Fórum >> Típusok >> 156

Kristyon2017-06-25 12:11:20 // 153097
Hali, azt hiszem ezt kérésed: ebay
pdudas2017-06-25 12:11:13 // 153096
Megtalaltam a nagy barna muanyag reszt a ventillator klima feloli oldalan.
Aztan rendeltem is egy ilyet:

http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-145-146-147-155-156-164-166-HEATER-MOTOR-BLOWER-RESISTOR-60811737-NEW-/171145179952

Ranezesre ilyen - aztan majd meglatjuk.
pdudas2017-06-25 11:35:36 // 153095
Ahogy sejtettem a lassabb ventillator fokozatom nem mukodik.
AlfaObd-vel tesztelve a rele behuz, de a venti nem forog (FAN1 test).
A gyorsabb (FAN2) szerencsere mukodik.

Emlekszem valaki cserelt mar ilyen ellenallast a forumrol - meg tudnatok mondani honnan vettetek az alkatreszt? Ha jol remlik egy jo combos ellenallasrol van szo ami a ventillator hazaban van. Reledobozt megneztem, ott nincs.

Elore is koszonom!
pdudas2017-06-25 10:59:01 // 153094
A benzinpumpa olyan 4-5 bar nyomast produkal altalaban, de a nagynyomasu ezt feltornassza jo magasra.

Csinaltam egy merest a JTS-en. Nekem nincsenek ilyen jellegu problemaim.
A merest hideg motornal csinaltam, AlfaObd demo verzioval. Sima ELM327 BT (5-10 Euro volt) modult dugtam a szerviz csatiba.

Ugy tunik alapjaratnal magasabb a nyomas es fordulaton (3000-3500 korul tartottam) lemegy kb. 50 barra.

https://goo.gl/photos/jJCnbRXCRqvXpa8h8
https://goo.gl/photos/opBNvSb7EKm2y3M96

A variatorod rendben van? Az elvileg 3500 korul elfokolja a vezermutengelyeket - lehet azert nincs felette ero mert az nem (jol) mukodik. De nehez talalgatni - a hibad eleg sokretu lehet. Az uzemanyag pumpatol akar a nyomas erzekelo szenzorig barmi lehet. Uzemanyag szurot mikor csereltek az autodon?
pdudas2017-06-25 10:37:13 // 153093
Kipufogo tartoja nem vetemedett el?
Ha a kipuff elkezd hozzaerni a tertohoz vagy az alaguthoz, akkor az eleg fura hangokat tud produkalni (bukkanon, esetleg csak bizonyos fordulatszam tartomanyban (nem sebesseg fuggo)).

Vagy esetleg a potkerek nincs megfeleloen rogzitve es mozog a feszkeben a bukkanokon. Szinten nagyon szemet dolog, mert nem az auto alatt van a gond, hanem benne.
Csongi2017-06-24 23:57:57 // 153092
Hello, tudja valaki, hogy az 1,6 Ts-hez milyen nívópálca tömítés kell és hol lehet venni? Thx! :)
atis_166jtd2017-06-23 22:10:21 // 153091
Arra figyelj hogy 5 napod van lejelenteni kormányablaknál hogy eladtad. Ha genyók téged is büntetnek a bejelentés elmulasztása miatt. Egyébként meg a rohadás látszik, az nem számít rejtett hibának. Lehet mondtak neki egy javítási árat amit sokall és próbálkozik.
atis_166jtd2017-06-23 22:06:33 // 153090
Stabilizátor szilent?
dallosj2017-06-23 18:50:49 // 153089
Nekem a lancia - n a fékbetét okozott ilyet. Csak egy tipp.
pisti156sw2017-06-23 18:42:23 // 153088
Üdv!

Valakinek esetleg tapasztalata 156 jtd hátrafele menet ill. a kis rázókon kopogás hallatszik.Lengőkarok, stabpálcák cserélve, de a kopogás megmaradt. Ötlet?
GreenArrow2017-06-23 14:51:30 // 153087
Sziasztok!

Tegnap délután hazaértem a kocsival (1.9 JTD), leállítás után 1-2 másodpercig fura búgó hang jött a motortérből, mintha még valami forogna. Este el akartam indulni, nehezen indult, majd úgy csattogott, mintha ki akarna szakadni minden henger, így gyorsan leállítottam és utána az összes óramutató el kezdett táncolni, mint mikor az akksi szar. Hagytam reggelig, megpróbáltam indítani, de már nem indult. Mi a retek van ezzel a...mostmár ki kell mondanom...hulladékkal?
dallosj2017-06-22 23:24:01 // 153086
Szia!

Ha valóban felhívtad a figyelmét a rohadásokra, elmondtad neki, megmutattad neki, netán emailben a vétel előtt még el is küldted neki, akkor nyugodtan dőlj hátra és mondd meg neki mehet ahova csak akar. Te jelentsd le minden illetékes hatóságnál az eladást és ennyi. Nincs rejtett hiba, ennek tudatában vásárolt, így a polgári jogi igényt nem támaszthat. Én nem foglalkoznék vele.
Kispaksi2017-06-22 22:27:01 // 153085
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. 1 hónapja eladtam az alfámat 156 1.6TS Full felújított hengerfej, újj gyűrűk 1év 7 hónap műszaki speedline felnik stb kő kemény 200 ezer forintért. Vásárlás előtt tudattam a gyerekkel, hogy azért ennyi az ára mert a kaszni elég erősen rohad. Ő tudomásul vette, eljött megnézte kipróbálta és most lassan 4 hét használat után elkezdett irkálni, hogy esze ágában nincs átiratni és fel fog jelenteni mert szét van rohadva és ez neki nem felel meg. Vagy fizessem vissza neki a vételárat vagy megy a rendőrségre. Én nem szeretnék ebből semmiféle jogi hercehurcát, de vissza venni sem áll számdékomban, hisz 4 hét alatt kitudja miket művelt vele meg a vételára nekem bele lett ölve a lakásba. Valaki tud mondani erre valami ésszerű megoldást? Az adásvételiben benne van megjegyzés rovatban az autó állapota+a teljes beszélgetést lementettem ahol majd 1 oldalnyi szöveget írtam a kasztni hibáiról.
Sanyi2017-06-22 13:12:59 // 153084
Hoppá :D

Szóval ezen... :)

Kócosw2017-06-22 10:57:19 // 153083
melyik kepen Sanyi? :)
Sanyi2017-06-22 09:40:04 // 153082
Sziasztok,

156 1,6TS-hez nincs valakinek a képen látható katalizátora?

2001-es 3 kat. változat. ZAR93200000147455

Vagy valakinek valami ötlet a helyettesítésére, kidobására, mire kell figyelni stb.

Köszi :)
PistaFR2017-06-20 19:09:25 // 153081
Ilyen árkategóriában nem keresnék 156-ot, az biztos. Ebben a korban már komolyan rohadhat (küszöbök, padló, de ha törve is volt, akkor gyakorlatilag bárhol), és sok költséges alkatrésze van. Kettős tömegű, turbo, futómű... A vételárat mégegyszer rá lehet locsolni, és okom van feltételezni, hogy hamarosan rá is kell. Csodák nincsenek, ennyi pénzért csak olyan 156 van szerintem, amivel egy darabig eljársz, aztán a költségek miatt inkább betolod a bontóba...

Ha mégis 156-ot akarsz, és csak ennyi a keret, akkor alaposan nézd át (lila köd mentes cimborával minimum, inkább hozzáértővel), gondold végig, hogy mik azok a hibák, amikkel együtt tudsz élni, mik azok, amiknek a javítását tudod finanszírozni. Ja, és a futómű, a fék és a korrózió nem játék, életek múlhatnak rajta.
PistaFR2017-06-20 18:59:30 // 153080
Leginkább, ha nem rohad. Ha igen, akkor azt a 400-at inkább költse nőkre szerintem...
Béci2017-06-19 11:43:48 // 153079
Anno lehetett gyárilag rendelni hozzá. De elég borzalmas, azért nem terjedt el. :)
Dante2017-06-19 11:07:11 // 153078
Hogy lehet, hogy ezen van fekete díszléc oldalt? rémisztő :)
JulesTS2017-06-19 00:30:02 // 153077
Ha nem diszlexias a tulaj, akkor a leiras alapjan eleve nem is erdekelne ez a kocsi...
Amugy meg meg kell nezni es ha allapota normalis, hibakod nincs, papirjai, eredetvizsga rendben, akkor meger 400-at.
eugabesz2017-06-18 18:43:31 // 153076
Sziasztok!! Mondjatok már nekem erre valamit,megéri a 400-at,annyit kér a tulaj (kupec,akárki)
Ez lenne a kiszemelt..
Levee156SW2017-06-18 12:00:04 // 153075
Sziasztok,

megkapta az autó a gyàri NGK gyertyasort, de nem sokkal lett jobb a helyzet-gyújtáskimaradásokat kevésbé produkál, de menni szinte egyáltalán nen akar (talan ha a menes fele megvan...).
Sikerült hibakódot is olvasni:P1670
Interneten keresgélve ez gyártóspecifukus kód,de itt leginkább üzemanyagellátásra-benzintanki pumpa vagy magasnyomasu szabalyzo utalhat.
Az a vicces,hogy egyik pilkanatrol a masikra produkalta markansan a hibat,a kezdetektol csak az alapjarati kimaradasokat es a 4000 feletti halodast mutatta.
Valakinek valami konkretabb tipp,vagy esettanulmany?
2.0 JTS
Koszonett:L
atis_166jtd2017-06-17 22:06:57 // 153074
Ha jól sejtem lehet állítani de ebben nem vagyok biztos. Nézz körbe belűl átha látsz 4 db csavart amivel bele van fogatva az üveg. Ezeket meglazítva be tudod állítani hogy áljon.
Béci2017-06-17 21:23:29 // 153073
Szabályosnak egyik se szabályos. De a hátsót mindenképp hagyd rajta, mert egyébként meg fogsz őrülni, olyan hangos lesz. A műszaki meg majd ápoló valahogy.
Az már más kérdés (bár ez inkább piszkálódás a részemről, nem kell komolyan venni), hogy ha rendes hangot akar az ember, akkor benzines autót vesz. ;-)
redbull902017-06-17 18:11:49 // 153072
Sziasztok!

Kérdésem lenne ha kiszedem a középdobot és a hátsó dobot is végig csak cső lenne mennyire szabályos ? Szeretnék egy kis hangot a kocsinak. Vagy elég ha csak a közép dobot kiszedem? 2.4 es autóról beszélünk. Köszi!
fpa2017-06-16 14:07:38 // 153071
Típustársak (de márkatársak is), mit lehet tenni egy (elvben gyári) tetőablakkal, ami mintha ferde lenne, kissé balra lenne fordulva: bal elöl nagyobb a rés az ablak és a tető fém részei között, mint jobb elöl.
Ezzel egyhangúlag, bal hátul kisebb mint jobb hátul.
Ha nem hátrahúzom a tetőablakot, hanem előre billentem, akkor a motor nem is tudja visszaállítani az alappozícióba, a bal hátsó sarok (illetve a tömítés) fennakad a tetőn.

Kedden viszem a gépet lakatoshoz, a küszöböt megmutatni, megnézi ezt is, de látatlanban azt mondta, megnyúlhatott az egyik bowden és nem sok mindent lehet vele tenni.

Érthetően, nem szeretnék lemondani a (működő) tetőablakról.

Ismertek-e ehhez értő szakit?

Vagy van-e olyan apróság amit magam is megnézhetek és akár orvosolhatom is?
gazsilaszloo2017-06-13 19:36:57 // 153070
Szia! létezik hozzá lehúzó szerszám, de én úgy szoktam, hogy ott ahol csuklik, kézzel ütögetem(tenyérrel) és előbb utóbb letolja magát :) esetleg előtte fújkáld be, hagyd úgy kicsit.
turkish2017-06-13 16:31:00 // 153069
Erre valaki?
Az mitől lehet hogy néha a kuplung elveszíti a rugalmasságát? Nem esik be, de kicsit olyan mintha egy kilós kenyérbe taposnám bele a pedált......
PistaFR2017-06-13 15:57:46 // 153068
A berlinát nem tudom, az SW-ben együtt megy hátra a bal oldalon a padlókárpit alatt a csomagtartóéval, megkerüli az egész csomit, onnan megy aztán előre a jobb oldalon a fedélig.
VV62017-06-13 15:03:44 // 153067
HELP!
Le szeretném venni az ablaktörlő karokat, hogy kicserélhessem őket. Sajnos az elődöm nagyon erős volt és úgy meghúzta az anyát az egyiken, hogy hiába csavartam ki, a kar mégis mozdulatlan, rászorult a kiálló pöcökre. Feszegettem balról, jobbról, elölről, hátulról, de semmi eredmény...
Van erre valami bevált megoldás?
preciozo2017-06-13 13:14:12 // 153066
Sziasztok! Valaki tudna segiteni? Szivóoldali vezérműtengelyre lenne szükségem 156 1.6 ts-be bontottan!
Béci2017-06-13 13:00:08 // 153065
Szia! Marek cartársat kérdezd meg.
pistino12017-06-13 12:26:10 // 153064
Bentről nem nyílik a tanksapkám, bovden szakad el, hogy kell cserélni?
preciozo2017-06-13 11:39:29 // 153063
Sziasztok! Valaki tudna segiteni? Szivóoldali vezérműtengelyre lenne szükségem 156 1.6 ts-be bontottan!
Ásóka2017-06-13 10:42:51 // 153062
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy az 1.6-os váltó helyett jó az 1.8-as váltó is 1.6-os kuplunggal? Köszönöm a segítséget.
gazsilaszloo2017-06-12 19:30:20 // 153061
Szia! A motorvezérlő most is ott van :) Ez a plusz kettő csatlakozó régóta így van ott szabadon.
PistaFR2017-06-12 15:40:19 // 153060
Szerintem normális, az enyém is csinálja. szerintem ha alapjárat alá esik a fordulat, akkor lekapcsolja, hogy tehermentesítse a motort.

Ilyet nem tapasztaltam még, én ha klímázni akarok, mindig letekerem LO-ra. Elképzelhetőnek tartom, hogy a venti miatt nem kapcsolja be, talán lassabban melegedne, ha a venti fújná a blokkot.

Aktuátor teszt van a MES-ben is, mindenképp próbáld ki. A venti felpörgetése amúgy normálisnak tűnik, amikor a magasoldali nyomás meghalad egy szintet, be kell kapcsolnia. Biztos vagy benne, hogy a magasabbik fokozat kapcsol, és előtte nincs alacsonyabb?
pdudas2017-06-11 18:59:57 // 153059
Es meg egy kerdes: a hutoviz kiegyenlito tartalyaban a jaro motornal kell lenni valami aramlasnak, vagy az nem vesz reszt a cirkulacioban?

Nekem meg sem moccan a folyadek benne - pedig ma dulvan meghajtottam az autot es fel is ment 90 fokig a hofok. Persze a szerpentines resz utan jol visszahult - szepen latszik is a vizhofok grafikan (AlfaObd) a 82 fokos termosztat nyitogatasa okozta fureszfog gorbe.
pdudas2017-06-11 18:57:34 // 153058
Nekem csinalt hasonlot - 2000 rpm alatt padlozva durvan dadogott. Trafokat osszevissza cserelgetve, ujat berakva sem javult. Mar nem mertem erosebbet gyorsitani alapjarat kozeleben, mert rogton dadogott. Hibakod szerint gyujtas komaradas (P300, aztan vandorolt hengerrol hengerre)

Majd elvittem szokasos eves szervizre. Szerelo kicserelte az osszes szurot es a gyertyakat - majd a hiba nem jott elo tobbet. Azota sem tudom, hogy a gyertya csere, vagy netan az uj szuro (okozta jobb legaramlas es az az altal okozott valtozasok) volt a gyogyulas oka.
Minden esetre a 4 gyertya es a levegoszuro csereje olcsobb volt, mint a gyujtotrafok csereje (bar abbol van 2 tartalekom).

Szoval akar meg a levegoszuro/gyertya/legtomegmero is lehet a rangatas oka....
pdudas2017-06-11 18:49:26 // 153057
Bal oldalon az akku mellett egy muanyag feszekben valoban a motorvezerlo lakik.
Nekem van rola par kepem - 2003 vegi JTS autorol:

https://goo.gl/photos/LxK2tuL5Xukji1mk8
https://goo.gl/photos/i3RWVXrXF8uesPSr5

Klimas idoszakok jonnek. Ma elnyomtam az autoban egy tisztito sprayt - elotte volt klima szuro cserelve. Bevallom oszinten nekem nem sikerult kicserelni az anyosules elotti labterben felfele nogyogyaszkodva, igy szerelo csinalta.

A klimam eleg jol hut, de 1-2 furcsasag azert van. Alapjaraton ki es bekapcsol. Pl jovok ki a melygarazsbol, fordulatszam leesik kb 800 rpm ala, klatty, klima kikapcs. Fordulatszam emelkedik, klatty, klima bekapcsol. Normalis ez?

A masik: reggel akkor kezd huteni ha mar meleg a hutoviz. Ez lehet vedelmi funkcio is - de eleg maceras, hogy vagy 3-4 KM utan kezdene el huteni (ha nem csavarnam le LO-ra a digit klimat, akkor ugyanis bekapcsol minden teketoriazas nelkul). Normalis, hogy kvazi hideg motorral nem lehet klimazni?

Most, hogy jarattam a klima tisztito miatt, a huto ventillatorom kb 20 masodpercenkent felporog 10-20 masodpercre. Lehet, hogy meghalt a lassu fokozat ellenallasa? Valaki linkelt ilyen ellenallast regebben, hol lehet ilyet venni? Kicserelnem, ha nem tul maceras.
Emlekeim szerint a venti hatan van a muanyag burkolatban a kabeleknel.

HA lesz 5 percem, neki esek AlfaObd-vel, azon van ventillator teszt. Ha a lassu nem megy, akkor nyilvan ellenallas vagy vezerlo rele, nem?

Elore is koszi!
Levee156SW2017-06-11 11:22:24 // 153056
Szia,

lenyeg,hogy csak az auto serult-:/
ha jol ertem,hogy az az oz altal lebontott,rekonstrualando resz,akkor a legjobb tippem,hogy ott volt a motorvezerlo valaha.

De inkabb ne ertsem jol,mert JTS-hez beszerezni a megfelelo reviziot ugy,hogy nincs feljegyezve az eredeti,eleg kalandos. :)
Skodra2017-06-11 10:18:10 // 153055
Sziasztok!156 2.4 jtd 20V Kinek mi a véleménye,tapasztalata a féltengelyek felújításáról,érdemes? Vagy inkább bontott,vagy utángyártott?A gyári az milyen gyártmány?Köszi!
gazsilaszloo2017-06-10 15:25:51 // 153054
Sziasztok! régen jártam erre. Sajnos elütöttem egy őzet ezért kényszerpihenőre állt az autóm (félő hogy Alfa City-re sem készül el :( ) Javítás közben felfedeztem két nagy csatlakozót a bal első sárvédő alatt, melyek ott szabadón lógtak. A fénykép idő közben elveszett róluk. Két téglalap alakú, kb 5-8cm széles csatlakozó. 2005 JTS.
Van ötlet hogy mik lehetnek?
turkish2017-06-10 14:00:05 // 153053
Az mitől lehet hogy néha a kuplung elveszíti a rugalmasságát? Nem esik be, de kicsit olyan mintha egy kilós kenyérbe taposnám bele a pedált......
VV62017-06-10 10:55:39 // 153052
O.K. Köszi...és Piritunak is!
Juve1562017-06-10 10:24:04 // 153051
En is azzal kezdtem a hibajelensegnel hogy gyergyakat csereltem! NGK-t vettem en is! En 6B tettem bele jol mukodik!
Levee156SW2017-06-10 07:44:22 // 153050
Szia,

koszonom a valaszt-egyelore annyi derult ki,hogy a benne levo Bosch platinagyertyak mar aligha mai gyerekek, ill.nem is bele valok(hivatalos helyettesito,de nem a gyari szereles), a bluetooth olvaso vmiert nem tudott csatlakozni(idokozben kivillant a check engine,es van kb 80 lo a menesben :P)-ma megprobalom usb-vel,jovo heten pedig beszerzem a bele valo ngk gyertyasort - mar csak az a bajom,hogy nem egyertelmu,hogy ez a PFR6B-e, vagy a BKR6EKPA?

Az egyikkel az tunik biztosnak,hogy mindig lesz szikra a masikkal az,hogy mindig ugyanott.
atis_166jtd2017-06-10 02:15:05 // 153049
A kuplung olaja. Szívd le a tartályt majd öntsd fel új olajjal és a kuplung légtelenitőjén keresztűl nyomasd ki a régit. Vagy ha van valamid át is szívhatod a rendszert. Csak vigyázz ne legyen levegős, mindíg figyelj a szintre.
Piritu2017-06-09 21:52:38 // 153048
Én a fék/kuplung-olaj körben keresném az okot.
Először is a kuplung légtelenítőjén keresztül leereszteném a régi olajat a kuplung rendszerből.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak