve, figyelni kell a pozícióra meghúzáskor. Legyen nálad 2 rongy vagy zacskó, amit a szétválasztott végekre teszel, különben minden grafitos zsíros lesz.

Na most már hozzáférsz a generátorhoz. Hátuljáról leoldod a vezetékeket. 13/8 Érdemes lehúzni az olajnyomás gomba vezetékét is, pattintós füles.

A generátort 2 db jó hosszú 8-as csavar fogja. Az alsó gyerekjáték, de ne húzd ki. A felső trükkös. Kicsavarod oké, de nem tudod kihúzni csak akkor, ha megemeled a motort. A legjobb, ha az olajteknő elején emeled, de lehet az első motortartó baknál is ütközésig. Ekkor a csavar feje szembe kerül a váznyúlvány mélyedésével, és ki lehet húzni. Ha megvan, engedd vissza a motort. Húzd ki az alsó csavart. Leesni nem fog, mert szorítja magát az anyáival. Ezen egy hosszú erős csavarhúzóval segíthetsz. Egyik kezedben a generátor, másikkal finoman feszítgeted. Arra számíts hogy nehéz, és ha elengeded letöri a gombát.

Ha már csak Te tartod, ügyesen ki kell játszanod a kerékjárat irányába.

Pár kép, ezek között van generátoros szerelős is.
NormaN2023-04-27 22:21:52 // 155965
Helloka,

2.5 v6

1 éve lassan szopok teljesen random ABS VDC hibával 3 aksi volt bent azóta, féklámpa kapcsoló, tempomat (kuplung) kapcsoló, kábelek, fütúmű, minden volt cserélve, nézve, csinálva.

Ma "végre" kidobott egy töltés check lámpát 10.9 volt járó motornál a töltés.

Összeállt a kép, hogy "áááááá" biztos eddig csak a végét járta a generátor (ha mentem 1000kmt összesen az autóval ebben az időszakban) és most beadta a kulcsot és ezek lehettek a random hibák is, mert ugye híresen érzékeny rá és először ezeket dobja el ha akksi, töltés gondok vannak.

Szóval szinte biztos hogy generátor, de egy rövid utánaolvasás után nem tünik egy 10 perces mutatványnak :D
Tapasztalatok tippek ? felújítás, csak bosch vagy más is fasza ? van-e kiskapu hogy ne kelljen a bódét levenni a motor körül :D ?
Dévid2023-04-24 20:21:07 // 155964
Köszi! Majd valamikor megnézem.
Adam772023-04-24 19:51:03 // 155963
Szia!Jobb első kerékdobban van,az ablakmosó tartály előtt.Ha szerencséd van ,csak a kábelsaruk korrodáltak.
Dévid2023-04-24 19:12:13 // 155962
Hello! Tudja valaki, hol keressem a dudát a 156-ban? Találtam egy kocsit a garázsban, de nem szól az sem benne.
Liquid2023-04-22 12:46:17 // 155961
A tudománynak is vannak fokozatai, Ő már sok danos 🙂
Kócosw2023-04-22 05:50:59 // 155960
tudomány...Gt nél voltál már? 😁
Kócosw2023-04-22 05:42:58 // 155959
yat szoktam fogyasztani kerlek szepen, jó nem vagyok GT kategória,de nem a 3;1 instant fogy nalhnk 😆
Liquid2023-04-21 22:53:34 // 155958
az se kis tudomány ám :) El lehet rontani :)
Coyote2023-04-21 18:07:07 // 155957
Egy finom olasz kávéra mindig kapható vagyok 😉
Kócosw2023-04-21 15:08:42 // 155956
hajrá,de szolok en csak kávét tudok főzni 😆
Coyote2023-04-21 11:44:46 // 155955
Ha meg egyszer ráveszem magam a költözésre lehet szomszédok is lehetünk akkor nem kell annyit autózni 😁
Kócosw2023-04-21 05:01:09 // 155954
ha megyek en is egy seggel tolom ne aggodj,nem a világ vége 😆
Coyote2023-04-20 20:36:50 // 155953
Hmmm…. 2 pihenővel max az kb 8:30-9 óra csak. Az nem olyan sok. Én simán megjárom frankfurtot oda vissza 😁
Kócosw2023-04-20 20:02:18 // 155952
csak epp jelenleg egy 706 km re vagyok épp 😆
Kócosw2023-04-20 20:01:38 // 155951
tudom köszi szépen,ki tudja hatha szavadon foglak egyszer...😎
Coyote2023-04-20 17:22:45 // 155950
Hát jó, azért sajnálom, hogy nem tudsz eljönni. Max, he esetleg erre jársz ugorj be, nálam mindig minden Alfás szívesen látott vendég bármikor. 😉😁
Kócosw2023-04-20 11:07:38 // 155949
picit attol odebb vagyok ,csak nem irtam be 😁
Coyote2023-04-20 02:01:11 // 155948
Győrből ide hozzánk 😉
Kócosw2023-04-19 20:55:30 // 155947
ilyen kifogas nem is lenne 😆
Kócosw2023-04-19 20:55:00 // 155946
honnan? 😁
Coyote2023-04-19 20:50:10 // 155945
Kocsival max 1:30-1:45 perc 😉😁
Coyote2023-04-19 19:57:29 // 155944
Szállást tudok biztosítani, zárt parkolót is amely kamerával megfigyelt 😁 Több kifogásod nem lehet 😁
Buksi2023-04-18 06:41:17 // 155943
Megbeszéltük. :-DDD
Kócosw2023-04-16 15:18:43 // 155942
ne lennel olyan marha messze 🤣🤣
Coyote2023-04-13 13:09:25 // 155941
Akkor jövő hétvégén lehet jönni 😉 csinálok valami finomat 😁
Buksi2023-04-13 06:50:45 // 155940
:-DDDDD
Coyote2023-04-12 08:45:05 // 155939
Gyertek gyertek, izzítom a bográcsot 👍😉
Buksi2023-04-12 07:20:44 // 155938
Akkó' menjünk a Sanyihoz. :-DDD
Buksi2023-04-12 07:20:02 // 155937
Köszi mindenkinek. :-)
Kócosw2023-04-12 07:03:36 // 155936
Ahogy irtak az uj ora értékét fogja mutatni,en mar a masodikat cserelem majd, nem birjak a.strokert a csomagtartoban.Mar a fordulatszammérő is gyengelkedik néha 🤷🤦😁
berobbantam2023-04-11 05:44:44 // 155935
Szia.A motorvezérlő akkor tárolja ha nincs írva.Az enyém speciel 0-át ír.😀
Jorjie2023-04-10 20:30:48 // 155934
Ahogy Piritu is mondja, előrefelé tudod korrigálni. Csapd bele azt a másikat, és megcsinálom neked :-)
Proxyrendezés úgy is kelleni fog, hogy megnyugodjon a kis lelke :-))
Piritu - 1.000.0002023-04-10 19:11:26 // 155933
Azt fogja mutatni ami a másik órában van. Állitólag MES-sel lehet elöre tekrni, vissza nem.
Liquid2023-04-10 18:15:25 // 155932
A km-óra (az ECU és még egy csomó vezérlő) külön tárolja a km állást.
Buksi2023-04-10 17:58:31 // 155931
Sziasztok!
Ha másik Km órát tennék be az eredeti helyett, akkor a valós megtett km-eket fogja mutatni az óra vagy azokat a km-eket, amik a másik órában vannak? Vagy az ECU tárolja a megtett km-eket?
Előre is köszi a válaszokat. :-)
nothin2023-04-03 09:04:37 // 155930
VKG699!!! (4x156+75)2023-02-05 19:44:05 // 155929
Igazából jtdnél mindegy, hogy 83 vagy 87 fok, mert nincs összekötve az olajkörrel, de valóban, 80-as osztás fölé megy picivel jó termosztáttal.

Habár hozzá kell tennem, hogy újjal is lassan melegszik, ez egy ilyen szakma sajnos.

A 75 bezzeg pikk pakk bemelegszik :-))))
berobbantam2023-02-05 05:18:34 // 155928
Igazad van tényleg 80 fok.Ettöl függetlenül felette van az üzemi hőfok valamennyivel.Énkb 5 éve cseréltem.Azóta a 80 és 90 közt volt a mutató ha egyszer bemelegedett.Most érik megint a csere.Borzasztó lassan melegszik,és nagy melegben dugóban volt hogy 110 fokig is felment.Előtte sose láttam ott a mutatót.
Liquid2023-02-04 22:09:18 // 155927
akkor ismét tanultam valamit :)
VKG699!!! (4x156+75)2023-02-04 20:57:13 // 155926
A TS-nek azért jóval több a veszteséghője, plusz másmilyen termosztát is van hozzá, ott jobban meg is éri a 88-as a víz-olaj hőcserélő sajátosságai miatt.

Jtdnél ennek nincs annyi jelentősége.
Liquid2023-02-04 20:49:26 // 155925
Én csak a TS-ről tudok érdemben nyilatkozni :) Ezek szerint én pont egy termosztátilag jó időszakban birtokoltam az autót, mert semmi gondom nem volt vele. Sőt igazából egyedil a 159 TBI-n kellett cserélnem.
Mozog a mutató az tuti. Melegben araszoláskor, illetve pályán klímázva kergetéskor simán felment 100 fölé. Valahol ott kapcsolt a 2. fokozat.
VKG699!!! (4x156+75)2023-02-04 19:31:29 // 155924
Semennyire sincs odaszegezve, fűtéssel alapjáraton gurulva dombról lefelé bőven hajlamos lekókadni -5 fok alatt.
Kb 5-6 évet bír egy új termosztát, többet nem kell tőle várni.
VKG699!!! (4x156+75)2023-02-04 19:29:45 // 155923
Tsnél esetleg, a jtdnél nem.

A köztes osztás továbbra is 80 fok, afelett egy picivel áll új Behr termosztáttal.
Liquid2023-02-04 18:39:26 // 155922
ebben még rendes óra van, vagyis nincs úgy odaszegezve az üzemi hűfokra mint az újabbaknál
Liquid2023-02-04 18:38:34 // 155921
Inkább 90 körül kéne lennie szerintem (és emlékeim szerint), ha fixen 50-90 között van és nem megy fel 90-ig, az tipikusan termosztát probléma.
VKG699!!! (4x156+75)2023-02-04 17:52:16 // 155920
Sosem volt 70 fok. Az 80.
Olvasd ki messel esetleg, és akkor nem veszel feleslegesen kéthavonta termosztátot.


Ez már konkrétan mémesedett is... :DDD
berobbantam2023-02-04 17:42:16 // 155919
Az az állás a 70 fok.Az üzemi 87 fok.Nekem egy mutatónyival van 90 alatt.Termosztát van 83 és 87 fokos.Elvileg a 87 fokos kell bele.De a hőgombát is érdemes megnézni.Van 2 és 3 vezetékes..És nem mindíg jót hoz alvázszám alapján sem.
VKG699!!! (4x156+75)2023-02-04 14:19:50 // 155918
Az az állás az üzemi hőfok.
sanyalfa 1562023-02-04 10:58:59 // 155917
Sziasztok!
156 1.9 JTD 16v termosztátról mit lehet tudni?Melyiket érdemes megvenni?Árban elég nagy a szórás VERNET húszezerért vagy MAHLE-BEHR hatvanért mondjuk ez az utóbbi szerintem túlzás elég húzós.Az 50 és a 90közötti vonalra áll be a hőfokmérő mutatója,ha meg maxra tolom a fűtést akkor képes mégjobban visszahűlni.Ezért akarom cserélni csak hát nem tudom melyiket érdemes venni!A válaszokat előre is köszönöm!Szép napot mindenkinek!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak